עיתון ישראל היום

"ביידן טועה, האינפלציה תימשך"

ג'רום פאוול, שנבחר לקדנציה נוספת כיו"ר הבנק הפדרלי, סתר את הצהרת נשיא ארה"ב והכריז שקצב האינפלציה הוא הגבוה ביותר זה כ 30 שנה ● הבורסות בניו יורק ירדו, ואילו בתל אביב עלו

גלעד צוויק

דרמה בארה"ב: יו"ר הבנק הפדרלי האמריקני )הפדרל ריזרב(, ג'רום פאוול, הודיע כי האינפלציה הגואה בארה"ב לא תס תיים בקרוב. זאת, בניגוד להצה רותיהם של הנשיא ביידן ושרת האוצר שלו, ג'נט ילן, וכן של ה"פד" עצמו.

"הגיע הזמן להפסיק להשתמש במילה 'זמנית' כדי לתאר את האינפ לציה", אמר פאוול בנאום בפני חברי הסנאט בארה"ב, אחרי שנבחר לק דנציה שנייה.

לדברי יו"ר הפד, "למילה 'זמנית' יש קונוטציה שונה מזו שאנשים מייחסים לה. הכוונה היא לא שהיא תסתיים בזמן הקרוב, אלא שהיא לא תישאר גבוהה כפי שהיא עכשיו באופן קבוע".

פאוול ציין כי התחזית היא לירידה מסוימת באינפלציה, לאור התאז נות צפויה במאזן ההיצע והביקוש. נאומו של פאוול דרמטי במיוחד, נוכח העובדה כי האינפלציה כעת בארה"ב גדלה בקצב הגבוה ביותר זה כ 30 שנה, ומחירי מוצרי המזון והדלק מרקיעים שחקים, חלקם בע שרות אחוזים. כך, למשל, מדד המ חירים להוצאה אישית זינק בכ 5% באוקטובר האחרון.

כמו כן, קיים מחסור במוצ רים, תופעה שלילית ביותר על רקע החגים המתקרבים - חג המו לד והשנה האזרחית החדשה. פאוול האשים את "הבעיות בשרשרת האספקה ומחירי האנרגיה", אך לא התייחס למקור לאותן עליות - בין היתר, הסתמכות היתר של ארה"ב על יבוא מסין, כמו גם המלחמה שהכריז ביידן על דלקים פוסיליים בשם האג'נדה הירוקה - אף שנכון להיום, אין דרך לאגור כמות מספ קת של אנרגיה מהשמש ומהרוח, ועל כן מדובר באנרגיות שאינן יציבות. לדברי יו"ר הפד, המצב אף עלול להחמיר נוכח התפשטות האומי קרון - הווריאנט החדש של הקו רונה, שמסכן את התאוששות שוק התעסוקה - ולהוביל לאינפלציה גבוהה אף יותר: "הווריאנט החדש עלול להפחית את נכונותם של האנ שים לחזור לשוק העבודה, ולהח ריף את המשבר בשרשרת האספקה". הבורסה האמריקנית הגיבה באופן שלילי לנאומו של פאוול, ויום המ

כלכלה

he-il

2021-12-02T08:00:00.0000000Z

2021-12-02T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281904481457875

Israel Hayom