עיתון ישראל היום

שמעתי את הספקות לגביי, אענה על המגרש

הרצון להוכיח את עצמו מחדש: "אראה לכולם מי אני כשחקן וכאדם" √ ההשלכות של הפציעות: "בטוח שהיו קבוצות שחשבו עלי והחליטו לרדת מזה" √ והסבלנות שדרושה להפועל ת"א: "זה סגל שנבנה מחדש ולוקח זמן להתחבר" √ ג'ייקובן בראון בראיון

יעקב מאיר

למרות ציפיות גבוהות וסגל איכותי )אך לא מאוזן(, הפו על ת"א פתחה בצורה רעה את העונה, עם שני הפסדים בשני המ חזורים הראשונים, ולמשחק הערב מול מכבי ראשל"צ - עוד קבוצה שעדיין לא ניצחה מפתיחת העונה ונראית רע - היא מגיעה כשגלי הלחץ מתחילים לעלות.

אם יש מישהו שיכול לסחוב את האדומים ולעלות חזרה על מסלול חיובי הוא ג'ייקובן בראון. הגארד בן ה 31 הגיע בקיץ עם השכר הגבוה ביותר בקבוצה, אך גם עם סימני שאלה רבים סביב מצבו הפיזי אחרי כמעט שנה שלמה שבה לא שיחק בירושלים, בעקבות פציעה מסוב כת בכתף.

"אני צריך לספק יכולת", סיפר בראון ל"ישראל היום" בראיון שקיימנו לפני כמה שבו עות. "זה מה שאני אוהב לעשות וזה מה שאני עושה כל הקריירה שלי. גם אחרי פציעות אני אראה לכולם מי אני כשחקן וכאדם. העבודה שלי היא לנצח במשחקים עבור הקבוצות שלי, וזה מה שאני בא לעשות גם העונה".

להרבה אנשים יש ספק לגבי היכולת שלך להיות כשיר וב ריא במשך עונה שלמה.

"אני סוחב את זה כל החיים, כל הזמן שמעתי ספקות לגביי. לאנשים יש דעות משלהם וזה בסדר, אני צריך לדבר על המגרש".

"זה היה קשוח עבורי"

בראון נפצע באחד ממשחקי ההכ נה בקיץ שעבר, והושבת במשך כמה חודשים. לאחר התייעצות עם הרו פאים, הוא החליט לא לעבור ניתוח והחל הליך רפואי שיקומי אחר שגרם לו להיעדר עד חודש דצמבר. השחקן שב למגרשים, אך כעבור זמן קצר חש כאבים עזים בכתפו והושבת עד

סיום העונה. בקיץ הנוכחי הוא עבר בדיקות רפואיות מקיפות גם בארה"ב וגם בישראל, ולאחר שהתוצאות הראו שהחלים, הוא הצטרף להפועל ת"א.

"זה היה קשוח עבורי. 8-7 חודשים קשים בשבילי בלי כדורסל. היה לי קשה לצפות בחברים משחקים את המשחק שאני אוהב כשאני יושב בבית. היה קשוח אבל נשארתי חיובי ודאגתי לי לדים שלי, הם עשו את הת קופה הזו קלה יותר".

מה עבר עליך כשנפצ עת שוב, והבנת שכבר לא תחזור לשחק באותה עונה?

"חזרתי לשחק ורציתי לעזור לחברים שלי, אבל הרגשתי ב 50%-40% יכולת, ולא הצלחתי לתפקד. הבנתי שאני לא עוזר לקבוצה, ומהרגע הזה ידעתי שאני צריך להפסיק. זאת היתה ההח לטה הנכונה".

חששת שקבוצות לא ירצו לה ביא אותך בעונה הקרובה בגלל הפציעות?

"כולם מפחדים ואני מבין את זה. בסוף, בתור קבוצה אתה שם כסף על שחקן, וזה עסק, וככה זה עובד, אני לא מפקפק בזה. אני בטוח שהיו קבו צות שחשבו עלי והחליטו לרדת מזה, אבל קיבלתי הזדמנות מהפועל ואני מתכוון ליהנות ממנה".

בטח היית רעב לחזור לשחק

ולהראות את היכולות שלך.

"בוודאי. כדורסל זה מה שאני עושה מאז שהייתי בן חמש. התג עגעתי כבר לחזור לשחק ולהרגיש את הכדור. אני מקווה להישאר בריא כמה שיותר ולשחק ככל שאוכל".

לבראון יש מספיק ניסיון, וגם כש כולם סביבו התלהבו מהסגל שנבנה

ומהיכולת שהפגינה הקבוצה בחלק ממשחקי קדם העונה, הוא לא התרגש יותר מדי. שני המשחקים האחרונים הראו שצדק. "אנחנו לומדים זה את זה ומתחברים, לוקחים את זה יום אחרי יום ומנסים לג דול ולהבין מי אנחנו. מחכה לראות איך נחבר את החתיכות יחד, כי זו קבוצה שנבנתה מחדש ודברים לוקחים זמן".

מה המטרות האישיות והקבוצתיות שלך לעונה? "ליהנות עם החברים שלי לקבוצה, להישאר בריא ולנצח בכמה שיותר משחקים. אני יודע שיהיו עליות ומו רדות, ואנחנו צריכים לצלוח אותן".

עוד הערב: בני הרצליה תארח ב 19:00 את הפועל חיפה שמגיעה למשחק במאזן .1:1 הזרים של אורן אהרוני נראים מצוין מפתיחת העו נה, אבל כדי להישאר במאזן מוש לם, הוא יצטרך לקבל תפוקה גדולה יותר מהישראלים.

צפו בראיון המלא עם בראון באתר וביישומון

ספורט

he-il

2021-10-25T07:00:00.0000000Z

2021-10-25T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282368337851000

Israel Hayom