עיתון ישראל היום

פרופ' זרקא: "לשקול חובת חיסון"; במשטרה נערכים להגביר אכיפה

פרופ' סלמאן זרקא על אמירתו הדרמטית: "זו לא עמדת הממשלה" ● באיחוד האירופי נחרצים אף יותר: "אין ברירה אלא לחייב" ● בעוד כשבועיים: ליישומון המעקב "הסכמון" יצורף פיקוח במצלמה

איציק סבן ונטע בר

נוכח החשש מהתפשטות זן האומיקרון - מומחי הבריאות שוקלים להגביר את המאבק במתנגדי החיסונים. ממונה הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, אמר אתמול כי "צריך לשקול לחייב חיסונים נגד קורונה בי שראל". עם זאת, סייג והבהיר בראיון לרדיו 103 כי "זו עמדתי, שלא מש קפת כרגע שום פעילות בתחום הזה, לא במשרד הבריאות ולא בממשלה".

בד בבד, במשרד לביטחון הפ נים מתכוונים להגביר את האכיפה על חייבי הבידוד. לאחר שברשויות החליטו לחזור להפעיל את יישומון המעקב "הסכמון" - בעוד כשבועיים יתווסף אמצעי פיקוח נוסף, באמצ עות מצלמה. החל מאמצע דצמבר, כשהמערכת תהפוך מבצעית, חייבי בידוד יתבקשו להיכנס למערכת ההסכמון וללחוץ על לינק שיפתח מצלמה. מרגע זה, מוקדנים שהוכשרו לכך במשרד לביטחון הפנים יוכלו לראות את האזרח, וידרשו ממנו לה ציג למצלמה את תעודת הזהות שלו ולהוכיח שהוא נמצא בביתו.

הגבלות נוספות בעולם

בסקר שערך לאחרונה המשרד לבי טחון הפנים בקרב 501 מרואיינים, אשר קיבלו הודעה ממערכת ההסכמון, עולה כי לכ 80% ממשתתפי הסקר לא היו בעיות טכניות בשימוש באפליקציית ההסכמון. במגזר החרדי נרשמה שבי עות רצון נמוכה מהאפליקציה, וכש ליש מהמרואיינים בסקר הביעו רצון להיות מבוקרים באמצעות האפליקציה גם בעתיד. עם זאת, הנתון היה נמוך במגזר הערבי.

בינתיים, מעבר לים, נשיאת נצי בות האיחוד האירופי אורסולה פון דר ליין קראה אתמול למדינות החברות באיחוד להחיל חיסון חובה בשטחן, כדי למנוע גל חמישי וקטלני של מגיפת הקורונה. "עלינו לתמוך במ דינות החברות שכבר הפעילו חיסון חובה בשטחן, וכן לדאוג לזמינותם של חיסוני דחף עבור כלל האוכלו סייה בכל מדינות האיחוד", אמרה אמרה פון דר ליין. "היעדר ההיענות להתחסנות בקרב חלק מהאוכלוסייה

חדשות

he-il

2021-12-02T08:00:00.0000000Z

2021-12-02T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281706912962259

Israel Hayom