עיתון ישראל היום

זיכרון עולם

הדו"ח השנתי של ההסתדרות הציונית והסוכנות היהודית מציג תמונה עגומה ביחס לאירועי האלימות נגד יהודים ● 37 אחוזים מהאירועים: השחתה והרס של רכוש ● "על מדינות העולם לספק ביטחון"

דן לביא

80 שנה ל"פתרון הסופי": עצרת האו"ם אימצה את הצעת ישראל למאבק בהכחשת השואה, בדגש על הרשתות החברתיות. פני המשטר נחשפו שוב: איראן סירבה להצטרף ●

הדו"ח השנתי לאירועי אנ טישמיות, שמפרסמות ההס תדרות הציונית העולמית והסוכ נות היהודית לשנה החולפת, חושף ממצאים מדאיגים, שלפיהם בכל יום מתרחשים יותר מעשרה אירו עים אנטישמיים ברחבי העולם.

הדו"ח, שהגיע לידי "ישראל היום" וחלקו פורסם השבוע, מציג תמונה קשה ומצביע לטענת מחב ריו על שיא של שנים רבות במס פר האירועים האנטישמיים שאירעו בעולם בשנה החולפת. עוד ציינו מחבריו, כי על פי מרבית ההערכות, אירועים אנטישמיים רבים לא מד ווחים בשל פחד של המותקפים או חוסר מעקב של רשויות החוק. עיקר האירועים היו אירועי השחתה והרס ,(37%) גרפיטי וחילול מצבות, ופ חות מכך - אירועי תעמולה (24%) ואלימות פיזית .(13%)

עוד עולה מהדו"ח כי יש התאמה בין קיומם של אירועים אקטואליים ברחבי העולם שמזמן לוח השנה, לבין העלייה במספר האירועים האנטי שמיים. עם האירועים האקטואליים שהובילו לעלייה במספר התקריות האנטישמיות נמנו טרור הטיקטוק בירושלים, הוויכוח הציבורי על שייח' ג'ראח, מהומות בערים המעו רבות בישראל ומבצע שומר החומות. גם ההתנגדות לחיסונים הובילה לע לייה במספר האירועים, לאחר שבה פגנות המתנגדים לחיסון הקורונה נראו סממנים הלקוחים מהשואה כגון טלאי צהוב, והתלוו אליהם קונספי רציות אנטישמיות העוסקות ביהודים כמפיצי מחלות.

מאות אירועים בניו יורק

כך, למשל, בניו יורק שבארה"ב נרשמה עלייה של 100% במספר האירועים האנטישמיים במהלך 2021 בהשוואה ל :2020 ב 2021 )עד חודש דצמבר( נרשמו 503 אירועים, לעו מת 252 בשנת .2020 בלוס אנג'לס, על פי הנתונים הרשמיים שפרסמה המשטרה, נרשמה עלייה של כ 60% במחצית הראשונה של ,2021 בה שוואה לנתונים בתקופה המקבילה. בבריטניה נרשמה עלייה של ,49% ובאוסטריה מספר האירועים הוכפל.

גם בקנדה ובאוסטרליה נרשם זינוק במספר האירועים. בגרמניה מספר האירועים האנטישמיים בע שרת החודשים הראשונים של שנת 2021 היה כמעט זהה לזה שבכל שנת ,2020 והעלייה באירועים במ זרח המדינה ובברלין נמשכת. לעומת מדינות אלה, נמשכה מגמת הירידה במספר התקריות האנטישמיות ברו סיה, על פי דיווחי הקהילה היהודית המקומית, אך ייתכן שנתונים אלה הם חלקיים ולא מדויקים.

על פי הדו"ח, כ 50% מהאירועים האנטישמיים אירעו באירופה, שהיתה היבשת המובילה במספר האירועים.

רחלי ברץ ריקס, ראש המחל קה למאבק באנטישמיות ולחוסן קהילתי בהסתדרות הציונית העול מית, התייחסה לנתוני הדו"ח: "אנ טישמיות היא לא מונח חדש, אלא מתחדש. הקהילות היהודיות ברחבי העולם מתמודדות יום יום מול את גרי האנטישמיות המשתנים ועולים, וחוסנם של היהודים נמדד בעמידותם ובאיתנותם יחד כקהילה מול אתגרים אלו. על אף הנתונים הקשים, השנה ראינו אור קטן בדמות מדינות רבות שאימצו את הגדרת IHRA למאבק באנטישמיות, חוקים שנחקקו בעולם ללימודי שואה ולמניעת שימוש בס מלי שואה, וכמובן מלחמה ב ."BDS

ברץ ריקס אמרה עוד כי "חוב תה של כל מדינה לספק לאזרחיה ביטחון ולהגן עליהם בכל אירוע אשר מתרחש על אדמתה, ובכללם לקהילה היהודית. לצד זאת, לעולם מדינת ישראל תמשיך להיות עוגן לכל יהודי שירצה בכך".

עַמוּד רִאשׁוֹן

he-il

2022-01-21T08:00:00.0000000Z

2022-01-21T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281479279789664

Israel Hayom