עיתון ישראל היום

מנות אחרונות

להנהלת סכנין כדאי ללמוד לקח ולחדול מגישת "העולם נגדנו" והכרטיס האדום לאדי גוטליב הוא פרס לאוהד שפרץ למגרש

Aviadp65@gmail.com

אביעד פוהורילס לא מאמין שבני סכנין למדו את הלקח, וגם פפראצי סלבס לסוף השבוע, כרגיל

1 אחת הקבוצות המעניינות בכדורגל הישראלי היא בני סכנין. בעיניי היא גם אחת החשובות בליגת העל. סכנין, שהיא לא העיר הערבית הגדולה ביש ראל (נצרת ואום אל פחם גדולות ממנה), מצליחה לשמר באדיקות כבר שני עשורים את מעמדה כעיר הכדורגל החזקה במגזר. יש לה כבר סיפור חיים משמעותי בכדו רגל, היא מחזיקת גביע המדינה לשעבר ,)2004( ושיחקה באירופה (אפילו מול ניוקאסל).

לאורך השנים, הניהול בבני סכנין הוא סוג של רכבת הרים. המחנאות והשבטיות האופייניות למבנה הפנימי של הכפר שהפך במשך השנים לעיר (כ 31 אלף תוש בים) השפיעו על התנהלות הקבוצה, לטוב ולרע. מאזן גנאים, היו"ר המיתולוגי של הקבוצה, הצליח להפוך את עצמו ואת הקבוצה לסוג של סמל לדו קיום מוצלח בח ברה הישראלית: המאמן, למעט אירועים קצרים, כמעט תמיד יהודי, ובסגל יש שילוב מוצלח של ערבים, יהודים וזרים. זה מינף את גנאים לראשות העיר במשך עשר שנים, והיום הוא משחק כבר בפוליטיקה הארצית, חבר כנסת ומספר 2 בסיעת רע"מ.

סכנין כיוונה העונה להצלחה מקצועית משמעותית, בוודאי בשישייה הראשונה בליגה. בירם כיאל, שעשה קריירה מוצלחת באי הבריטי (סלטיק, ברייטון, צ'רלטון אתלטיק), כבר בן ,33 אבל בליגה הישראלית הוא עדיין אחד השחקנים הטובים, והציר המרכזי בהרכב. מלבדו הביאה סכנין את מרואן קבהא, גם הוא עם רזומה אירו פי, זרים טובים מברזיל, קרואטיה וסרביה, לצד חיזוקים מקומיים. הר הציפיות הצדיק את עצמו במחזור הראשון, עם ניצחון ענק בדוחא על מכבי ת"א, ובמחזור השני קופחה הקבוצה כשהשופט, בהחלטה גרועה, אישר בדקה האחרו נה שער ניצחון של אצילי, שהובקע מעמדת נבדל. אבל כמקובל, מהרסייך

ֵאו, ואם פוטנציאל ההצלחה של סכ נין יתרסק בסופו של דבר, זה יקרה באשמת אנשיה. דוגמה להתנהלות הלעומתית והקור בנית של אנשי סכנין הולידה בשבת שעברה אירוע דוחה באצטדיון דוחא.

לקראת המשחק מול באר שבע ביקשו המקומיים לה קים לוחות פרסום מוארים בתאורת לד. מדובר במבנה קונסטרוקציה שדורש אישור מיוחד, כי הוא משנה את תנאי רישיון העסק הקיים של המקום. המבנה הזה לא היה קיים, למשל, במשחק הבית הקודם מול מכבי ת"א. במשטרת משגב הזהירו את אנשי סכנין שנדרש רישיון מיוחד, שבלעדיו, האצטדיון לא יאושר למשחק. בסכנין הקטינו ראש, המשיכו לבנות, וכנראה סמכו על כך שגם במשטרה יעצמו עין ויעבירו את הסיפור בלי להתערב.

וכך, שעות ספורות לפני תחילת המשחק, נבלם האוטו בוס של האורחת מבאר שבע בכניסה לסכנין, כי במשטרה הודיעו למועדון כי באין רישיון למבנה, הוא חייב להיות מפורק. כמובן שמאותו רגע השתלטה על יו"ר סכנין, מוחמד אבו יונס, ארשת "כל העולם נגדנו" ו"דופקים אותנו כי אנחנו ערבים".

גם משטרת משגב לא יכולה לרחוץ בניקיון כפיה, והעובדה שגרמה לאוטובוס של באר שבע, על שחקניו, לעמוד ולהמתין שעה ארוכה בתוך התקהלות גדולה של אוהדי סכנין - היא איוולת. מה מנע מהמשטרה להוביל את השחקים למתחם חדר ההלבשה, ושיחכו שם, בלי שי צטרכו להטיל מימיהם בתוך בקבוקים באוטובוס?

יש לי חדשות לאנשי סכנין, שאני מאוד מעוניין בה צלחת הקבוצה שלהם. לא רק שכל העולם לא נגדכם, מינהלת הליגה נוהגת בכם ברכוּת יתר. הקנס של 30 אלף שקלים על האירוע המביש הזה, שפגע במוניטין של ליגת העל וחשף את הכדורגל הישראלי בעליבותו, הוא לעג לרש. שלא לדבר על אלונה ברקת, שקבוצתה ניזוקה מאוד מההכנה הלקויה למשחק, אבל העדיפה בקולגיאליות להוריד פרופיל ולא להחמיר את מצבם של אבו יונס ואנשיו.

מה שמצער הוא שלפי התגובה של דובר סכנין, בקבו צה לא ממש למדו לקח מהאירוע, והעדיפו לגלגל עיניים ולהתקרבן. הם דאגו גם לעקוץ את מינהלת הליגה, שב חרה באצילי לשחקן המחזור למרות שער הניצחון שהיה בנבדל. אחרי האירוע הזה, בסכנין התקשו להתעלות על עצמם. חבל.

2

אירוע דוחה נוסף התרחש באצטדיון בפתח תקווה, כשאוהד הפועל ת"א, שיכור כנראה, נכנס לקראת סיום המשחק לכר הדשא, חבט בשחקן הפועל רז טוויזר והמשיך לעברו של אדי גוטליב, שהיה בכלל בגבו לתוקף. גוטליב, שביקש לגו נן על עצמו מהתוקף, הפיל אותו, ועד שהסדרנים התעש תו והשתלטו על התוקף, הח ליט שופט המשחק עידן לייבה להרחיק את גוטליב.

כמובן שלייבה טעה בשי קול הדעת. שופטים גדולים נבחנים ביכולת שלהם לש לוט במשחק, גם כשמתרחש בו אירוע מורכב או מפתיע כמו התפרצות אדם זר לזי רה. לייבה טעה, קווניו טעו כשעודדו אותו להוציא כר טיס אדום, וכך גם איתן שמואלביץ', שישב בעמדת ה VAR וקרא לו לשלוף כרטיס אדום. כל האירוע הזה הוא עצלות מחשבתית וחוסר הפע לה של שיקול דעת. עצם הפרס שקיבל הפולש למגרש, בהרחקתו של גוטליב, ייצור מקרי חקיינות; אכן, עברו בקושי 24 שעות, ונער בן 13 פרץ לדשא בטדי, במשחק בין בית"ר ירושלים למכבי נתניה.

אמנם, במדינות כדורגל מפותחות יש מנגנון ערעור שמאפשר ביטול כרטיסים אדומים במקרה של טעות ברורה, אבל חוקי אופ"א מעורפלים ודורשים ענישה לכל תוקף, בלי לברור את פרטי האירוע. כיוון שגם הרגולטורים באופ"א הם לא צדיקים גמורים, ידיה של מינהלת הליגה בארץ כבולות, ולצד השעייתם של לייבה ושמואלביץ' על שיקול דעתם הגרוע, גם הרחקתו של גוטליב נותרה על כנה. עכשיו מדברים בהתאחדות לכדורגל על שינוי בתקנון, שיאפשר תיקון של השטות הזאת, שבה כולם משלמים את המחיר.

ספורט

he-il

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282681870403393

Israel Hayom