עיתון ישראל היום

בלינקן על שיחות הגרעין: "אם לא נתקדם, נפנה למסלול אחר"

מזכיר המדינה האמריקני ושרת החוץ הגרמנית הודיעו: בתוך שבועות יוחלט אם אפשר לחזור להסכם הגרעין המקורי ● השרה ברבוק: "אין סיבה שמדינה ללא שאיפות נשק גרעיני תעשיר אורניום לרמה של "60%

אלדד בק

מזכיר המדינה האמריקני אנ תוני בלינקן התריע אתמול כי אם לא תושג התקדמות בשיחות הגרעין בווינה בתוך שבועות ספו רים, ארה"ב לא תוכל לשוב למסגרת ההסכם ותפנה למסלול אחר.

"אנחנו ברגע המכריע מול איראן, הזמן אוזל", אמר בלינקן במסיבת עיתונאים עם שרת החוץ הגרמנית אנאלנה ברבוק בברלין, והוסיף: "דנו עם בעלני בריתנו בשאלה מה נעשה אם איראן תסרב לחדש את ההסכם".

בלינקן הסביר: "אנחנו נמצאים בעיצומו של סבב השיחות השמיני עם איראן, ולא הגענו למקום שאליו היינו צריכים להגיע. ככל שהמשא ומתן יימשך, כך איראן תמשיך בפי תוח תוכניתה הגרעינית - יש דחיפות אמיתית. בתוך שבועות נחליט אם אנחנו יכולים לחזור להסכם. להער כתי האישית, חזרה להסכם המקורי עדיין אפשרית, אך אם לא נתקדם נפנה למסלול אחר". גם שרת החוץ הגרמנית הבהירה כי שיחות הגרעין עם איראן הגיעו לשלב גורלי, וכי איראן ממשיכה לפתח את תוכניתה הגרעינית: "אין סיבה שמדינה, הטוענת שאין לה שאיפות להשיג נשק גרעיני, תע שיר אורניום לרמה של 60 אחוזים. המטרה שלנו היא לשמור על ההסכם ולדאוג שאיראן לא תוכל להגביר את יכולת ההעשרה שלה". ברבוק הדגי שה כי חלון ההזדמנויות מול איראן הולך ונסגר, וכי טהרן "בזבזה הרבה מהאמון שהיה בה".

קודם לכן נפגשו השניים עם שרי החוץ של צרפת ובריטניה ודנו במתי חות הצבאית בגבול רוסיה אוקראינה לקראת פגישת בלינקן עם עמיתו הרוסי סרגיי לברוב בז'נבה. כמו כן, דנו במבוי הסתום בשיחות הגרעין.

חדשות

he-il

2022-01-21T08:00:00.0000000Z

2022-01-21T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281900186584672

Israel Hayom