עיתון ישראל היום

בכנסת ידונו במחדל "פרצות הטיולים" בעקבות הפרסום ב"ישראל היום": חברי כנסת דרשו לקיים דיון בוועדת חוץ וביטחון

אפרת פורשר

לאחר הפרסום ב"ישראל היום" על התרחבות תו פעת טיולים מאורגנים של פל שתינים בארץ, שנכנסים דרך פרצה בגדר באזור מודיעין עי לית, דרשו חברי הכנסת איתמר בן גביר, אלי כהן ומיקי זוהר לקיים דיון בוועדת החוץ והבי טחון. הדיון יתקיים בקרוב.

''מדובר בעליית מדרגה חמורה ומדאיגה במצב העניינים באיו"ש, המהווה סכנה ביטחונית חמורה ומיידית לצד יצירת 'זכות שיבה' זוחלת וכרסום משמעותי בריבונות המדינה", אמר ח"כ זוהר מהליכוד. "אם לא נתעורר, נמצא את עצמנו עם תאי טרור, הברחת נשק וסמים בצירים אלו".

"פרצות קוראות לטרור, להברחות סמים ולאמל"ח", אמר ח"כ בן גביר. "צריכים לסגור את הפרצות ולהפסיק את תעשיית ההברחות של הרשות. מדובר במחדל של הממשלה".

מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו שפועלת בנושא הפרצות בגדר, אמר כי "מדובר בחדירה שקטה לתוך ישראל כדי לרשת אותה. זוהי סכנה אמיתית, ועל מערכת הביטחון לעצור את חגיגת טיולי הנכבה הללו, שקוראים במפורש להשמדת ישראל. אני מודה לחברי הכנסת שנרתמו".

בתוך כך, חוקרי אגף המחקר בערבית של אם תרצו הבחינו בתיעוד ברשתות השבוע, שבו נראית באסמה אל־עארדה, אחותו של מתכנן בריחת המחבלים הפלשתינים מכלא גלבוע השנה, מחמוד עארדה, קוראת ממסגד אל־אקצא ל"שחרור" המקום ומודה כי הגיעה לבירה דרך פרצה בגדר. "מזמן רציתי לבקר באלאקצא", אמרה האחות.

פרצת הטיולים: פלשתינים מסיירים בישראל ללא פיקוח

חדשות

he-il

2022-01-21T08:00:00.0000000Z

2022-01-21T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281784222467680

Israel Hayom