עיתון ישראל היום

אות ניצחון: פתקים של שורדי שואה מארה"ב הוטמנו בכותל

77 שנים אחרי המחנות: פתקים של עשרות ניצולי שואה מארה"ב הוטמנו בכותל √ "שזיכרון השואה יישאר גם אחרי לכתנו", נכתב באחד הפתקים √ "מסר של ניצחון"

חנן גרינווד

לראשונה השבוע הוטמנו בכותל המערבי פתקיהם של עשרות ניצולי שואה מארה"ב, ששרדו את מחנות הריכוז.

באירוע מיוחד של המחלקה לישראל ולהנצחת השואה בהסתדרות הציונית העולמית, בשיתוף עם ארגון Holocaust ‪,Heroes Worldwide‬ הוטמנו הפת קים בכותל בעוד הניצולים צופים בטקס באמצעות הזום. בסיום הטקס, נעמדו הניצולים ושרו את ההמנון "התקווה".

הפתקים נאספו בשנה וחצי האחרונות, במהלך תקופת הקורונה, משורדי שואה שמתגוררים בפלורידה. רוב השורדים לא הגיעו מעולם לבקר בישראל, אח רים לא יוכלו להגיע לבקר יותר בארץ בשל הקורונה או גילם המתקדם. השו רדים סיפרו כי הטמנת הפתקים בכותל, שריד בית המקדש היהודי, היתה עבורם התגשמות חלום ואירוע מכונן בחייהם.

סאלי דאומן, שורדת שואה בת 95 ממיאמי, הקריאה את הדברים המצ מררים שכתבה בפתק שלה: "תודה, אלוהים, שעזרת לי לצאת מהגיהינום בחיים, תודה על הבריאות שאתה מע ניק לי". בפתק שכתב נורמן, ששרד אף הוא את השואה, נכתב: "אני מקווה שזי כרון השואה יישאר זיכרון של החיים, גם הרבה אחרי שאנחנו כבר לא נהיה כאן. שיהיה שלום עולמי ושלום לעם היהודי ושהדורות הבאים יזכרו לפתוח את עיניהם ולצפות במה שקורה, שי דאגו שדבר כזה לא יקרה שוב לשום אדם ולשום עם".

טובה דורפמן, סגנית יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית אמרה: "אנחנו שמחים על הזכות לאפשר לשורדי השואה החיים בתפוצות להעביר בקשות ותפילות לכותל המערבי, ולהתרגש יחד איתם. בתחילת השנה הבאה נציין 80 שנה להחלטת הנאצים על 'הפתרון הסופי' להשמדת העם היהודי. כששורדי השואה האחרונים החיים בינינו זוכים להתפלל מקרוב או מרחוק בירושלים, בירת מדינת היהודים - זה מסר של ניצחון".

עַמוּד רִאשׁוֹן

he-il

2021-10-25T07:00:00.0000000Z

2021-10-25T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281913071317624

Israel Hayom