עיתון ישראל היום

"לא מזלזל באלו שחוששים להתחסן, אחריותנו לשכנע"

בעוד העולם ב"כוננות אומיקרון", פרופ' אלי שפרכר מאיכילוב, שבנה את המודלים לחיזוי מספר החולים קשה, סבור שאין סיבה לפאניקה ● "לא זוכר כזה חיסון יעיל ובטוח" ● "אנחנו לא בפתח גל חמישי, וגם לא בעוד שבועיים"

טל אריאל אמיר

בתוך אי הוודאות העולמית, כשמנכ"ל חברת מודרנה, סטפן בנסל, מטיל ספק בהגנה שמספק החי סון שלו מול זן האומיקרון, וכששרון אלרעי פרייס מבטאת בכנסת את חששותיה לגבי המוטציות ויכולת ההתפשטות של הנגיף - נצמד פרופ' אלי שפרכר מאיכילוב, המומחה שעמד מאחורי המודלים שחזו את מספר החולים קשה, לקו המקל שאותו מוביל ביה"ח מתחילת המגיפה.

הוא עוקב אחר מספר המאומתים הנמוך שהת גלה כרגע בישראל, ואינו רואה שום סיבה לפאניקה.

"ההחלטה למנוע תיירות נכנסת למשך שבועיים היא סבירה", הוא אומר. "אני מסו פק אם זה משנה כי אין דרך למנוע מווריאנטים להיכנס לישראל, במיוחד של זן שמאוד מידבק. ההחלטה הזו אולי תעכב מעט. אין הבדל בין תייר שמגיע מארץ מסוימת או תושב יש ראל שחוזר מחופשה מאותה מדינה,

חוץ מההנחה שישראלי חייב לחזור הביתה.

"הייתי דואג למע קב קפדני אחר האנשים שמגיעים מחו"ל ואחר הבידודים, ואפשר להח זיר לשולחן את הצמידים האלקטרוניים. בזמן הזה הייתי משקיע במבצע החיסונים, כי הם מספקים את ההגנה הטובה ביותר נגד האומיקרון. אני לא זוכר מתי היה לנו חיסון כל כך יעיל וכל כך בטוח. לא מבין איך מול מתנה שכזו, שהגי עה מהמדע, יש אנשים שלא מאמצים אותה אליהם".

אתה יכול להבין הורים החוששים לחסן את ילדיהם הקטנים?

"בהחלט. אני לא מזלזל ולא שופט אותם. זו אחריותנו כרופאים וכמערכת בריאות להסביר להם ולשכנע אותם".

אם היה לך ילד בן חמש, היית מחסן אותו?

"ברור. הייתי עומד בתור כבר ביום הראשון".

פרופ' שפרכר מתייחס גם להס תה הפרועה כנגד רופאים התומכים בגלוי בחיסונים. "העובדה ששרון אלרעי פרייס נאלצת להסתובב עם

חדשות

he-il

2021-12-02T08:00:00.0000000Z

2021-12-02T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281685438125779

Israel Hayom