עיתון ישראל היום

נס מכל הלב

בזכות התושייה של הרופא: גדעון איזנשטיין הגיע למוקד מכבי עם אירוע לבבי - וממצב של מוות קליני בניידת טיפול נמרץ הוא חזר לחיים ● "הרופא הזה הציל את חיי, בזכותו אני פה"

אסף גולן

נס חנוכה מודרני: כשגדעון איזנשטיין (68) יצא עם בת זוגו לטיול - הוא לא העלה בדעתו שכך זה יסתיים.

בדרך לים, כשהוא נוסע ברכבו, הוא חש כאבים עזים בחזה ובזרוע. "הרגשו תי ברגע שאני לא מצליח לנשום. לא חשבתי פעמיים, עשיתי סיבוב פרסה ונסעתי למוקד מכבי".

הכאב העז שטף את גדעון בגלי חום, מה שגרם לו להסיר את חולצתו ולהיכנס למוקד כשהוא כאוב ומזיע. כבר בכניסה זיהו המזכירות שמדוו בר במקרה חריג, והזעיקו את הרופא שנכח במוקד. גדעון הובהל לחדרו של ד"ר אודי דרוקר, מומחה ברפואה דחוו פה ורפואת משפחה. "ברגע שהוא נכנס אלי לחדר הבנתי שהוא במצב קריטי, שיש לי חלון זמנים קצר מאוד לעזור לו ושכל דקה קריטית".

ד"ר דרוקר חיבר את גדעון לניטור לבבי והכין בינתיים את מכשיר הדפיו ברילטור, למקרה שהמטופל יחטוף דום לב. לאחר מכן נתן למטופל תרופות נוו גדות קרישה ותרופה להקלת הכאבים. במקביל הזעיק ניידת טיפול נמרץ.

מהירות התגובה של ד"ר דרוקר והטיפול שהעניק לגדעון התבררו כמו צילי חיים. הוא הועבר לניידת טיפול נמרץ שהגיעה למוקד מכבי. במהלך הנסיעה הידרדר מצבו, והוא עבר דום לב. כשהגיע לבית החולים הוא התו עורר, ועבר שוב דום לב והחייאה. בזו כות ההתראה שקיבל בית החולים מד"ר דרוקר, חדר הניתוח היה מוכן לבואו של המטופל והוא הובהל לצנתור, שבו התגלתה חסימה חמורה בעורק הראו שי של הלב.

כיום גדעון מתאושש לאחר הניתוח וחוזר לשגרה בהדרגה.

לפני כמה ימים הגיע גדעון למוקד מכבי כדי להודות לד"ר דרוקר: "הרופא הזה הציל את חיי. הוא ידע את מה שלי לקח זמן להבין. בזכותו אני פה היום". ד"ר דרוקר סיכם: "במקרים של כאבים בחזה או סימנים להתקף לב, חשוב מאוד להגיע לקבל טיפול רפואי באופן מיידי. "כל דקה יכולה להכריע. שמחתי מאוד לפגוש את גדעון, ולראות ששב לעצמו אחרי האירוע הקשה שעבר".

מכרזים / הודעות לציבור

he-il

2021-12-02T08:00:00.0000000Z

2021-12-02T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282333978187475

Israel Hayom