עיתון ישראל היום

הישראלי שמייעץ לשני המועמדים לנשיאות לוב

הגנרל ח'ליפה חפתר שכר חברת ייעוץ מישראל √ אלא שגם המתחרה, סיף אל אסלאם קדאפי, רצה ייעוץ מאותה חברה √ "לא משנה מי ינצח, היועץ הוא הזוכה הגדול" √ מדור שבועי חדש

דניאל סיריוטי

בעוד חודשיים בדיוק ילכו אז רחי לוב אל הקלפיות כדי לב חור את הנשיא החדש למדינה, המ שוועת לשיקום אחרי שנים ארוכות של מלחמות אזרחים. על התפקיד יתמודדו הגנרל הבד לן ח'ליפה חפתר וסיף אל אסלאם קדאפי, בנו של השליט לשעבר, אבל לבחירות האלה יש כבר מנצח ברור אחד: יועץ תקשורת ישראלי, שלמ עשה מייעץ לשני המתמודדים תמורת מה שנראה כחוזים בהיקפים גדולים.

ל"ישראל היום" נודע כי לפני כחו דשיים נחתם בדובאי החוזה בין הגנרל חפתר לחברת תקשורת ואסטרטגיה ישראלית גדולה. על החוזה עם נצי גי החברה חתם בלקסאם חפתר, אחד מבניו של הגנרל. הבעלים של החברה כבר ניהל קמפיינים מוצלחים עבור מועמדים לנשיאות ולראשות ממשלה בישראל ובמדינות נוספות בעולם.

אלא שלאחר חתימת החוזה עם חפתר, קיבלה חברת הייעוץ פנייה גם מסיף אל אסלאם. את הקשר הראשוני בין קדאפי הבן ליועץ יצרה דוגמנית עבר, המתגוררת בדובאי.

לדברי בכירים במפרץ הפרסי, הקשר היה כה מוצלח, עד שכדי לסייע לשני המתחרים נרשמה באיחוד האמי רויות חברה חדשה ועימה נחתם חוזה ייעוץ חדש, הפעם עם קדאפי. גם החו זה הזה נאמד בעשרות מיליוני דולרים, שאותו יממנו אנשי עסקים מעומאן, וכן גורמים עסקיים מאיחוד האמי רויות, שאף העניקו ערבויות אישיות למימון הקמפיין של קדאפי הבן.

הכסף הגדול

הגנרל הבדלן חפתר ובנו סדאם, קצין בכיר בצבא לוב, עמדו בראש צבא המורדים במזרח לוב, שסירבו לקבל את הלגיטימיות של ממשלת האחדות הלאומית הראשונה שהוקמה במדינה לאחר הפלת משטר קדאפי. הם היו גורם משמעותי במלחמת האזרחים השנייה, שפרצה ב 2014 והסתיימה במתווה פשרה, שבמסגרתו מונה עבד אל דבייבה לראש ממשלת האחדות עד לבחירת הנשיא.

בניגוד לאביו ולחלק מאחיו שנר צחו בידי המורדים, סיף אל אסלאם נמלט מלוב, אך עדיין לא שב למולדת ממקום מושבו במדינות המפרץ חרף הפופולריות שלו. הסיבה: שורת אישו מים נגדו בעבירות שחיתות ובעבירות נוספות. לאחרונה הכריז על כוונתו לשוב ולהתמודד חרף האישומים, וזכה לתמיכה נרחבת בפרלמנט הלובי.

"יש לא מעט אינטרסנטים שלוט שים עיניים לכסף הגדול שיש בשיקום לוב ובחזרתה למשפחת העמים יחד עם עתודות הנפט העצומות שלה", אמר ל"ישראל היום" עיתונאי בכיר באיחוד האמירויות, "לחפתר, שבכלל מייעד את התפקיד לבנו סדאם, יש סיכוי מצוין לזכות, והוא גם נתמך על ידי ארה"ב, מצרים, סעודיה וגורמים מערביים. סיף אל אסלאם נתמך על ידי רוסיה, גורמים באיחוד האמירויות וסולטנות עומאן, וגם הוא מאוד פופו לרי בלוב. מה שבטוח הוא שלא משנה מי מבין שניהם ינצח, יועץ התקשורת הישראלי הוא הזוכה הגדול".

בשיחה עם "ישראל היום" סירב יועץ התקשורת הישראלי להגיב.

את הקשר הראשוני בין בנו של קדאפי לחברת הייעוץ הישראלית יצרה דוגמנית עבר ישראלית, המתגוררת באמירות דובאי

עַמוּד רִאשׁוֹן

he-il

2021-10-25T07:00:00.0000000Z

2021-10-25T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281844351840888

Israel Hayom