עיתון ישראל היום

חמאס: "קרובים לרתיחה; הלחץ יופנה אל ישראל"

דניאל סיריוטי

חשש להסלמה בדרום, לאור דיווחים כי חמאס מאיים להבעיר את השטח. זאת, עקב העובדה שישראל טרם אישרה את העברת כספי משכורות פקידי חמאס בסך שמונה מיליון דולר.

ל"ישראל היום" נודע כי השליח הקטארי, מוחמד אל עמדי, צפוי להגיע השבוע לאזור בניסיון למ צוא פתרון לסוגיית כספי המשכו רות לפקידי חמאס. אל עמדי, שבי קר בישראל ובעזה בשבוע שעבר, הכריז כי מצא מתווה שיאפשר את העברת תשלום המשכורות, אולם גורמים בכירים בחמאס מסרו שה כספים לא הועברו, ולטענתם "עזה על סף רתיחה - והלחץ כולו יופנה אל ישראל". יש לציין כי כלי התק שורת הפלשתיניים ציטטו מקורבים למנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, שאמר כי "חמאס סיים עם הסבל נות. מעכשיו הכל פתוח".

נוסף על סוגיית המשכורות, סיבה נוספת לדאגה היא העובדה כי לא הושגה שום התקדמות במו"מ הנערך בקהיר בעניין שיקום עזה והסדרתה, וכן דווח על מבוי סתום בעסקת השבויים והנעדרים. בעזה דווח כי חמאס מכחיש פרסומים שהיו במצרים, ובהם צוטטו גורמים בכירים בקהיר שמסרו כי הושגה התקדמות משמעותית במגעים הע קיפים שמנהלים המתווכים בין יש ראל וחמאס, שתאפשר את יציאתה לדרך של התוכנית לשיקום רצועת עזה והסדרתה, ובמקביל עסקה בין ישראל וחמאס שבמסגרתה תשחרר ישראל אסירי חמאס ובהם אסירים עם דם על הידיים. זאת, תמורת השבת גופות החללים גולדין ושאול ז"ל, ומידע על אודות גורלם של שני האזרחים הישראלים, אברה מנגיסטו והישאם א סייד.

בכיר הלשכה המדינית של חמאס, עיזאת א רישאק, אמר לר דיו קול פלשתין: "הודענו לאחי נו המצרים שהסבלנות שלנו תמה. ישראל עורמת קשיים, לא מאפ שרת את העברת הכספים לעזה, ומאיתנו מבקשים לחרוק שיניים ולזה לא נסכים". גורם בכיר בח מאס אמר אף הוא ל"ישראל היום" כי השבוע הקרוב צפוי להיות קריטי לגורל הרצועה: "אם ישראל תמשיך בסחבת ולא תאפשר את העברת תשלום המשכורות, ההסלמה תבוא. כל ההקלות שהיו לרצועת עזה הן בדיחה. המצרים בינתיים נמצאים בצד של ישראל, אבל גם הם מבי נים מי כאן אשם. חמאס מעוניינים בעסקה וישראל רק עורמת מכשו לים. זה יתפוצץ לישראלים בפנים".

חדשות

he-il

2021-10-25T07:00:00.0000000Z

2021-10-25T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281676848116344

Israel Hayom