עיתון ישראל היום

ראש רשות ניירות ערך: "המטרה - 35% נשים בדירקטוריונים עד "2028

גלעד צוויק

יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, הודיעה אתמול על הקמת פורום "לקידום איזון מגדרי בדירקטוריונים של תאגידים מד ווחים, מנהלי קרנות נאמנות וח ברות לניהול תיקים".

היעד של יו"ר הרשות: עד לשנת ,2028 נשים יהוו יותר מ 35% בהר כב הדירקטוריונים של 50% מהתא גידים המדווחים, קרנות נאמנות וח ברות לניהול תיקים המפוקחים על ידה. במילים אחרות, הרשות מקדמת מינוי בכירים בחברות ענק המופק דות על עשרות מיליארדי שקלים של הציבור, לא רק על סמך כישו רים והישגים – אלא גם על בסיס זהותם המגדרית.

לצורך כך מקימה גואטה את פורום ,"35+" שעל פי הודעת הר שות, יכלול נציגים רלוונטיים מקרב המגזר הציבורי, המגזר הפ רטי והמגזר השלישי. זאת, במט רה להעניק ראייה רחבה, המחוברת לנעשה בתאגידים, לגיבוש ארגז כלים אפקטיבי למימוש מטרה זו. "הפורום יהיה חוד החנית לרתימת יתר התאגידים שיפעלו יחד לעידוד והגדלת ייצוג נשים בדירקטוריונים אלו", אמרה גואטה והוסיפה: "תא גידים וחברות המפוקחים על ידי הרשות, המעוניינים להגדיל את האיזון המגדרי, מוזמנים להצטרף לפורום לקידום נוכחותן של נשים בדירקטוריונים".

השלב הבא: חקיקה?

ההשתתפות בפורום היא וולונ טרית, ועל פי הודעת הרשות, "אין לראות בהקמת הפורום, בפעילו תו או בזהות החברים בפורום משום חיווי דעה כלשהי מצד הרשות בנוגע לפעילות הגופים שישתתפו בו, או טיב ההשקעה בהם". עם זאת, גואטה לא פוסלת אפשרות כי בשלב הבא תושת רגולציה שתחייב מינוי נשים לדירקטוריונים. "לגישת יו"ר הר שות, קביעת רגולציה מהווה מוצא אחרון, נוכח השלכות שליליות שע לולות להיות בצידה", נמסר. מכאן שהרשות דוחקת בחברות השונות להצטרף וולונטרית למיזם, מתוך הבנה כי אם לא יעשו כן, בקרוב הרשות תחייב אותן לכך.

"המצב בישראל הוא שרק ב 16% בלבד מתוך תאגידים מדווחים, מכהנות יותר מ 35% נשים בדי רקטוריון", ציינה גואטה. "מדובר בנתון חלש שאינו משקף את המקום הרצוי לנשים ולתאגידים בשוק ההון של מדינת ישראל כמדינה נאורה, מתקדמת ומובילה, ונדרש כאן שי נוי מהותי".

כלכלה

he-il

2021-10-25T07:00:00.0000000Z

2021-10-25T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282024740467320

Israel Hayom