עיתון ישראל היום

פטריק דמפסי )מקדרימי( השליט טרור על הסט, אלן פומפאו )מרדית' גריי( היא אשת עסקים ממולחת, והמפיקה שונדה ריימס ל

דודי כספי, לוס אנג'לס |

"לאלן פומפאו ולי יש הסכם: כל עוד שתינו רוצות, הסדרה תמשיך. ברגע שמישהי תרצה לעצור - נעצור". יוצרת הטלוויזיה שונדה ריימס היתה נחרצת באירוע לקידום "האנטומיה של גריי", לפני ארבע שנים. מאז, למרות הדימ בורים החוזרים ונשנים על כך שהסדרה קרובה לסיומה, ואפילו אחרי שהקורונה שיבשה כמה קווי עלילה, אף אחת מהן לא רצתה לעצור את הסדרה שהטילה עבורן ביצי זהב.

בשבוע הבא תעלה העונה המ81 של "האנמ טומיה", והפעם נראה שזו באמת שירת הבמ רבור, ושההודעה הרשמית היא רק עניין של זמן. "כמי שמסקרת מקרוב את הסדרה לאורך כל שנותיה, החל מהעונה המ61 יש תחושה שהיא מתקרבת לסיום", אומרת לינט רייס, עורכת באתר ‪,Entertainment Weekly‬ שהמ שיקה השבוע את ספרה "כיצד להציל חיים: הסיפור מאחורי הקלעים של האנטומיה של גריי", ובו ראיונות וסיפורים מאחורי הקלעים של הסט. "כבר לפני כמה חודשים, כשהסדרה טרם חודשה לעונה המ81, היה דיבור על כך שהיא עומדת להסתיים, ושהיא תזכה לסדרהמ בת חדשה, שאלן פומפאו (מרדית' גריי) תהיה מעורבת בהשקתה.

"כל המקרים הללו, שבהם הודיעו על עונה נוספת ברגע האחרון, היו פועל יוצא של משא ומתן מול פומפאו. רשת ,ABC שמשדרת את הסדרה, מוכרחה לגרום לעסק להיות אטרקטיבי ומשתלם עבור הכוכבת הראשית, ואני מאמינה שאם הם רוצים אותה לסדרת המשך, הם גם ישלחו לה עד הבית משאית של מזומנים".

בראיון שהעניקה השבוע על השטיח האדום של טקס האמי אמרה פומפאו: "אני מנסה כבר שנים להמ תנתק מהסדרה, ואלו שחושבים שאנחנו בסיבוב פרידה לא בהכמ רח טועים. אבל יש לי קשרים חזמ קים עם ,ABC הם היו מאוד טובים אלי ונתנו לי תמריצים להישאר. כל עוד יש מה לעשות מבחינה קריאייטיבית, ואנחנו מצליחים למצוא פתרונות בדרכי קסם, שנותנים לכולנו סיבה להמשיך - יכול להיות שנישאר. אבל אסור לי להגיד בדיוק מה הוחלט".

אחד הסיפורים הגדולים שחושפת רייס בספמ רה נוגע לעזיבה המתוקשרת של פטריק דמפסי (ד"ר דרק שפרד, "מקדרימי"), בעונה המ11. בצעד מפתיע, אולי אחד המפתיעים ביותר בטלוויזיה בעשור החולף, החליטה ריימס לפטר את דמפמ סי, למרות שהיה חתום על חוזה לעונה נוספת.

"אלן פומפאו היא הגיבורה הראשית, אבל עבור צופים רבים, גורם המשיכה לסדרה היה דמפסי, שהיה אז השחקן הכי מוכר לקהל", אומרת לי רייס השבוע. "הזוגיות של דרק ומרמ דית' היתה אחד מצירי העלילה המרכזיים. אבל לדמפסי היו בעיות עם אנשים על הסט, הוא פשוט היה משליט טרור. החלו לצוץ סיפורים על התפרצויות זעם שלו מאחורי הקלעים ועל מאבקי אגו עם פומפאו.

"הוא היה מפריע למהלך השוטף של ההפקה

ולאנשי הצוות, היה מתלונן על כך שהוא נדרש להגיע מדי יום, אפילו שאין לו חלק גדול בפרק, וכועס שהוא נשאר שעות ארוכות מדי בסט. ואז היה צועק ליד כולם ש'הצוות כבר מותש ורוצים כבר ללכת הביתה'. אחד המרואיינים בספר תיאר אותו כמו ילד צווחני, שהפריע בכוונה במהמ לך צילום סצנות, התלמיד המופרע שמבחינתו ההפסקה כבר התחילה. חלק מהשחקנים נותרו עם טראומות בגללו".

דמפסי, שבשנותיו האחרונות בסדרה השתמ כר 400 אלף דולר לפרק, מודה בספר: "הייתי צריך לעזוב כמו סנדרה או, אבל נשארתי כי זרקו לעברי כמויות של כסף, והיה קשה לסרב לסכומים כאלה, מי יגיד לא?

"זה נהדר להיות שחקן מבוקש בסדרה כה בולטת ופנומנלית בכל רחבי העולם, ועם דמות שכולם אוהבים. זו היתה תחושה משכרת. היה קשה לעכל שמוטב לוותר על כל זה. הג'וב הבא בתעשייה לעולם לא מובטח, לך תדע מתי תהיה לך שוב הצלחה כזאת ביד".

לבסוף החליטה המפיקה שונדה ריימס להרוג את הדמות, שהיתה השנייה בחשיבותה בסדרה. במהלך העונה המ11 נעדר דמפסי משישה פרקים (התסריט שלח אותו לוושינגטון לטובת מחקר רפואי). הצופים איימו ברשתות החברתיות שאם הדמות תסיים את חייה, הם יפמ סיקו לצפות בסדרה.

"חוסר הנעימות עם דמפסי נמשך זמן מה", אומרת רייס, "המפיקים ביקשו ממABC להמ פסיק את החוזה שלו, ובכימ רי החברה החלו לקיים דיונים בנוגע לעתידו של דמפסי בסמ דרה. הם ניסו להציע פשרה, שהדמות תעבור למקום עבומ דה אחר, דמפסי יצטלם בנפמ רד, וכך תהיה לו פחות אינטמ ראקציה עם מרבית השחקנים ואנשי הצוות. אבל זה לא יצא לפועל. היתה גם בעיה מבמ חינת התסריט, לא היה אפשר פשוט לפרק את סיפור האהבה של דרק ומרדית', זה לא הסתדר בנרטיב".

פומפאו, אגב, אמרה לרייס כי לא אהבה את העליות ומורדות בזוגיות בין מרדית' לדרק. "אני לעולם לא הייתי נותנת לאף גבר להתנהג אלי ככה", היא מצוטטת בספר. היא סיפרה לרייס כי לא רצתה כלל לשחק בסדרת בית חולים, אבל השתכנעה לעשות זאת אחרי ארוחת צהריים עם שונדה ריימס, שמצאה חן בעיניה ("היא היתה כמוני, רק אישה שחורה").

רייס מספרת שהיתה הראשונה שראיינה את דמפסי אחרי הפרק האחרון שבו השתתף, "אבל הוא לא היה מספיק פתוח וגלוי איתי. רק בעבומ דה על הספר הבנתי מה הלך מאחורי הקלעים. דמפסי סיפר לי שהתחרט על כך שהיה חתום על חוזה לעונה נוספת, כי כבר לא היה לו טוב שם, הוא הרגיש שחיקה".

מה עוד גילית במהלך כתיבת הספר?

"עד כמה לשונדה ריימס יש נוכחות מאיימת. היא ידועה כאחת שלא סובלת שגיאות ותירוצים, ואם היא לא אוהבת קו עלילה מסוים, היא יכולה לומר לתסריטאי 'למה אתה מנסה להרוס לי את

"כבר לפני כמה חודשים, כשהסדרה טרם חודשה לעונה ה־81, היה דיבור על כך שהיא עומדת להסתיים, ושהיא תזכה לסדרה־בת חדשה, שאלן פומפאו תהיה מעורבת בהשקתה. כל המקרים שבהם הודיעו על עונה נוספת ברגע האחרון, היו בגלל מו"מ מול פומפאו" "דמפסי היה מפריע למהלך השוטף של ההפקה ולאנשי הצוות, היה מתלונן על כך שהוא נדרש להגיע מדי יום, אפילו שאין לו חלק גדול בפרק, וכועס שהוא נשאר שעות ארוכות מדי בסט. אחד המרואיינים בספר תיאר אותו כמו ילד צווחני"

הסדרה?'. תסריטאים שדיברו איתי שיתפו בתחושת האכזבה התמידית שהם חשים ממנה. שהם מרגישים כאילו 'אמא לא אוהבת אותי יותר'.

"וגם גיליתי עד כמה אלן פומפאו ממולחת. היא מבינה היטב שלא תזכה שוב לג'וב כזה. זה תפקיד שעשה אותה מאוד עשירה, בלי שלקחה פרויקטים מהצד. היא התמידה עם הסדרה לאורך כל הדרך, היא הפנים של 'האנטומיה', והיא ראויה בהחלט למשכורת הגבוהה שהיא מקבלת".

הספר חושף כי בכירי ABC סברו בתחילה שהסדרה גנרית וחוזרת על עצמה, אבל החליטו לתת לה סיכוי בכל זאת. הם גם לא אהבו שכבר בפרק הראשון שוכבת מרדית' עם גבר לילה לפני שהיא מתחילה את עבודמ תה, וטענו כי זה אקט זנותי שאינו הולם את הדמות. אבל ריימס התעקשה שמדובר באלמנט פמיניסטי חשוב לבניית הדמות, והתסריט לא שּונה.

פומפאו )51( הפכה 2018מב לאישה שמשתכרת הכי הרבה בטלוויזיה, תואר שבו היא מחזיקה עד היום, עם שכר של 20 מיליון דולר לעונה ועוד אחוזים כמפימ קה בסדרה (שמסדרים לה גם תמלוגים על שידורים חוזרים). עד "האנטומיה" היא שיחקה בתפקידי אורח זניחים בסדרות כמו "חוק וסדר" ו"חברים", אולם במשך 17 השנים שהסדרה משודרת, לא לקחה על עצמה שום פרויקט נוסף. זאת, בניגוד לרוב השחקנים בסדרה, שהצטלמו לתפקידי אורח בסדרות או לסרטי קולנוע, במהלך חודשי הפגרה מצילומי הסדרה.

גם בחייה האישיים היא ידועה ביציבות שאינה שגמ רתית בהוליווד. נשואה זה 14 שנים למפיק המוזיקלי כריס אייברי, בן גילה, מתגוררת בווילה בלוס פליז, שכונה פסטורלית בגבעות הוליווד, ומגדלת שלושה ילדים: סטלה לונה ,)12( שנולדה לפני תחילת העונה השישית של "האנטומיה"; סיינה מיי ;)7( ואיליי כרימ סטופר .)4( שני האחרונים נולדו בעזרת פונדקאית.

"אני בשלב בחיים שבו אני מרגישה נוח לדרוש מה שמגיע לי", אמרה פומפאו בראיון ל"הוליווד ריפורטר" לפני שנתיים. "אני לא בדיוק השחקנית הכי 'רלוונטית', בתעשייה אני נחשבת למי שבמשך שנים מגלמת את אותה הדמות. אבל שוכחים שכל אחד יכול להצטיין בסדרה למשך עונה או שתיים, להצטיין אחרי 14 שנים זה כבר פאקינג כישרון.

"אני גם לא נתפסת כמצליחנית, בניגוד לכוכבנית צעירה בת ,24 שהופיעה בכמה סרטי קולנוע מצליחים אבל הרוויחה פרוטות, וודאי שהרבה פחות ממקביליה הגברים. ככה הוליווד תסרסר אותה עד גיל ,33 ואז תשליך אותה לפח כמו הזבל של אתמול, ומה יישאר לה כדי לדאוג לעצמה?

"יש שחקניות מסכנות, שהאולפנים עושים הון כשהם שולחים אותן לפזז כמו סוסי פוני על שטיחים אדומ מים. פיי דנאוויי נוהגת היום בטויוטה פריוס. אין בזה שום דבר רע, אבל אין לה ביטחון כלכלי. וזה השינוי שהייתי רוצה להיות חלק ממנו".

לדבריה, עזיבתו של דמפסי היתה הרגע שבו הבינה כמה היא שווה. "עד אז תמיד השתמשו בו כקלף מיקוח במשא ומתן לחידוש החוזה שלי. אמרו לי: 'אנחנו לא זקוקים לך, יש לנו את פטריק'. אני לא יודעת אם זה היה המקרה גם אצלו, מעולם לא דיברנו על החוזים שלנו. היו פעמים שרציתי שנלך יחד למו"מ כדי לשפר עמדות, אבל הוא לא רצה.

"מתוך עיקרון, תמיד ביקשתי שישלמו לי 5,000 דולר יותר ממנו. אחרי הכל, מרדית' גריי זאת אני! זאת הסדרה שלי, אני במקום הראשון. נאבקתי על מקומי, כמו הרבה שחקניות אחרות, כי למה שאעזוב תפקיד נהדר בגלל גבר? אף גבר לא יסלק אותי מהבית שלי. וכשהוא עזב, הרייטינג עלה, ופרצתי בצחוק (בעונה שאחרי עזיבתו זינק הרייטינג במ51 אחוז, ובדירוג השמ נתי טיפסה הסדרה מהמקום המ31 למקום השמיני; ד"כ).

"אגב, אני לא מאמינה שהפתרון הוא בהכרח יותר נשים בעמדות מפתח בהוליווד, כי הכוח משחית, ללא קשר למגדר. אבל כן דרושות שם יותר נשים, ולא רק בסדרות של שונדה ריימס. שונדה היתה עבורי בית ספר, ועכשיו הבת הבכורה שלי מגיעה לסט ורואה נשים חזקות. היא יושבת על כיסא הבמאי עם אוזניות, צומ עקת 'אקשן' ו'קאט', וגדלה אל תוך סביבה שבה הכוח מרגיש נוח ובר השגה".

פומפאו, אגב, לא רצתה את התפקיד בהתחלה. "הלכתי לאודישן כי הייתי צריכה את הכסף", סיפרה בתוכנית הבוקר של CBS לפני כמה חודשים. "עד אז הצטלמתי לכמה סרטים, ובכל פעם, התפקיד שלי היה נחתך בעריכה. הייתי בת ,35 והרגשתי שאני סגורה בתוך קופסה.

"כשהציעו לי את התפקיד, אמרתי לעצמי שלא בא לי להיתקע שש שנים בסדרת דרמה רפואית, כי בטח אשתעמם. אבל הסוכן שלי שכנע אותי. הוא אמר שזה רק פיילוט שכנראה לא ייצא לפועל, ושמהר מאוד אחזור לרדוף אחרי תפקידים ואמשיך להתלונן. היום אני כבר יכולה לעשות כל מה שבא לי, או לא לעמ שות שום דבר".

"האנטומיה של גריי" עלתה בארה"ב במארס .2005 במABC העדיפו להעלות תחילה שתי סדרות אחרות, "אבודים" ו"עקרות בית נואשות", מה ששיחק בסופו של דבר לטובתה של הרשת - שלוש הסדרות הפכו ללהיטים. בעונה הראשונה רשמה "האנטומיה" ממוצע של 18.5 מיליון צופים לפרק, ובעונה השנייה עלתה למ02 מיליון. במשך ארבע עונות נוספות היא כיכבה בחמישייה הפותחת של דירוג הרייטינג נילסן.

לאורך השנים היתה הסדרה מועמדת למ83 פרסי אמי, מהם פעמיים 2006מב( )2007מבו לסדרת הדרמה הטובה ביותר, אולם זכתה ארבע פעמים בלבד: שלוש מהן בקטגוריות טכניות (איפור וליהוק), ואחת בקטגוריית שחקנית המשנה הטובה ביותר, לשחקנית קתרין הייגל (שגילמה את ד"ר איזי סטיבנס) בשנת .2007 הסמ דרה זכתה גם בשלושה פרסי גלובוס הזהב - עבור שחקנית המשנה הטובה ביותר 2006מב (סנדרה או, שגילמה את ד"ר כריסטינה יאנג), השחקנית הראשית הטובה ביותר 2007מב (פומ מפאו), וסדרת הדרמה הטובה ביותר .2007מב

הנסיקה של "האנטומיה" לוותה בסקנדלים לא מעטים. ראשון היה איזאיה וושינגטון (ד"ר פרסטון בורק), שבמ7002 נקלע לוויכוח עם טי.אר. נייט (ד"ר ג'ורג' או'מאלי) וקרא לו בכינוי גנאי הומוסקסואלי,

תקרית שהודלפה לתקשורת ואילצה את נייט לצאת מהארון.

שבועות ספורים לאחר מכן חזר וושינגטון על אותו כינוי בחדר העיתונאים של טקס גלובוס הזהב. במABC גינו את הדברים בחריפות ופיטרו את השחקן בסוף העונה. נייט החזיק מעמד עוד שתי עונות, אך פרש בתום העונה החמישית בטענה שאינו שבע רצון מתמ פקידו, שלדבריו "לא התפתח מספיק".

"הפיטורים של וושינגטון היו מובנים, אבל כל הטיפול בעניין היה נמהר מדי", אומרת רייס. "בתפיסה הניהולית של היום, היו דואגים קודם לקיים איתו שיחות בליווי מומחים ופסיכולוגים, כדי להרגיע את הרוחות, ולא מוותרים בקלות כזאת על דמות כל כך אהובה. היו מנסים לשדר החוצה מסר יותר מפויס, על כך שזו תקרית שכל הצדדים יכולים ללמוד ממנה. בסופו של דבר, התקרית ההיא השאירה כתם על הסדרה ופגעה גם בוושינגטון, שלא הצליח לשקם את הקריירה שלו".

השערורייה השנייה התחוללה סביב קתרין הייגל. שנה לאחר זכייתה באמי (היא היחידה בין השחקנים שזכתה בפרס, היוקרתי ביותר בתעשיית הטלוויזיה) הודיעה הייגל שלא הגישה את עצמה למועמדות נומ ספת לפרס, כיוון שהעלילה לא מספקת אותה. בכך פתחה חזית מול היוצרים והמפיקים וגררה ביקורות ש"ההצלחה עלתה לה לראש". בשנת ,2009 באמצע העונה השישית, היא ביקשה להשתחרר מהחוזה שלה.

"המקרה של הייגל היה נראה אחרת היום, בעידן פוסט ,"MeToo אומרת לינט רייס. "נכון, יש פה דיווה שאומרת ועושה על הסט מה שבא לה, אבל חוסר הפרמ גון וההתנכלות אליה היו מאוד סקסיסטיים. היא אישה שביקשה להביע את דעתה, לבטא את רחשי ליבה באשר לדמות שהיא מגלמת, ובסך הכל דאגה לאינטרס שלה. העובדה שהיא היחידה שזכתה באמי ובתהילה גם מחוץ לסדרה (כיכבה במקביל לסדרה בקומדיות רומנטיות כמו 'הדייט שתקע אותי' 27'ו שמלות'; ד"כ) בטח לא עזרה למי שיצא נגדה. הדביקו לה את סטיגמת הנבלית והשחקנית כפוית הטובה, שהוליווד לא רוצה להעסיק מאז. היא הודתה שקשה לה עם זה עד היום".

בראיון שהעניקה לספר של רייס טוענת הייגל שדמ ווקא ההעדפה להתמקד באימהּות היא שגרמה לה לעזוב את הסדרה. "יצאתי לחופשת לידה והפכתי לאמא, זה שינה לי את כל נקודת המבט. אחר כך פשוט ביקשמ תי משונדה להמשיך להישאר בבית, וחיכיתי לאישור הסופי שאכן ישחררו אותי מהסדרה".

הנטישות של כוכבי "האנטומיה", ומותן של דמויות אהובות, הפכו כבר לדבר שבשגרה. בינואר 2020 הודיע בפתאומיות ג'סטין צ'יימברס, שגילם מיומה הראשון של הסדרה את ד"ר אלכס קארב, שהוא עוזב באמצע העונה, כשברקע שמועות על מצב בריאותו הנפשית ואשפוז ממושך במרכז גמילה פרטי. אחריו עזבו ג'יאקומו ג'יאנוטי האיטלקי, שגילם את ד"ר אנדרו דהמלוקה (דמותו נדקרה למוות); ג'סי וויליאמס, שגילם במשך 12 עונות את ד"ר ג'קסון אייבמ רי (דמותו בחרה לעבור לבוסטון ולהתאחד עם אשתו לשעבר); וגרג גרמן, שגילם את ד"ר תום קוריאסיק (דמותו הצטרפה לד"ר אייברי בבוסטון). "מדובר באבולוציה די שגרתית של סדרה כה ותיקה", אומרת רייס. "ברוב המקרים, השחקנים עוזבים כי הדמויות מוצו, ולכותבים זה עוזר כשמגיע דם חדש. יש צורך בלתי פוסק לרענן את המותג בפנים חדשות, אבל קשה למצוא שחקנים שהקהל יתחמ בר אליהם. דמויות משנה כמו ד"ר ריצ'רד וובר (ג'יימס פיקנס ג'וניור), ד"ר מירנדה ביילי (שנדרה ווילמ סון) ודבי אלן הן חשובות, אבל העוגן המרכזי הוא אלן פומפאו. זו הסדרה שלה, ואם אין אותה - אין סדרה".

בעונה החדשה צפויות לחזור לבית החולים "גריי סלואן ממוריאל" כמה פנים מוכרות. קייט וולש חוזרת לגלם את ד"ר אדיסון מונטגומרי, וקייט ברטון חוזרת לגלם את אליס גריי, אמה המנוחה של מרדית'.

אבל הקאמבק שעשוי לרגש את הצופים במיוחד הוא של סנדרה או. היא עזבה את "האנטומיה" בשנת 2014 אחרי עשר עונות, ובשנים האחרונות זכתה להצלחה רבה בסדרות "להרוג את איב" ו"החוג לאנגלית". בראיון במאי האחרון אמרה: "עבורי, 'האנטומיה' כבר איננה. עבור רבים היא עדיין מאוד קיימת, אני מבינה אותם ואוהבת אותם, אבל אני המשכתי הלאה".

עם זאת, העונה הקודמת היתה משופעת בהופעות אורח במסגרת העלילה הספקמחלומית והלא לגמרי מפוענחת, שבה מרדית' חולת הקומ רונה נפגשת עם שלל דמויות שמתו בחוף מסתורי. יש הסבורים שחזרתה של או תהיה ההפתעה הגדולה בסיום של "האנטומיה".

"אלן היא אשת עסקים, היא הבינה שתפקיד אורח של דמפסי הוא בעל ערך, וזה עשה הרבה מאוד רעש חיובי בתקשורת", אומרת רייס. "לגבי הדמות של ד"ר כריסמ טינה יאנג, היא עברה לשווייץ, אז אני לא יודעת איך זה יסתדר. אבל אם דמפסי הפתיע, גם סנדרה או יכולה".

"האנטומיה" היתה פריצת הדרך של שונדה ריימס בתעשיית הטלוויזיה. היא המשיכה את ההתקשרות עם רשת ABC בלהיט נוסף, "סקנדל", ששודרה במשך שבע עונות בשנים ,2018-2012 ועם "המדריך לרוצח", בכימ כובה של זוכת האוסקר ויולה דייוויס, שרצה במשך שש עונות .)2020-2014( היו לה גם כישלונות, כמו "מחוץ למפה", "תופסת" ו"לטובת הכלל", שלא התרוממו ובומ טלו, אבל הן לא פגעו במוניטין שלה.

2017מב עברה ריימס לנטפליקס, לאחר שקיבמ לה חוזה טאלנט שמוערך במ001 מיליון דולר לחמש שנים. בדצמבר האחרון היא כבר הרימה להיט נוסף, "ברידג'רטון" - דרמה תקופתית שמבוססת על ספריה של ג'וליה קווין. בינואר הכריזה ענקית הסטרימינג כי מדובר בסדרה הנצפית ביותר בתולדותיה, עם 82 מיליון מנויים שצפו בה.

"הדבר הראשון שאמרתי לעצמי לפני המעבר לנטפמ ליקס הוא 'את לא הולכת ליצור עוד סדרה כמו האנטומ מיה'", אמרה ריימס בראיון ל"הוליווד ריפורטר". "'לא גרסה של הסדרה בשדה תירס, לא במגרש בייסבול, לא בשדה תעופה, זה פשוט לא הולך לקרות'".

אף שחברת ההפקות שלה, שאותה הקימה ,2005מב עדיין עומדת מאחורי "האנטומיה", האחראית לסדמ רה בארבע השנים האחרונות היא התסריטאית הבכירה שלה, כריסטה וורנוף. "הרגשתי שאני גוססת, שאני דוחפת קדימה את אותו כדור במעמ לה אותה גבעה באותו מסלול במשך זמן רב מדי", אמרה ריימס. "רציתי להיות במקום שבו אוכל ליצור, ואף אחד לא יטריד אותי או יגרום לי להרגיש שאני חייבת לו משהו. ולנטפליקס זה התאים. המורשת שלי כבר קיימת, ועכשיו אני יוצרת, כי זה מה שאני אוהבת לעשות. אני פשוט רוצה ליהנות ממה שהשגתי". "'האנטומיה' היא מותג, והיא עדיין סדרת הדרמה הכי נצפית ברשת ABC מדי שנה, כבר עשור", אומרת רייס. "היא אמנם לא מביאה מספרי רייטינג גדולים כבעבר, אבל עדיין אוהבים אותה. בטח ובטח כשאין לרשת היצע חדש שיהיה מספיק חזק.

"לראיה, הם הרחיבו את המותג עם הסדרהמהבת 'מרמ פאה פרטית' (על עלילותיה של ד"ר אדיסון מונטגומרי), שרצה במשך שש עונות וירדה ,2017מב ועם הספיןמאוף 'תחנה '19 (על ד"ר בן וורן), שעולה עכשיו בעונתה החמ מישית. אפילו צירפו לה את וורנוף התסריטאית, בתקווה שזה יעזור לשפר את נתוני הצפייה.

"הם כבר יצרו כמה פרקים עם עלילה משותפת בשתי הסדרות, כולל הפתיחה של העונות החדשות בשבוע הבא, כי הם בתחרות קשה עם שירותי הסטרימינג, שממ ציעים תוכן יותר 'מגניב'. חייבים לייצר אטרקציות צפייה. 17 שנים זה המון זמן, ואין באמת רעיונות חדשים. אבל מבחינה עסקית, אין מצב שהם יוותרו על המותג".

מה סוד ההצלחה של "האנטומיה"?

"השידורים החוזרים בנטפליקס, וקהל חדש וצעיר, שמגלה אותה. בלי אלה, אני בספק אם הסדרה היתה מחזיקה מעמד כל כך הרבה זמן. לפי הנתונים של ,ABC היא מושכת בעיקר נשים בגילאי ,34-18 שמתוודעות לסדרה ומתחילות לעקוב אחריה.

"במהלך קידום הספר הכרתי בחורה בת 22 ממרילנד, שמחזיקה חשבון טיקטוק עם 200 אלף עוקבים, שכולו סביב 'האנטומיה של גריי'. היא מסקרת כל פרק ומדברת על כל מיני נושאים ודמויות מהסדרה.

"כלומר, הגל השני של הצופים הם צעירים שמגיעים מהרשתות החברתיות, והם קודם כל מעורים בנעשה בסדרה, ולא בכל מה שהיה מאחורי הקלעים בשנים הראשונות. זאת הערצה שונה, הם כל כולם בעלילה. הדרמה מסביב, שהיתה מאוד נוכחת בעשור הראשון של הסדרה, פחות מדברת אליהם".

איך את מדמיינת את הסיום של הסדרה?

"הייתי רוצה לראות את הסדרה מסתיימת כשמרדית' מפתחת תסמינים של אלצהיימר, בדיוק כמו אמא שלה, אליס. הרי כבר בעונה התשיעית התברר שהיא נושאת את הגן של המחלה. ואז הייתי רוצה לראות את זולה, הבת המאומצת של מרדית' ודרק, סועדת אותה, ממשיכה בדרכה והופכת לרופאה. זה בדיוק קו העלילה של מרדית' ואליס, וזאת יכולה להיות סגירת מעגל מאוד מתבקמ שת. סיום מרגש, מהול בעצב, שמאוד נכון לסדרה".

"לשונדה ריימס יש נוכחות מאיימת. אם היא לא אוהבת קו עלילה מסוים, היא יכולה לומר לתסריטאי 'למה אתה מנסה להרוס לי את הסדרה?'. תסריטאים שדיברו איתי שיתפו בתחושת האכזבה התמידית שהם חשים ממנה" "הייתי רוצה לראות את הסדרה מסתיימת כשמרדית' מפתחת תסמינים של אלצהיימר, כמו אמא שלה, אליס. ואז זולה, הבת המאומצת שלה ושל דרק, סועדת אותה, ממשיכה בדרכה והופכת לרופאה. זאת יכולה להיות סגירת מעגל מתבקשת"

ספורט

he-il

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/283588108502849

Israel Hayom