עיתון ישראל היום

דו"ח: "הקרן החדשה לישראל תומכת בארגון המשתף פעולה עם "BDS־ה

125 אלף דולר הוענקו לארגון בלדנא, הפועל עם הארגון הקטארי QAYONN √ הקרן: "מתנגדים "BDS־ל

יאיר אלטמן

דו"ח של תנועת אם תרצו חושף שהקרן החדשה לישראל הגדילה את תרומותיה לשורה של ארגוני שמאל וסיוע לפליטים, שלפחות אחד מהם קשור לארגון המשתף פעולה עם תנועת .BDS־ה זאת, בניגוד להצהרות הקרן לתורמיה כי "הקרן לא תתמוך בארגונים הקוראים ותומכים בחרם כולל על מדינת ישראל".

על פי נתוני אגף מחקר ומדיניות בתנועת אם תרצו, הקרן העניקה 125 אלף דולר לארגון בלדנא בשנת .2020 לאחרונה התפרסם בפייסבוק של בלי דנא כי הם משתפים פעולה עם ארי גון BDS מקטאר בשם .QAYONN באתר של הארגון הקטארי נכתב כי הארגון מתנגד לכל צורה של נורמי ליזציה עם "הישות הציונית", וכי הם מפעילים קמפיינים של חרם כחלק מתנועת הי.BDS

אירוע משותף של שני הארגונים בשם "הכבוד והתקווה" נערך לטובת העצורים במבצע שומר החומות. ארי גון בלדנא מוכר וידוע מפעילותו נגד גיוס ושילוב בני מיעוטים בצה"ל ובי שירות הלאומי.

עוד עולה כי הקרן ממשיכה לתרום עשרות אלפי דולרים לארגון "לוחי מים לשלום", ואף הגדילה את התרוי מות .2020יב כזכור, ארגון זה התפרסם לאחרונה כאשר פעיליו התעמתו עם חיילי צה''ל בגזרת חברון, אירוע שבו ננזף סמג''ד בגזרה לאחר שתועד דוחף את פעיל הארגון.

אלון שוורצר, ראש אגף מחקר ומי דיניות בתנועת אם תרצו: "זו לא הקרן לישראל חדשה, אלא הקרן למחיקת ישראל. הממצאים של דו"ח המימון השנתי של הקרן לישראל חדשה מוי כיחים שהקרן ממשיכה את תמיכתה בארגונים הפועלים להכפשת חיילי צה"ל, לקשירת ידיהם ולהעמדתם לדין בבית המשפט הבינלאומי בהאג".

מהקרן החדשה לישראל נמסר: "אני

חנו מודים לאם תרצו על הקמפיין המי עוות שלה. בפעמים הקודמות הקמי פיינים האלה הגדילו מאוד את התמיכה בנו. הקרן החדשה לישראל מתנגדת לי .BDS אנחנו נמשיך להשקיע בארגוני החברה האזרחית הפועלים למען צדק, שוויון ודמוקרטיה בישראל".

מעמותת בלדנא נמסר: "העמותה פועלת בקרב בני נוער, ומטרותיה ברורות ושקופות ומפורטות בדו"חות ובתקשורת. במסגרת אחת מפעיי לויותיה הוקמה קרן השואפת להבטיח ייצוג משפטי הולם לעצורים, שרובם נערים, ולהגן על משפחותיהם מפני הידרדרות כלכלית עקב העומס הכספי הכרוך בייצוג המשפטי".

חדשות

he-il

2021-10-25T07:00:00.0000000Z

2021-10-25T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281672553149048

Israel Hayom