עיתון ישראל היום

חילוק ארוך

מכבי חיפה כבשה 21 שערים בעשרה משחקים - אותה כמות בדיוק כמו בתקופת רוקאביצה בעונה שעברה ● למרות הביקורות ומיעוט הדקות שמקבלים החלוצים, ההתקפה עובדת כמו מכונה משומנת ומספקת את הסחורה ● ומה יקרה בדרבי?

ליאב נחמני ושי ארצי

מכבי חיפה היא קבוצת ההתקפה הטובה ביותר בליגת העל, עם 21 שערים בעשרה משחקים מתחילת עונת .2021/22 אלא שחלוצי הקבוצה כבשו שלושה בלבד מסך השערים, ולא במקרה דין דוד, גודסווי דוניו ובן שהר מתקשים לתקוע יתד בהרכב של ברק בכר.

הממוצע של דוד בהרכב עומד על 55 דקות מתחילת העונה. חלק מהזמן שיחק בכנף, ובסך הכל הוא כבש פעו מיים. הממוצע של דוניו נמוך יותר, עם 46 דקות למשחק ותפוקה של שער אחד, ושהר עם ממוצע נמוך מאוד של 23 דקות בלבד. "החלוצים שלנו עוד יכבשו הרבה העונה", הבהיר בכר במסיו בת העיתונאים, לקראת הדרבי החיפאי הערב בסמי עופר. "מבחינתי יש משחק התקפה, לא נכון לבודד את החלוצים".

הביקורת - המוצדקת לעיתים, יש לציין - משווה את ההתקפה לעונה שעברה, שבסיומה זכו הירוקים באו ליפות. אלא שאז, אחרי עשרה משו חקים, להתקפה הירוקה היו בדיוק 21 שערים - כמו העונה. גם באותה נקודת זמן היא היתה ההתקפה הטובה ביותר בליו גה. אשתקד היה לה חלוץ דומיננטי, ניו קיטה רוקאביצה, שכבש עד אותו מחזור לא פחות מו11 פעו מים. "תמיד יעשו השוואות, אבל יש את השורה התחתונה", אמרו במועדון. "בתחילת העונה, כשרוקאביצה עזב, ידענו שהשערים יתחלקו אצל יותר שחקנים. זה טבעי לגמרי, הכל הובא בחשבון". עם זאת, הודו בחיפה כי חשבו ש"החלוצים יכבשו יותר, אבל לא בטוח שבמספרים של רוקאביצה". אחרי שדוד כבש במחזור האחרון מול הפועל ת"א, בכר נוטה לתת לו את חולצת ההרכב גם בדרבי מול הפוו על חיפה. מאחוריו ישחק האיש שהו ביא הכי הרבה מספרים העונה, עומר אצילי (שבעה שערי ליגה וו31 בכל המסגרות). ההתלבטות שנותרה לבכר היא במרכז השדה, כאשר שלושה מהארבעה יפתחו בו11: חוסה רודו ריגס, מוחמד אבו פאני, עלי מוחמד וצ'ארון שרי. מנגד, הפועל חיפה תחסר את מלך שעריה, אלון תורג'מן הפצוע, ובמקוו מו ישחק איתי בוגנים הצעיר. הבלם ניסו קפילוטו חולה, ורוב הסיכויים שאף הוא ייעדר מהסגל של אלישע לוי. אם כך יהיה, בן והבה ימלא את מקומו במרכז ההגנה. לוי לא ימשיך במערך של שלושה בלמים, אחרי שנו כשל במשחק האחרון מול מכבי ת"א.

"מכבי חיפה בכושר הטוב ביותר בליגה, בטח לעיני הקהל שלה", אמר המאמן לקראת הדרבי. "היא מאומנת מאוד, אבל גם אנחנו קבוצה טובה. נצטרך להראות את זה".

שתי נקודות, שלוש נקודות. היה או לא היה מגע? איכשהו, זו תמיד השאלה כשאיתי שכטר מוכשל ברחבת היריב והקבוצה שלו מנצחת. יגאל פריד אכל את הנפילה של החלוץ במשחק בין הפועל ב"ש מול הפועל ת"א, גם לירן ליאני בניידת הו,VAR אבל ביו ציעי טרנר ריחפה השאלה האם שכטר הצליח לפענח כיצד מנצחים את גם מערכת שיפוט המסך, שאמורה להציל את השופטים מטעויות. עדשהוועדה המקצועית של האיגוד תצפה בזה שוב, שכטר והפועל ב"ש עם שלוש נקודות בכיס, וזה החשוב מבחינתם. את הפנדל הראשון במשחק כבש ניקיטה רוקאביו צה, איאד אבו עביד הבקיע את השני, ושי אליאס איזן זמנית.

לפני המשחק, בטקס מרגש, כיבדה ב"ש את זיכרו של אמציה לבקוביץ' ז"ל.

כבר לא חלק מהנוף. הדבר הבולט ביותר העונה אצל מכבי ת"א הוא חוסר היציבות. היא יכולה להציג כדורגל נהדר, וכעבור כמה ימים לספק הופעה מחפירה. וזה בדיוק מה שקרה אתמול בבלומפילד, בו1:1 מול נוף הגליל. תצוו גה רעה מאוד של סגנית האלופה הובילה לקריאות "ביזיון" מהיציעים.

טל בן חיים המשיך להיות נקודת האור בהתקפה, והעלה את הצהובים ליו תרון, אלא שבמצב היחידי של האורחים, בכדור נייח, חביבאללה הצליח להשוות ולהשתיק את בלומפילד. במכבי אולי חשבו על רוטציה לפני בית"ר ירושלים, ושילמו על כך באיבוד נקודות קריטי. והצמרת? ממשיכה להתרחק.

מכבי ת"א אירחה את עמותת "עלה", הרשת הלאומית לטיפול ולקידום ילדים ואנשים בעלי צרכים מיוחדים.

דקה אחת ודי. למשחק ביניהן אתמול בטדי הגיעו הפועל ירושלים ועירוני ק"ש כשהן זקוקות לניצחון כמו אוויר לנשימה. טוב, לא כמו, אלא אוויר לנו שימה - פשוטו כמשמעו. נועלת הטו בלה מהצפון כבשה אחרי פחות מו%06 שניות ועלתה מעל הקו האדום, לשם ירדה מכבי פ"ת של גיא לוזון.

קומאן עזב את בית"ר

בשבועות האחרונים דובר לא מעט על כך שארווין קומאן עלול לעזוב את בית"ר ירושלים, ואתמול זה קרה באופן רשמי. המאמן ההולנדי התפטר מתפקידו, ואף הודיע כי הוא פורש מאימון קבוצות כדורגל, בין היתר בשל סיבות אישיות.

המועמד המוביל להחליף את ההולנו די הוא חיים סילבס, שמוערך מאוד על ידי היו"ר אלי אוחנה, וגם שמותיהם של יוסי מזרחי ושי ברדה עלו כאופציה.

ספורט

he-il

2021-12-02T08:00:00.0000000Z

2021-12-02T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282269553678035

Israel Hayom