עיתון ישראל היום

שאריות מהמחסן

השנה שוב הלעיטה אותנו הטלוויזיה בלקטים מחוממים לחג, שהפכו מזמן לתפלים

nirw@israelhayom.co.il

מגיש החדשות התורן תמיד יצקצק בהתנשאות כשיקריא בפתח המהדורה במוצאי החג את הטקסט הנדוש: המוני ישראלים גדשו את אתרי הטבע והגנים ברחבי הארץ, טיילו במזג אוויר נהדר ויצרו פקקי תנועה. הכתב בשטח ידווח מתוך ענן עשן של מנגלים, והדיווח יסתיים בתמונות של הררי זבל תוצרת כחול לבן. מסורת של חג ישראלי.

אבל הטלוויזיה של החגים לא רק מצקצקת על זבל, היא גם מציפה אותנו בתוכניות מיותרות, בשידורים חוזרים, במגישים מחליפים, ובתחושה הכללית של "יצאנו לחונ פשה, נחזור אחרי החגים". מזל שפעם בשבוע עוד משדרים "חתונה ממבט ראשון" ו"משחקי השף", כדי להזכיר לנו מה היה כאן לפני שהנ מדינה עשתה לעצמה גשר של חודש.

בשלושת השבועות האחרונים אין לוח שידורים מסודר בערוצי הברודקאסט, ושלל דברים מוזרים מוצאים דרכם לפריים טיים. הופעות סטנדנאפ ממלאות חורים, חזי דין עושה קסמים, וקשת 12 משוויצה ב"להיות איתה: הסרט", למרות שמדובר בתקציר מרוכז של הסדרה, ובמילים אחרות: לקט.

לרגל החגים שלפה רשת 13 מהמחסן את הדונ קונריאליטי "חיים של אבא", שצולם ברובו לפני יותר משנתיים; קשת הביאה כקונטרה את "צא מזה", תוכנית מתיחות עם אבי נוסבאום ועדי אשכנזי, שצולמה לפני יותר משנה וחצי. בין לבין תקעו בקשת גם דוקו מושקע על תולדות הסטנדנאפ בארץ, שצולם לפני כשלוש שנים.

נראה שהיתה סיבה לכך שהתוכניות הללו ואחרות התייבשו על המדף לאורך הרבה זמן. כמו המגיש התורן שנתקע באולפן החדשות במוצאי החג, כך גם תוכניות החג המשעממות הוקפצו לקדמת המסך רק כדי להעביר זמן, עד שהכוכבים האמיתיים של לוח השידורים יחזרו מהחופשה.

באופן מסורתי, לוח שידורים בערוצים המסחריים בנוי כך שעונות קיץ מסתיימות ממש לפני ראש השנה ועונות החורף לפני פסח, כי חגים הם כמו חור שחור בלוח השידורים. אף אחד לא רוצה להיות שם בתקופה שבה ישראלים טסים לחו"ל, מתכנסים למפגשים משפחתיים, ממלאים את הקניונים או מפזרים זבל באתרי הטבע.

בשנה שעברה לקחו הערוצים סיכון והשינ קו לפני החגים תוכניות דגל. "המרוץ למיליון", "הזמר במסכה" ו"נינג'ה" עלו עוד לפני כיפור וריתקו את הצופים. הסיבה, כמובן, היתה סגר הקורונה, שהשאיר את הצופים בבתים. אגב, גם השנה הרייטינג של ימי החגים לא כל כך נמוך כמו שמדמיינים אותו: "חתונמי", למשל, גרפה 18 אחוז, וההשקה של "צא מזה" - 17 אחוז.

היום, עם הצפייה הנדחית, נטפליקס והשפעות הקורונה, ישראלים רואים טלוויזיה גם בחגים. לכן, מותר לצקצק על הענ רוצים המסחריים בחזרה, כשמה שהם משדרים בחודש החגיגי זה בעיקר שאריות שלא מצאו מועד יותר טוב לשבץ אותן.

ספורט

he-il

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282810719422273

Israel Hayom