עיתון ישראל היום

קשר הטרור: ההוכחות

על רקע סערת ארגוני "זכויות האדם": דו"ח שהוכן בעבר במשרד לעניינים אסטרטגיים מראה כיצד מוחדרים גורמי טרור מ"החזית העממית" לגופים אזרחיים √ בפעילים: מתכנן ההתנקשות ברב עובדיה יוסף, מחבל במרכול בי־ם ומעורב בפיגועים בחברון ובתל אביב

נדב שרגאי

דו"ח שהוציא לפני כשנתיים המשרד לעניינים אסטרטגיים מספק הוכחות מפורטות לקשר שבין ארגון הטרור החזית העממית, לבין פעילים מרכזיים בשלושה מבין ששת הארגונים שמתיימרים להיות "ארגוני חברה אזרחית וזכויות אדם", שעליהם שר הביטחון בני גנץ הכריז כארגוני טרור.

הדו"ח משרטט את הדרך שבה החזית העממית (וגם חמאס) מחדירים פעיי לי טרור לארגונים התמימים לכאורה ברשות הפלשתינית, באירופה ובצי פון אמריקה, כדי לקדם את משנתם האידיאולוגית: חיסול מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. במסגרת השיטה, "פעילי טרור ומחבלים מורי שעים מכהנים בתפקידים בכירים באי רגוני דהילגיטימציה ויBDS וממנים לצידם פעילי טרור". המחקר של המי שרד מצא כי "עשרות פעילים מארגוני הטרור הפכו לפעילים בארגוני הדהי לגיטימציה והי,BDS תוך שהם מסי תירים או לפחות מצניעים את עברם. חלקם ממשיכים לשמש חברים או פעיי לים בשירות ארגוני הטרור גם כיום".

ארגון "אל־חאק"

הארגון היה מעורב בהכנת החומרים שהובילו לפרסום דו"ח גוי לדסטון בעקבות מבצע עופרת יצוקה. הארגון פועל להעמדה לדין של בכיי רים מישראל בגין ביצוע "פשעי מלי חמה" לכאורה, ואף מוביל את המאמץ המשפטי של ארגוני הדהילגיטימציה מול בית הדין בהאג. שורה של בכירים בארגון היו חברים ב"חזית העממית" - המנכ"ל שעואן ג'בארין ריצה עונשי מאסר בגין פעיי לות צבאית ב"חזית" ובית המשפט מצא כי "הוא פועל ככל הנראה בבחינת ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד. בחלק משעות פעילותו הוא מנהל של ארגון זכויות אדם ובחלק אחר הוא פעיל בארגון טרור שלא בוחל במעשי רצח ובניי סיונות לרצח".

פעיל נוסף באליחאק, שעל פי צו מעצר מנהלי שהוצא בעבר נגדו "קשר את עצמו לפעילות צבאית מובהקת בחזית העממית" הוא זיאד מוחמד שחאדה חמידיאן, שפעל כראש המי חלקה לבניית יכולות והכשרות. גם זאהי עבד אליהאדי מוחמד ג'ראדתא, האחראי על תפעול וגיוס כספים באלי חאק, נעצר כמה פעמים על רקע פעיי לות צבאית ב"חזית" וכך גם מאג'ד דאוד עבאדי, עובד לשעבר באליחאק, שנעצר על רקע פעילותו ב"חזית".

ארגון "אל־דמיר"

הארגון הוקם על ידי פעיי לי "החזית העממית", וחלק מפעיי ליו הואשמו בפעילות טרור. הארגון, שפועל בין היתר לחרם על ישראל ומייצג אסירים פלשתיניים - בדגש

"כבוד המשפחה". שמונה גברים נורו בטעות או בגלל ששהו ליד עבריינים ונפגעו מכדור תועה, 20 בני אדם נר צחו בסכסוכי חמולות ו 60 נרצחו בס כסוך בין עבריינים - לרבות הרצח שלשום בנמל יפו.

רטוריקה מוכרת

בשבוע שעבר פתחו המשטרה ומ שרדי ממשלה שונים במבצע שקיבל את השם "מסלול בטוח". מדובר בפ עילות דומה לזו שבגינה נכנסו בעבר ראשי הפשיעה לבתי הכלא, והיא כו ללת תקיפה כלכלית ופלילית בו בזמן.

ובכל זאת, המשטרה לא זוכה עדיין לשיתוף פעולה מלא מצד כלל ראשי המגזר. בעוד האחריות הציבורית לפ שיעה במגזר מוטלת על המשטרה, בארגון מבהירים בשיחות סגורות שבעיית האלימות בחברה הערבית עמוקה ומחייבת טיפול והתגייסות של גורמים נוספים, ובהם הורים וגו רמי חינוך, ההנהגה הדתית, הרוחנית והאקדמית, וכן ההנהגה המקומית.

"נחזק משמעותית את תחושת הבי טחון של האזרח הישראלי ונעצים את ההרתעה והמשילות", מבטיחים במ שטרה, ברטוריקה שנשמעת מוכרת לעייפה.

"פענוח מקרי הרצח בחברה אינו משימה פשוטה", מודים במשטרה, "השוטרים נתקלים באתגרים רבים בעת החקירה, החל מחוסר שיתוף פעולה מצד האזרחים וכלה בזירות רצח מטושטשות".

בשבוע שעבר פוענחו חמישה מקרי רצח בחברה הערבית, ובפעי לות מהירה של המשטרה נמנע מקרה רצח נוסף של אישה צעירה בצפון וסוכלו עשרות מעשי רצח נוספים. בשבוע האחרון נמצאו בפעילות מש טרתית 30 כלי נשק.

בשנים האחרונות גויסו יותר מ 600 שוטרים שפועלים ביישובים ערביים ונפתחו שמונה תחנות מש טרה חדשות ושש "נקודות" שיטור. כל אלה, כמובן, לא מסייעים בינתיים במיגור האלימות הזאת.

חדשות

he-il

2021-10-25T07:00:00.0000000Z

2021-10-25T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281651078312568

Israel Hayom