עיתון ישראל היום

חוה יערי, המחזמר

פרשת הרצח שזעזעה את המדינה בשנות ה 80 מגיעה לתיאטרון הקאמרי • מיה דגן ועירית קפלן יגלמו את הרוצחות חוה יערי ואביבה גרנות • "זה מעין 'שיקגו' ישראלי", אומרת קפלן

מאיה כהן

בשנות ה 80 הסעירה את המדינה פרשת חוה יערי. מי שהיתה אשתו של העיתונאי אהוד יערי הורשעה ברצח של התיירת האמריקנית מלה מלבסקי. זאת, לאחר שיערי וחברתה אביבה גרנות גנבו כספים מחשבונה של מלבסקי.

כעת מגיעה הפרשה הזאת לתיאטרון הקאמרי בגרסת מחזמר: "חוה ואני". את המחזה ואת הפזמונים כתב ימי ויסלר )להקת הבילויים(, הבמאית היא נועה רבן ובתפקידים הראשיים מככבות מיה דגן ועירית קפלן.

קפלן חוזרת לבמה לאחר שהחלי מה מקורונה. מדינה שלמה עקבה אחריה כשהיא אושפזה בבית החולים במצב קשה וקראה לכולם ללכת להתחסן.

"זה היה מלחיץ ומפחיד", היא מספ רת. "יש לי מחלה אוטואימונית שהתפרצה אצלי לפני כמה שנים ודעכה, ולכן חששתי להתחסן. ואז חליתי בקורונה. היה לילה בבית שלא נשמתי. הבנתי שזה יכול לה חריף ונסעתי לבית חולים. הייתי מאושפזת שישה ימים. השתתפתי בניסוי של תרופה מסוימת, וכשחזרתי הביתה כבר הבראתי אבל לקח לי עוד קצת זמן להתחזק. חזרתי לעצמי ממש רק לפני כחודש, כשחזרתי לאימוני כושר ולתיאטרון. חזרתי לחיים".

נשארו תופעות לוואי?

"יש עייפות פתאום באמצע היום. זו לא עייפות רגילה שפתאום בא לך שנ"צ, זה כאילו כל הגוף זולג למטה, כל האנרגיה יורדת".

ספרי על המחזמר.

"אני אגלם את אביבה גרנות. המחזמר הזה הוא מעין 'שיקגו' ישראלי )המחזמר מברודווי 'שיקגו' עוסק גם הוא בפרשת רצח - מ"כ(. יש הרבה מחזות זמר שמספ רים סיפור, והם לא רק שואו אוף, נצנצים וגלאם. כשהפרשה של חוה יערי התפוצצה הייתי נערה, והזדעזעתי מזה. מאז ועד היום ראיתי וקראתי כל ראיון עם אביבה גרנות, עוד לפני שידעתי שאני הולכת לשחק אותה. נורא מושכת אותי קרימינליות של נשים, זה מרתק".

מיה דגן תגלם את חוה יערי. "אני חושבת שזו פעם ראשונה שעולה מחז מר ישראלי על סיפור אמיתי שקרה פה ושהפך את המדינה", היא אומרת. "זה סיפור מרתק על שתי נשים נורמטיביות לחלוטין, ללא עבר פלילי, שמצאו את עצמן רוצחות. עשיתי תחקיר על הפרשה, קראתי הרבה, זו באמת היתה סנסציה. בברודווי ובווסט אנד בלונדון יש לא מעט מחזות זמר אפלים וביקורתיים".

המחזמר יעלה במסגרת הרפרטואר החדש של התיאטרון הקאמרי, שכולל עוד כמה הפקות חדשות, ובהן עיבוד לרו מן "כימים אחדים" של מאיר שלו; מחזה ראשון של דנה מודן בשם "בול", שעוסק בסיפור אהבה בין שני גברים ואישה שחיים שלושתם יחד; מחזמר שכתבו גיתית פישר )"זאת וזאתי", "הטבח"( ושיר ראובן, בשם "כאפות", שעוסק ברומן בין שתי תיכוניס טיות; עיבוד של איתי טיראן ל"הדוד וניה" של צ'כוב; עיבוד מחדש ל"אדיפוס"; המחזה "חפץ" של חנוך לוין, בכיכובם של אודיה קורן ודביר בנדק; המחזה הקלאסי "מותו של סוכן" של ארתור מילר, בכיכובו של רמי ברוך ובבימוי יאיר שרמן; "לילה לבן", בבימויה של תמר קינן ובכיכובם של רות אסרסאי וישי גולן, שעוסק בגזענות המ שטרתית כלפי בני העדה האתיופית, ועוד.

תרבות

he-il

2021-10-25T07:00:00.0000000Z

2021-10-25T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282084870009464

Israel Hayom