עיתון ישראל היום

פה זה כן אירופה

קר לכם? גל הכפור נשאר איתנו ואף צפוי להתגבר ● בשבוע הבא: הגשם יחזור ואולי יירד שלג בירושלים ● באתר החרמון מבקשים: "אם לא קניתם כרטיסים מראש - אל תגיעו"

עידן אבני ודן לביא

השבוע החורפי שעבר על ארצנו צבע את החרמון ואת רמת הגולן בלבן, וגם בפסגות הג בוהות של הגליל העליון ירד שלג, אך הוא נמס ולא נערם.

ברחבי הגולן נשאר שלג רב, וב צפון הגולן מצפים לעשרות אלפי מטיילים שיגיעו בסוף השבוע לשחק בשלג שירד באזור. במועצה האזורית גולן העבירו מסר למטיילים: "בצידי הדרכים יש מערומי שלג, ולעיתים יש שכבת בוץ מתחת לשלג. נבקש כם שלא לחנות בצידי הדרך, להימנע ככל הניתן מעצירות פתאומית, ולא לפתוח גדרות ולהיכנס לשטחים הח שודים כממוקשים או לשטחים שבהם

נמצאים בקר וסוסים. אנא התנהלו במשנה זהירות ותיהנו מהשלג הלבן".

אתר החרמון פועל בימים אלו בה זמנה מראש, וכבר בבוקר הודיעו בה נהלת האתר כי נותרו מקומות פנויים לאורחים בסוף השבוע. ההנה לה פנתה לציבור וביקשה שמי שלא קנה כרטי סים לא יגיע לצי רי התנועה לאתר, כדי שלא לחסום את צירי העלייה. מנכ"ל האתר, רפאל נווה: "העונה נפתחת השנה חודש מוקדם יותר, בהש וואה לשנה שעברה, ואנחנו רואים כבר מערכות שלג נוספות גם בת חילת השבוע הבא. כנראה יהיה שלג טוב וחורף טוב עם תנאים מתאימים לסקי. אנשי האתר עבדו כדי להכין את האתר לגלישה". נווה ביקש מה מבקרים "לנסוע בזהירות בשל הקרח שמצטבר על הכביש בשעות הבוקר". אורי אלוני וממשפחתו יצאו את מול מפתח תקווה לרמת הגולן כדי לראות שלג, אך חסימות הכבי שים מנעו זאת מהם. "יצאנו מוקדם, וכ שהגענו חסמו לנו את הכביש. כל הכ בישים שעולים לגו לן היו חסומים", סיפר ל"ישראל היום", "היו אית נו עשרות מכוניות, ניסינו להגיע מכל כיוון אבל לא הצלחנו. התבאסנו מאוד, הילדים כבר פנטזו על בנייה של בובת שלג והיינו צריכים לחזור בלי שהם יראו שלג. נקווה שבפעם הבאה ייתנו לנו להגיע וליהנות מה שלג. חבל שלא מודיעים על החסי מות. עד שלקחנו יום חופש והוצאנו את הילדים מהמסגרות, הם יחזרו בלי החוויות שלהן כל כך ציפו".

ימים של שלג, גשם וקרה

היום, לאחר בוקר קר מאוד, יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול עלייה קלה בטמפרטורות, אך הן יהיו נמו כות מהממוצע לעונה. בלילה שוב צפויה קרה ברוב חלקי הארץ, וקיים חשש להיווצרות קרח על פני הקרקע.

בוקר שבת צפוי גם הוא להיות קר מאוד, אך במהלך היום יהיה בהיר עד מעונן חלקית. משעות אחרי הצהריים ייתכן גשם מקומי קל בצפון הארץ. בחציו השני של הלילה יחלו לרדת

גשם בצפון ושלג בחרמון.

ביום ראשון יהיה גשום וסוער בצ פון הארץ, ובחרמון יירד שלג כבד. במרכז הארץ יחל לרדת גשם לפר קים, והרוחות יתחזקו. בנגב ייתכן אובך, ומשעות אחר הצהריים קיים חשש לשיטפונות בנחלי בקעת היר דן וצפון מדבר יהודה. החל משעות הערב ייתכן שלג קל בצפון הגולן.

גם ביום שני יהיה קר מהרגיל, אך הגשמים והרוחות ייחלשו, יתמעטו וייפסקו במהלך היום. בלילה צפויה קרה חמורה בפנים הארץ ובהרים, וייתכן שלג מעורב בגשם בירושלים.

יום שלישי, לאחר בוקר קר מאוד, שוב יהיה בהיר עד מעונן חלקית, ויחולו עלייה קלה בטמפרטורות והפוגה זמנית בגשמים. בלילה ייתכן גשם בצפון הארץ.

חדשות

he-il

2022-01-21T08:00:00.0000000Z

2022-01-21T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281930251355744

Israel Hayom