עיתון ישראל היום

חפץ על תרגילי החקירות: "שמו אותי בכלוב, כמו של קופים"

ביום השני לחקירה הנגדית: עד המדינה מחזק דווקא את ההגנה של נתניהו ● "אתה משחק פוקר על חייך", איימו החוקרים - תוך ניצול אשתו בתרגיל חקירה ● חפץ: "חשבתי שלא אצא מזה בחיים"

יאיר אלטמן

ניר חפץ: "בהתחלה הכניסו כל מיני עצירים לבושים בכתום שדיברו ערבית, אחר כך הכניסו את העזתים. חשבתי שאני בסכנה"

עד כה, על פי השתלשלות החקירה הנגדית של ניר חפץ, איש הסוד של משפחת נתניהו בעבר, נראה שעד המדינה החשוב ביותר של התביעה מחזק דווקא את צוות ההגנה - ובאופן משמעותי.

לאחר שכבר העיד כי נתניהו הזהיר אותו שלא לעשות דבר שאינו חוקי בתיאום עם נוני מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות", אתמול חפץ שיתף פעולה עם ההגנה ושחזר את הלחץ האדיר שהפעילו עליו חוקרי לה"ב 443 עד שחתם על הסכם עד המדינה. "אינקוויזיציה" ו"גיהינום" - כך כינה חפץ את החקירות, וציין כי אפילו "לג'ון דמיאניוק ומרדכי ואנונו לא היתה כמות החוקרים שחקרו אותי".

בדיון תוארו החקירות שנעשו תוך שימוש באמצעים פסולים ובניגוד לחוק, בתנאי תברואה ירודים ובתזונה מינימלית, תוך מניעת שעות שינה )ישן 4-1.5 שעות בלילה(, מניעת תרופות קבועות ממנו, ואיומים כי משפחתו תיפגע ולא תרצה יותר להיות איתו בקשר. כמה מתרגילי החקירה - כך עלה בעדות חפץ מול עו"ד בועז בן צור, המייצג את נתניהו - לא עברו להגנה וכלל לא תועדו.

"נרוקן אותך מנכסיך, אתה משחק פוקר על החיים שלך", היו בין האיומים שהשמיעו כלפיו החוקרים ואשר עלו במהלך הדיון. באחת הפעמים נראה אחד החוקרים מטיח בו: "התוצאות שיהיו כאן ישנו לא רק את חייך אלא גם בפן המשפחתי. יש רגעים שאותם אתה הכי תזכור, כמו היום שבנך יסיים את התואר, ואתה לא תהיה שם לחוות אותם. בלי המשפחה שלך אתה כלום ושום דבר, אתה עומד בפני סכנה קיומית של התא המשפחתי שלך".

בתרגיל חקירה אחר, התקשר חוקר לאשתו של חפץ והודיע לה שבעלה משתחרר ביום שלמחרת - זמן קצר לאחר שהוארך מעצרו. עד המדינה

סיפר שבעקבות כך הוא נשבר והחל להתייפח, ואז החוקר אמר לו: "אלה האנשים הכי חשובים בחיים שלך. אני לא הייתי חושב על שום דבר אחר מלבדם. אתה חייב בשבילם לשנות את הגישה שלך".

באירוע אחר תיאר העד צרחות של חוקרת עליו ממרחק סנטימטרים ספורים, תוך כדי שהוא "מרגיש את טיפות הרוק שלה. זה בלתי נתפס. שעה וחצי של השתוללות".

באשר לתנאי התברואה, העיד חפץ: "במעצר שמו אותי בכלוב מטונף, כמו של קופים. בהתחלה הכניסו כל מיני עצירים לבושים בכתום שדיברו ערבית, אחר כך הכניסו את העזתים. יחד עם אירועים נוספים שקרו בתא )קטטות; י"א( חשבתי שאני בסכנה, שלא אצא מזה בחיים".

כמו כן, פירט חפץ כיצד נמנע ממנו טיפול רפואי לאחר שכל גופו כוסה בעקיצות פשפשים עקב התנאים שבהם שהה. "אני דורש לראות רופא, ואומרים לי שרק בשב"ס יש שלו־ אבל כל יום מביאים אותי לאחר חצות, כשהרופא לא שם. אחרי שה ימים הפצעים היו הרבה פחות רעים. הרופא צילם אותם, ואמר לחוקרים שזה לא בסדר שלא נתנו לי לראות רופא".

חדשות

he-il

2021-12-02T08:00:00.0000000Z

2021-12-02T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281788517340883

Israel Hayom