עיתון ישראל היום

"שיטות הלימוד שלי יצירתיות, זה מחיה את התלמידים - וגם אותי"

לפני 18 שנים עבר אליעזר קן (42) תאונת דרכים שהותירה אותו נכה; אבל אדם כמוהו לא יאפשר למוגבלות לעצור אותו. ההפך הוא הנכון: חייו כאדם עם מוגבלות הם שסיפקו לו את נקודת המבט הייחודית כל כך, שבזכותה הפך מחנך מעורר השראה.

"בעבר הייתי מפקד בצנחנים, ולאחר שנ פגעתי באורח אנוש בתאונת דרכים העבר תי שש שנים בשיקום", מספר אליעזר, נשוי ואב לשישה.

כשהחל להחלים מהפגיעות שספג, ביקשו ממנו להרצות בפני נוער על הסכנות שכביש ועל החשיבות שבמניעת תאונות דרכים. הוא, מצידו, התאהב עד מעל לראש במקצוע - והח ליט להיות מורה.

"לפני תשע שנים סיימתי את לימודי ההוראה, ולפני ארבע שנים התחלתי כמורה להעצמה אישית בישיבת ירושלים לצעירים. היום אני מלמד משנה ותפילה, ואת המסרים שלי על זהירות בדרכים והעצמה אישית אני בוחר להעביר בין שורות החומר".

במינהל החינוך בעיריית ירושלים מעודדים הוראה חדשנית, לצד קידום ושיפור מיומנויות רגשיות חברתיות. זו גם הסיבה ששיטות הלי מוד יוצאות הדופן שבהן משתמש אליעזר - שבשנה שעברה סיים תואר שני בחינוך מיוחד - מתקבלות שם היטב. אליעזר מציע לתלמידים ללמוד כל נושא בדרך יצירתית - באמצעות הצגה, משחק, שירה, ואפילו שימוש בשפת הסימנים.

"אתה יכול לראות איזה שינוי זה מחולל בתלמידים", הוא אומר בגאווה. "היצירה נפ לאה עבורם. היא מחיה אותם, והיא מחיה גם אותי. עבודה של מורה ותלמיד היא הדדית, ומה שטוב להם טוב גם לי. הם לומדים איתי את שפת הסימנים, ויחד אנחנו מנגנים ושרים את החומר הלימודי.

"החומר הוא תירוץ טוב ליצירה משותפת ולמפגש עם התלמיד. אני יכול לפגוש תל מיד שקשה לו בחיים, אבל דרך הסיפורים הוא 'מתבשל' עם הקושי הזה, ואתה מרגיש איזה שינוי זה מחולל בו".

בעבודתו כמורה, מוסיף אליעזר, הוא שואף "לעזור לתלמידים ולמורים להתמודד עם את גרי החיים - בד בבד עם ההתמודדות שלי עם האתגרים שניצבים בפניי".

חדשות

he-il

2021-12-02T08:00:00.0000000Z

2021-12-02T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281857236817619

Israel Hayom