עיתון ישראל היום

מחיר האמת האכזרית

החיבור בין הפסטורליה של הכפר לבין היעלמות זוג תאומים מספק מתח מטלטל

מתח גבוה | אסף גולן חידת התאומים, סנדרין דטומב, מצרפתית: שי סנדיק. הוצאת כנרת זמורה, 271 עמ'

פותחים תיק: חידת היעלמותם של סולן ורפאל, אחות ואח תאומים בני ,11 מעיבה מאז 1989 על הכפר הצרפתי פיולנק. גופתה של סולן נמצאת כשהיא לבושה בבגדי כלה בקבר ליד כנסייה, אולם גופתו של רפאל מעולם לא נמצאה. כמעט 30 שנה אחרי, ביוני ,2018 הפרשה מתעוררת לחיים עם היעלמות מחודשת של ילדים נוספים מאותו בית הספר שבו למדו התאומים הנעדרים, ומדובר בדפוס פעולה די דומה. אבי התאומים, יחד עם חוקר המנ שטרה מאותה התקופה, יוצאים מחדש להתיר את התעלומה הקשה, כשעל הדרך הם מעוררים שדים ישנים מרבצם.

גבולות הז'אנר: חידות עבר, בעיקר היעלמויות של ילדים, מהוות ז'אנר בפני עצמו בספרות המתח. מדובר, למרבה הצער, בסוגה כואבת המתקשרת מאוד עם המציאות, שבה תופעה של חטיפה והיעלמות של ילדים - בעיקר בארצות גדולות - קיימת עד ימינו ומעוררת אמוציות רבות בקרב הציבור כולו. אל החידה הזו מתיכה הסופרת את אווירת הכפר והעיירות הקטנות ברחבי העולם כולו, מקומות פסטורליים שמסתירים לא פעם רוע ופשיעה

קשה מתחת לחזות התמימה והיפה.

מדד המתח: אז מה קרה לתאומים סולן ורפאל, ומי מנסה כעת לשחזר את החטיפה הזו ולמה? לשאלות הללו, מתברר, יש פנים רבות שיש לפענח ולפצח, כשהאמת הכואבת והאכזרית מתגלה טיפיןנטיפין לאורך הספר. מבחינה זו לא מדובר בספר מתח אלא בחקירה שמסירה את גלדי פצעי העבר המאוד מדממים, וזאת כדי להציל ילדים חדשים שנחטפים גם הם מסיבות עלומות ומסתוריות.

שורה תחתונה: הסופרת הצרפתייה סנדרין דטומב הוציאה מתחת ידה מותחן כפרי ראוי לשמו, המתאר היטב את הסודות המסתתרים בכפרים ובעיירות קטנות בכל מקום בעולם, על אודות העיוותים הרבים המצויים מתחת לפני השטח. עם זאת, חייבים לציין כי מדובר בעלילה שעשויה להיות קשה לעיכול, כיאה לספר צרפתי המאתגר לא מעט את גבולות המוסר של הקורא הבורגני הממוצע. אם אתם בעלי חך מספיק עבה, תיהנו מאוד מהעלילה.

ישראל השבוע

he-il

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282621740861249

Israel Hayom