עיתון ישראל היום

האחריות עוברת להורים

זום ובידודים כיתתיים - הסוף ● הממשלה החליטה: גם בלתי מחוסנים שנחשפו יגיעו ללימודים ● התנאי: בדיקות רציפות ● תוצאות מעודדות ממחקר החיסון הרביעי ●

נועם )דבול( דביר ואריאל כהנא

האחריות עוברת אל ההורים: החל מיום חמישי הבא ייצא לפועל מתווה בידוד ובדיקות חדש במערכת החינוך.

"יש אור בקצה המנהרה. בעוד פחות משבוע הלימודים חוזרים למסלולם הרגיל. עוד קצת סבלנות ונעבור זאת יחד", אמר ראש הממשלה נפתלי בנט במסיבת עיתונאים.

במסגרת "בודקים ולומדים", תל מידים שנחשפו לתלמיד מאומת לא יידרשו עוד להיכנס לבידוד. ער כות בדיקה ביתיות יחולקו מעת עת לכלל התלמידים - ללא תש לום. תלמידים בכל מערכת החינוך יידרשו לבצע שתי בדיקות אנטי גן בשבוע - בימים ראשון ורביעי, לפני ההגעה ליום הלימודים. תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו שלי לית, יגיע למוסד החינוכי לשגרת לימודים. תלמיד שתוצאת הבדי קה הביתית שלו חיובית, לא יגיע ללימודים וייגש להיבדק בתחנת בדיקה מפוקחת. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת שלילית - התלמיד ישוב למוסד החינוכי לשגרת לימודים. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת חיובית - התלמיד יבצע חמישה ימי בידוד מלאים עד להחלמה )בכפוף לבדי קות ביתיות ביום הרביעי והחמישי ולתוצאה שלילית בשתיהן(. עדיין לא ידוע כיצד יוצגו האישורים על

עיקרי המתווה החדש ביצוע שתי בדיקות אנטיגן בשבוע בימים ראשון ורביעי תלמיד שנמצא שלילי, יגיע למוסד החינוכי תלמיד שנמצא חיובי לא יגיע ללימודים, וייגש להיבדק בתחנת בדיקה מפוקחת תוצאה שלילית בבדיקה מפוקחת - חזרה למוסד הלימודי תוצאה חיובית - בידוד של לפחות חמישה ימים תלמידים שנחשפו לתלמיד מאומת, לא יידרשו עוד לבידוד

ביצוע הבדיקה לצוות. כמו כן, לא ברור מה יקרה אם המאומת שאליו נחשף תלמיד הוא בן משפחה, למשל אחד מהוריו או מאחיו.

"לומדים לצד הקורונה"

עוד אמר רה"מ בנט: "המדינה הול כת לקראת ההורים והילדים שהולכים למסגרות החינוך. אנחנו לוקחים אחריות. חילקנו ונחלק עוד ערכות בדיקה. זה דורש אחריות אישית של ההורים לבצע את הבדיקות כמו שצ ריך. אם הילד חולה או בעל תסמינים - לא לשלוח אותו לבית הספר או לגן". עוד הוסיף: "הגל קשה לכולם, יש מאומת כמעט בכל בית".

לדברי שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, "ביטול הבידודים לילדים הב ריאים והחזרתם לרצף חינוכי בבתי הספר הם הדבר הנכון ביותר עבורם, עבור הצוותים וגם עבור ההורים. קי בלנו החלטה אמיצה בממשלה, לחיות לצד הקורונה. ביטול הבידודים לי לדים זה צעד חשוב לחינוך. הכי קל היה לסגור את מערכת החינוך אבל החובה שלנו היא להציל כל ילד שח ווה שנתיים מורכבות".

"המהלך הוא המשך ישיר של האס טרטגיה שלנו של שמירה על איזון רגיש בין בריאות, כלכלה ודמוקר טיה", הוסיף שר הבריאות ניצן הורו ביץ. "הכי קל היה לסגור ולשלוח יל דים לשבת בבתים מול המסכים. אבל חיים לצד הקורונה זה גם לומדים לצד הקורונה", ציין.

הפערים שעל הפרק

בשלב הראשון, המתווה הזה לא יחול על עובדי הוראה שאינם מחו סנים או מחלימים. יש כ 60 אלף עו בדי הוראה שאינם פטורי בידוד )רק 208 אלף מתוך 268 אלף הם כאלה(. כלומר, אם הם ייחשפו לחולה מאומת – הם יצטרכו להיכנס לבידוד. התו צאה היא שמנהלים שוב יכולים למ צוא עצמם עם מחסור חריף בכוח אדם, שכן תלמידי הכיתה ימשיכו להגיע אך המורה ייאלץ להישאר בבית. לא בכדי יתחיל המתווה רק בעוד שבוע - מה שייתן לממשלה זמן ול עוד תלמידים להידבק בנגיף - והמ שמעות היא אחת: עוד תלמידים פטו רי בידוד ממילא. במערכת החינוך יש 2,445,522 תלמידים. עוד בתחילת השבוע עמד שיעור התלמידים פטו רי הבידוד )מחוסנים ומחלימים( על כ ‪1,072,133) 44%‬ תלמידים(. כאמור, תלמידים אלה ממילא יכולים להגיע לבית ספר גם אם פגשו חולה מאומת, ובתנאי שעשו בדיקת אנטיגן מהירה ותוצאתה שלילית. מאז לא פורסמו נתונים על שיעור התלמידים פטורי הבידוד, אבל הוא גדל בקצב שיא. מספר החולים הידוע במערכת החינוך מתקרב ל 200 אלף.

"מדיניות מסוכנת"

פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר האיגוד לרפואת הילדים, מסר: "מברך על מהלך מאוזן ונכון של הממשלה. אני קורא להורים להקפיד על מתווה הב דיקות ויחד לשמור על הבריאות של כולנו".

"מתווה זה דומה למודל במדינות אחרות, ומאזן נכונה בין הצורך במ סגרת לימודים יציבה לצמצום הסי כון מהקורונה", אמרו באיגוד רופאי בריאות הציבור. באיגוד קראו לבחון צעדים כדוגמת חלוקת מסיכות N95 לילדים בסיכון גבוה.

עם זאת, אדוה לוטן, יו"ר עמותת מדעת, הצהירה כי "יש לזכור שיש גם סיכונים ארוכי טווח שהמחלה נושאת, בפרט בילדים, כולל סיכונים פוטנ ציאליים שאינם ידועים.

"הבידודים התכופים במערכת החינוך אכן מקשים את ההתנהלות השוטפת, אולם ההחלטה על הבי טול המיידי שלהם מבלי להמתין לד עיכת הגל הנוכחי מורידה את אחד האמצעים הבודדים המאפשרים, נכון להיום, להגן על אוכלוסיית התל מידים, המורים ובני משפחותיהם. המדיניות שמאמצת הממשלה נכון להיום היא מסוכנת וחסרת אחריות".

כ 405 אלף חיוביים השבוע

בתוך כך, מנתוני משרד הב ריאות עולה כי המספר הכולל של המאומתים שלשום עמד על .64,940 שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 18.38% ב 389,416 בדיקות שבוצעו שלשום. מניין החולים קשה עומד על ,593 מהם 168 במצב קריטי.

מפרוץ המגיפה בארץ ועד אתמול 8,369 בני אדם הלכו לעולמם כתו צאה מסיבוכיה.

לפי מידע שפרסם אתמול מרכז המידע והידע הלאומי, עולה כי כ 405 אלף איש נמצאו חיוביים לנגיף מת חילת השבוע. בסך הכל מתחילת הגל החמישי אומתו בישראל יותר מ 680 אלף איש, אשר מהווים למעשה כ 7% מאוכלוסיית המדינה.

לצד מספר המאומתים הגבוה, מו ערך כי נדבקים נוספים רבים לא אומתו בבדיקה מוסדית. עוד צוין כי ניכרת עלייה בשיעור המאומתים בקרב קבוצות המחלימים. התחלואה החוזרת נצפית בעיקר בקרב מי שה חלימו לפני יותר משישה חודשים, ולא התחסנו. על כן, המליץ מרכז המידע והידע למחלימים ותיקים להתחסן.

מקדם ההדבקה עומד על .1.94

עַמוּד רִאשׁוֹן

he-il

2022-01-21T08:00:00.0000000Z

2022-01-21T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281736977827424

Israel Hayom