עיתון ישראל היום

יו"רים לכל הכיוונים

מעט לפני הצבעת התקציב, הקואליציה שוקעת בקרבות ימין ושמאל √ מרצ: "ההחלטות מסכנות את הממשלה" √ אלקין: "אני לא קובע אם הם ייפגשו עם אבו מאזן - שלא יקבעו לי אם תהיה הקפאה ביו"ש"

יהודה שלזינגר,

רה"מ נפתלי בנט אמנם ביקש מחבריו לממשלה "להתאפק עם הציוצים" עד לאישור התקציב, אך בקואליציה צפים חיכוכים כמעט יומיומיים.

ביומיים האחרונים נשמעים קולות זועמים, בעיקר מכיוונה של מרצ, בע קבות ההחלטה של שר הביטחון בני גנץ להוציא שישה ארגוני "זכויות אדם" מחוץ לחוק, כיוון שהם עוס קים בטרור, אתמול הגיעה גם ההחלטה שהוביל שר השיכון זאב אלקין לשווק 1,300 יחידות דיור ביו"ש.

עם זאת, למרות החיכוכים וההתב טאויות החריפות של אנשי מרצ נגד הממשלה, במפלגה לא מתכוונים "לע לות מדרגה" או לממש איומים לפירוק הממשלה.

שם יצביעו ביחד עם הקואליציה בהצבעות הקרובות ויסתפקו רק בגי נויים, שנועדו בעיקר להפעיל לחץ על חברי הימין בקואליציה ולהרגעת "הבייס" של מרצ.

ח"כ יאיר גולן אמר אתמול על שני הנושאים שבמחלוקת כי "הנושאים האלה )הגדרת הארגונים כארגוני טרור ובנייה ביו"ש( דורשים בירור בממשלה. אם אנחנו זונחים את שיטת ההסכמות בממשלה - לא תהיה לה זכות קיום, והיא תתפרק מאליה. מה שנעשה כאן בימים האחרונים זה נטילת סיכונים לא אחראיים ולא נכונים, שיביאו אותנו למצב שלא נוכל להסכים לו". לדב ריו, "ההחלטה על בניית 1,300 יחידות דיור ביו"ש צריכה להיעשות בהסכמה ממשלתית, ולא בהודעה חד צדדית של שר השיכון. זה לא אחראי".

עוד הוסיף גולן כי "זה מסכן את עתיד הממשלה, לא עובדים ככה. אם אנחנו בממשלת אחדות לאומית שיש בה ימין או שמאל צריך לדון על הדברים לפני, ולא להעמיד צד אחד במבוכה".

בהנהלת מרצ אמרו עוד כי "אנו רואים בדאגה שורה של צעדים חד צדדיים של שרים בממשלה". לדב ריהם, "צעדים אלה מסכנים את עתידה של מדינת ישראל ואת האופק המדיני העתידי, והם חותרים תחת הבסיס שע ליו הוקמה ממשלת השינוי".

ח"כ מוסי רז )מרצ( התייחס גם כן להודעה על שיווק 1,300 יחידות הדיור, ואמר "ממשלת ימינה לא סו פרת את מרצ - 10 מעלות ימינה מה ממשלה הקודמת, הבנייה בהתנחלויות שמחוץ לישראל פוגעת בישראל".

ח"כ עאידה תומא סלימאן מהר

חדשות

he-il

2021-10-25T07:00:00.0000000Z

2021-10-25T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281698322952824

Israel Hayom