עיתון ישראל היום

בלאגן בקופות החולים

"צפיפות גדולה של חולים במסדרונות וזמני המתנה מתמשכים לטיפול רפואי - כל אלה יוצרים על קופות החולים מעמ סה גדולה", כך הזהיר שר הבריאות, חיים משה שפירא, במסיבת עיתונאים שערך בתל אביב באמצע ספטמבר ,1951 אחרי שביקר בכמה סניפי קופות חולים בעיר.

"כבר זמן רב אני דורש בממשלה תו ספת של 400 תקנים לרופאים, אולם עד שלא תקום ממשלה חדשה בישראל באירוע. אין עם מי לדבר", אמר השר בנאום הדרמטי שנשא

ד"ר אלכס לוי, מנהל איגוד הרופאים התל אביבי, הפתיע במסיבת העיתונאים כשאמר ש"הבעיה שעליה מדבר השר היתה יכולה להיפתר מזמן, אם משרד הבריאות היה מבצע שינויים ארגוניים הכרחיים בנושא ביקורי החברים בסניפי קופת החולים".

ממחקר סטטיסטי שערך ד"ר לוי עלה שכ 45 אחוזים מהמבקרים במרפאות קופות החולים באים לא בשל מחלה או כאב כלשהו, אלא כדי לארגן לע צמם תעודה או אישור כלשהו. "אחד בא לקבל אישור שאינו יכול לעבוד, השני כדי לקבל תעודה עבור תוספת מזון, השלישי רוצה מסמך רפואי חתום שיאשר שהוא פטור מעמידה בתור - ועוד ועוד", אמר ד"ר לוי.

מרשימה ארוכה של נתונים

סטטיסטיים שליקט במחקרו, הגיע ד"ר לוי למסקנה שהבקשות לאישורים רפואיים שונים הן שמע מיסות על המערכת הרפואית, "שכן הרופא לא יכול לאשר או לדחות את הבקשה על פניה, וכל פונה נשלח לשורה של בדיקות שיוכיחו או ישללו את הסיבות שבעטיין מו גשת הבקשה".

הפתרון, לפי לוי, הוא "לבצע בקופה הפרדה מלאה בין מחלקה רפואית למחלקה אדמיניסטרטיבית. הרופא יוכל להתמקד בטיפול בחו לה, ואילו פקידות ואחיות מנוסות יבררו בירור מוקדם אם החבר מבקש 'בקשת אמת', או רק מנסה לסחוט מהמערכת הרפואית, לצרכיו". במהלך השנים פנו קוראים רבים וביקשו לאתר את "תמונת האחות שמבקשת לשמור על שקט" )משמאל(, שהיתה תלויה במסדרונות רבים בקופות החולים. לאחר חיפוש ממושך אותרה התמונה בעמוד "ערים וקיבוצים" בפייסבוק, וכעת אנחנו מבקשים מכם, קוראי המדור, מידע לגבי האחות המצולמת: יודעים מי היא ומה עלה בגורלה? שלחו לנו לכתובת: Yor@ShmurIsrael.Org

ספורט

he-il

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282896618768193

Israel Hayom