עיתון ישראל היום

ארגון רופאי המדינה נגד שר הבריאות: "רותם את המערכת לצרכים פוליטיים"

ד"ר זאב פלדמן יצא נגד השר הורוביץ על רקע רפורמת תורנויות המתמחים: "ממתי הרופאים הפכו ליעד שצריך לכבוש ולהכניע?" √ לשכת השר הורוביץ: "נבצע את ההחלטה באחריות"

מיטל יסעור בית אור

הקרע בין ההסתדרות הרפואית לשר הבריאות סביב קיצור ההתמחויות מחריף: יו"ר ארגון רו פאי המדינה, ד"ר זאב פלדמן, יצא במתקפה נגד שר הבריאות הורוביץ והאשים אותו בפופוליזם וברתימת מערכת הבריאות לצרכים פוליטיים. ד"ר פלדמן אף קרא לרופאי המדינה להתנגד לניסיונות "לעגל פינות", כל שונו, ולהתקדם לקיצור ההתמחויות בלי שניתנים תקנים ותקציבים.

"ממתי הפכה מערכת הבריאות ליעד לכיבוש ולהכנעה? ממתי הפכה המער כת לכלי שרת פוליטי בצורה בוטה כל כך? קיצור שעות העבודה הרציפה של הצוותים הינו מהלך מתבקש וחשוב, אך הוא חייב להיות מיושם באחריות, ללא שום נגיעות פופוליסטיות ובוודאי לא פוליטיות", כתב ד"ר פלדמן ל 7,000 רופאי בתיה"ח הממשלתיים.

בפנייה לרופאים עובדי המדינה, אמר ד"ר פלדמן כי קיצור התורנויות לא ייעשה בלוח הזמנים ובמתווה 16 הש עות שקבע שר הבריאות, אלא במתווה שגיבשה ועדה של ההסתדרות הר פואית. בניגוד להבטחת השר הורוביץ, כי עד סוף 2025 יושלם מהלך קיצור התורנויות, קבע פלדמן: "אף מועד אינו קדוש - כל עוד לא יובטח שהטיפול בחולים לא ייפגע".

פלדמן אף אמר כי מי שיקבע את אופן הקיצור הם "ההסתדרות הר פואית, מנהלי בתי החולים והאיגודים המדעיים האמונים על הדרך", ובי קש מהרופאים בבתי החולים הממשלתיים "לדווח על כל ני סיון לעגל פינות", במהלך הע בודה על המתווה. "חובה עלינו להיות שומרי הסף של מערכת הבריאות", הזהיר.

אתמול הודיע יו"ר ההסתד רות הרפואית שמנהלי בתי החולים לא ישתפו פעולה עם ועדת היישום לנושא קיצור התורנויות ולא יעבירו לה מידע, אלא שההסתדרות הרפואית תגייס חברת ייעוץ ארגוני שתאסוף את הנתונים הנדרשים למתווה.

מלשכת השר נמסר: "מדובר בשינוי מהפכני שיחזק את מערכת הבריאות הציבורית. מובן שמהלך בסדר הגודל הזה דורש זמן עיכול, אך ההחלטה הת קבלה. השר הבהיר כי תורנות של 26 שעות אינה מתקבלת על הדעת, ופוג עת גם ברופאות וברופאים וגם במטופ לים. המהלך יצא לפועל באופן אחראי, בשיתוף עם מי שמעוניין בהצלחתו".

חדשות

he-il

2021-10-25T07:00:00.0000000Z

2021-10-25T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281767042429560

Israel Hayom