עיתון ישראל היום

חיסון הילדים: החששות - והתשובות

החיסון בטוח יותר בילדים מאשר במבוגרים √ מומלץ להתחסן במקביל גם נגד שפעת √ המנה המומלצת - שליש מהמינון למבוגר √ ד"ר איתי פסח, מנהל בית החולים ספרא לילדים ומנהל מערך הטיפול הנמרץ בבית החולים שיבא, עונה על כל השאלות

אסף גולן

מינהל המזון והתרופות האמ ריקני, ה ,FDA ידון מחר בבקשת חברת התרופות פייזר לקבל אישור לחסן את הילדים בגילי 11-5 בחיסון נגד נגיף הקורונה.

לקראת הדיון של מינהל התרו פות האמריקני, שוחחנו עם מנהל בית החולים ספרא לילדים ומנהל מערך הטיפול הנמרץ בבית החולים שיבא, ד"ר איתי פסח, מומחה ברפואת ילדים, טיפול נמרץ בילדים, אלרגיה ואימו נולוגיה, ושאלנו אותו בנוגע לחיסון. כמה החיסון יעיל ביחס לחי סון המבוגרים?

"אנחנו יודעים ממה שפורסם כי החיסון יותר בטוח בילדים מאשר במבוגרים, והוא גם יותר יעיל במ ניעת מחלה ובמניעת הדבקה. אבל נחכה לנתונים שישוחררו על ידי ה ,"FDA ציין ד"ר פסח. האם כדאי לחסן ילדים? הרי המחלה קלה יותר, ואולי לא כדאי להתחסן. ד"ר פסח השיב כי "בהינתן שה FDA יאשר את החיסון, ואח"כ האיגוד לרפואת ילדים בארץ יאשר את החיסון, אז מאוד כדאי לחסן את הילדים בגילי ,11-5 משלוש סיבות: הסיבה הראשונה היא פסיכולוגית - המחלה יצרה חרדה גדולה מבידודים. ילדים היום מפחדים מאוד בגלל ההגבלות, והחיסון יפתור זאת. כמו כן, נוריד מהם עם החיסון את העול והחרדה מהמחלה.

"הסיבה השנייה היא שיש תחלואה רבה בילדים, ויש תחלואה משמעו תית כולל פיתוח של 'לונג קוביד', כולל בעיות בריכוז ובמאמצים וכולל קשיים נוירולוגיים.

"הסיבה השלישית היא שעד שלא נחסן את הילדים לא נוכל למנוע את השפעות הקורונה על המשק, ונמשיך לסכן החולים הרגישים יותר. בנוסף,

גם היום יום שלנו יהיה בסכנה עם כל מוטציה."החשש מהחיסון מובן וברור. גם אני הורה, וגם אני בודק את המידע לעומק, אבל צריך לדעת שהתהליך נעשה באחריות ובבדיקה ופיקוח, ואני סבור שייקח בארץ זמן לשכנע את הציבור בארץ לחסן את הילדים. בכל מקרה, מעל גיל 11 אנו רואים שהחיסון בטוח, ולא היו בעיות".

האם לחסן עכשיו את היל דים נגד שפעת, או שבעק בות הקורונה יש להמתין?

"אין קשר בין זה לזה", מד גיש ד"ר פסח, ומייד מוסיף כי "לא אוהבים לתת שני חיסונים באותו יום, כי אחרת לא יודעים בגלל איזה חיסון יש תופעת לוואי, לכן עושים מרווח בין חיסונים. אבל כאן יהיה מרווח. ככלל, העונה של השפעת מתחילה כל סוף נובמבר, והחיסוניות מופיעה בתוך שבועיים, ולכן צריך להתחסן עכשיו כדי להיות מוגן".

איך מתקבלת ההחלטה על החיסון בארץ?

"יש צוות לניהול מגיפות שממליץ על החיסון למשרד הב ריאות, וזה הליך מסודר לחלוטין".

מה המינון לילדים?

"פייזר ממליצה ל FDA להשתמש אצל ילדים עד גיל 11 בשליש מהמינון".

יש תופעת לוואי שונות בין ילדים למבוגרים?

"לפי מה שפורסם בינתיים, היו

פחות תופעות לוואי בקבוצת הגיל ,11-5 והם קיבלו זאת הכי טוב".

חדשות

he-il

2021-10-25T07:00:00.0000000Z

2021-10-25T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281754157527672

Israel Hayom