עיתון ישראל היום

בלי לבלבל: בחיסוני הילדים דרוש קול אחיד והחלטי

רן רזניק

מרבית בכירי משרד הבריאות מבינים בימים האחרונים שצריך להיערך לגל החמישי של הקורונה, שעלול להגיע לארץ כבר בשבועות הקרובים, ולא כפי שהתנהלו בסוף הגל השלישי - אז לקו בשאננות יתר והכריזו על תום המגיפה. טוב מאוחר מאשר בכלל לא.

הנתונים שהציגה ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הצי בור במשרד הבריאות, על האצה מחודשת בהתפשטות הקורונה בחלק ממדינות העולם, יחד עם הדעיכה ברמת ההתחסנות של המתחסנים והמחלימים והאפשרות שהנגיף ממשיך להשתנות, משיבים את החשש מהתפרצות גל חמישי. זאת, לאחר שכבר התגלו כמה ישראלים שנדבקו בתת הזן החדש של הקורונה.

על פי הנתונים שהציגה ד"ר אלרעי פרייס, אשת המקצוע הרצינית, המשמעותית והטובה ביותר במאבק בקורונה בארץ, המצב במדינות רבות הולך ומחמיר. ברומניה, למשל, יש כבר מצב של קריסת מערכת הבריאות, ובבריטניה יש עלייה חדה במספרי המאומתים, החולים קשה והמתים. על פי נתונים אלה, בשבועות האחרונים שיעורי התחלואה מזנקים במדינות כמו צ'כיה )זינוק של ,(146% הונגריה ,(120%) הולנד ,(113%) וגם בלטביה, דנמרק, בלגיה, סלובקיה, אוסטריה וגרמניה. על פי נתונים אלה, בחלק מהמדינות, למשל - בריטניה, אירלנד והולנד האוכלוסייה. ההתפרצות המחודשת מתרחשת על אף רמת התחסנות גבוהה של

אחת המסקנות הדחופות מנתונים קשים אלה היא הצורך הקריטי בהגברת קצב ההתחסנות בישראל - הן של כ 700 אלף הישראלים שעוד לא התחסנו כלל, והן של כמיליון וחצי הישראלים שעוד לא הגיעו להתחסן במנת החיסון השלישית. על משרד הבריאות וארבע קופות החולים לעשות מאמץ רפואי, הסברתי ולוגיסטי הרבה יותר משמעותי על מנת לחסן את כל מי שעוד לא עשו זאת - כדי להגן עליהם וכדי להעמיק את הביטחון הבריאותי של ישראל.

ואולם, יש עוד כמיליון ילדים ישראלים בגילי 11-5 שעד עכשיו לא חוסנו כלל נגד קורונה, ובקרוב מאוד ניתן יהיה לחסן אותם - אם הרשויות בארה"ב יאשרו את החיסון )הדיון הראשון הקובע יתקיים מחר(, ולאחריהן גם משרד הבריאות בארץ. חשוב לזכור כי מרבית החיסונים בעולם, כמו גם בישראל, נגד מחלות קשות וקטלניות ניתנים ממילא זה עשרות שנים לתינוקות ולילדים בארץ, וחיסוני השגרה הצליחו לה ציל כבר אלפי ילדים מנכות וממוות בייסורים. לכן, זה יהיה אך טבעי ומתבקש לחסן סוף סוף את הילדים נגד קורונה, גם כדי להגן עליהם וגם כדי להרחיב את ההגנה החיסונית של כלל הישראלים.

בשלבים מוקדמים יותר של אישורי החיסונים, הנהלת משרד הב ריאות פעלה באופן מגומגם ולא מקצועי בנוגע לחיסונים של בני ,15-12 והמסר שהועבר להורים היה מבלבל ומעוות בקשר לנחיצות החיסון ולחשיבותו. לאחר מכן, כשהמשרד התעשת וקרא באופן נחרץ לכל ההורים לחסן את ילדיהם, היה קשה מאוד לעשות זאת. הפעם על משרד הבריאות, וגם על ראש הממשלה נפתלי בנט עצמו, לפעול בקול אחיד והחלטי ולקרוא לכל ההורים בישראל לחסן את הילדים כדי להציל חיים, למנוע נזקים בלתי הפיכים אצל ילדים ולהגיע מוכנים יותר לגלים הבאים של המגיפה.

עַמוּד רִאשׁוֹן

he-il

2021-10-25T07:00:00.0000000Z

2021-10-25T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281792812233336

Israel Hayom