עיתון ישראל היום

הרגשנו שאנחנו יכולים

הסגל שייזכר לדורות: "תערובת מושלמת של ניסיון, צעירים ומאמן מדהים" ● הקור המקפיא במוסקבה: "לא אשכח את הסיגר שאחרי" ● עור הברווז משער :5 "דקלמתי את השירים" ● והגעגועים לישראל: "מוכן לחיות שם" ● שני עשורים אחרי שהפועל ת"א הדהימה את אירופה בגביע אופ"א, גאבור

דניאל לוי

שנים

לא פשוטות עוב רות על אוהדי הפועל ת"א. מאז הדאבל בעונת 2009/10 חווה המועדון הידרדרות כואבת, שכללה משבר כלכלי קשה, חילופי בעלים, ירידת ליגה, וכבר שבע שנים שהאוהדים האדומים לא ראו ניצחון על היריבה השנואה מכבי ת"א בדרבי.

בזמן שבמתחם חודורוב מנסים לה בריא את המערכת ונהנים מפתיחת עונה מוצלחת, המועדון מציין בימים אלה 20 שנה למסע האירופי המופלא שעשתה הקבוצה בגביע אופ"א אי שם בעונת 2001/02 - שנעצר רק ברבע הגמר של המפעל השני בח שיבותו באותם ימים. גאבור הול מאי, אחד מהזרים הגדולים ביותר שנחתו בכדורגל הישראלי, בטח אחד האהובים בשער ,5 העניק ראיון מיוחד ל"ישראל היום" ונזכר בערגה בימים שספק אם אי פעם יחזרו.

"היתה לנו קבוצה פשוט פנטס טית", פתח קשר העבר, שכיום מחזיק בבעלות על קבוצת האלדאס מהליגה השנייה בהונגריה ובבית ספר לכ דורגל מקומי, "תערובת מושלמת של ניסיון, מאמן מדהים כמו דרור קשטן, שחקנים צעירים וכאלה ששיחקו בנבחרות שלהם. הל כנו משחק אחרי משחק, לא מעבר, לא הצב נו יעד רחוק מדי. המפתח היה טמון בכך שהאמנו שא נחנו יכולים לנצח אפילו קבוצות כמו צ'לסי, פא רמה ומילאן".

מה היה כל כך מיוחד בק בוצה שלכם?

"התאמנו קשה מאוד, היתה לנו משמעת מטורפת, וכמובן גם מזל. הרגשנו שאנחנו יכולים לשבור קי רות. דבר נוסף זה כמובן אהבת האנ שים והאוהדים של הפועל, זה משהו שלעולם לא אשכח, אני אסיר תודה על כך. אני זוכר את השירים לפני המשחקים ובמהלכם. היה לי עור בר ווז וזה נתן לי אנרגיה מדהימה. מעו לם לא הרגשתי שאני זר בישראל, הייתי יכול לחיות שם אפילו עכשיו. ראמון, הבן הבכור שלי, נוהג לומר שהוא נהנה שם מהכל - מבית הספר, מהכדורגל, מהחיים". אילו דברים שקרו באותה עונה מופלאה לא תשכח? "יש הרבה מאוד רגעים. למשל כשקשטן הדיח את מילאן אוסטרץ מהסגל רגע לפני הגו מלין נגד לוקומוטיב כי הוא צבע את השיער, את הקור במוסקבה, שהיה מן הסתם המשחק עם הטמפרטורה הכי נמוכה ששיחקתי בו בחיי, וכ מובן את הסיגר שעי שנתי עם מוטי אור נשטיין, הבעלים. לא אשכח גם את המשחק הענק של שביט אלימלך מול צ'לסי בלונדון. בדקה ה 75 הוא סבל מהתכווצות שרירים והאנגלים היו בטוחים שהוא מנסה לבזבז זמן".

אחד הדברים הזכורים ביותר מאותו מסע היה אירוע מתוך הניצחון הסנסציוני על צ'לסי בבלומפילד. לאחר ששמעון גרשון העלה את הפועל ת"א ליתרון, יוסי אבוקסיס ניגש לשחקני הפועל שח גגו והרים אותם מהרצפה כדי לנסות להבקיע שער נוסף, מה שאכן קרה בסופו של דבר, כשאבוקסיס מצא את הראש של החלוץ סרגיי קלשצ'נקו בדרך ל 0:2 שייזכר לדורות. "אהב תי מאוד לשחק עם יוסי, הוא הבין את המשחק בצורה מושלמת", נזכר הולמאי בהתרגשות. "דרך שפת הגוף והעיניים שלו יכולנו לדעת מה הוא מתכוון לעשות. הוא היה מנהיג נהדר בתוך המגרש ומחוצה לו, וזה באמת משהו שלא כל שחקן היה עושה. הוא משהו מיוחד".

האמונה של רחמין

זכורה גם העובדה ששביט אלימ לך נעדר ממשחק הגומלין מול פא רמה באצטדיון טארדיני. ניר רחמין, שוער המשנה, צריך היה להחליף אותו, מה שעורר חשש גדול מאוד במחנה האדום. הולמאי זוכר היטב את האמון שנתנו בשוער המוכשר, שלאחר מכן פרש בעקבות פציעות חוזרות. "הכרנו את ניר וידענו שהוא שוער נפלא, אבל לא ידענו איך הוא יתפקד בסי טואציה כזו, במשחק מול קהל גדול ועוין. הדבר הכי מרגש היה שבאימון המסכם שביט שוחח איתו, הכין אותו נהדר ותמך בו במאה אחוז".

מה מבחינתך ההישג הכי גדול במסע המטורף הזה?

"לעבור את צ'לסי, אימפריה באנ גליה, בשני משחקים. זה משהו שאני לא מצליח לעכל עד היום".

זו היתה השנה הכי גדולה בק ריירה שלך?

"אני חושב ששלוש השנים שלי

הולמאי על הפועל ת"א של עונת :2001/02 "היתה לנו קבוצה פשוט פנטסטית. הלכנו משחק אחרי משחק, לא מעבר לזה. לא הצבנו יעד רחוק מדי. המפתח היה טמון בכך שהאמנו שאנחנו יכולים לנצח אפילו קבוצות גדולות כמו צ'לסי, פארמה ומילאן"

על החיים בארץ: "שלוש השנים האלה - הכי טובות שלי בכדורגל. מובן שזה בזכות הקהל והצוות מסביב. אלו היו ימים אדירים. כל הזמן אמרתי לעצמי 'היה שווה להשקיע בילדות בשביל הרגעים האלה'"

בישראל היו התקופה הכי טובה שלי בכדורגל. מובן שזה הרבה בזכות הקהל, שער ,5 כל הצוות מסביב. אלו היו ימים אדירים. הגעתי לי שראל רגע לפני גיל ,30 כשאני שקול ורגוע מאוד. כל כך נהניתי, שכל הזמן אמרתי לעצמי 'היה שווה להשקיע בילדות שלי רק כדי להגיע לרגעים האלה'".

בשנים האחרונות הפועל ת"א עוברת תקופה קשה מאוד, מקצו עית וניהולית. אתה עוקב אחריה או אחרי הכדורגל הישראלי?

"מובן שאני עוקב אחרי הכדורגל הישראלי, בעיקר אחרי הפועל ת"א. אני יודע שהיו ימים לא פשוטים, אבל עכשיו אנחנו נמצאים בצמ רת )צוחק(. צפיתי במשחק הנבחרות הצעירות בין הונגריה לישראל, יש לכם לא מעט שחקנים מוכשרים".

בשנים האחרונות נמצא הכדו רגל ההונגרי בנסיקה. ביורו האח רון עשתה הנבחרת ההונגרית חיים קשים מאוד לפורטוגל, לגרמניה ולצרפת בבית המוות. בזמן שבי שראל מנסים למצוא נוסחה שת עלה אותה לטורניר גדול אחרי יותר מ 50 שנה, הולמאי מייעץ לנו להיות סבלניים. "השלטון אצ לנו עשה מאמצים רבים כדי שזה יקרה. בנו אצטדיונים חדשים ומ תקני אימון חדישים, הקימו אקד מיות נוער, העניקו תנאי מס טובים יותר לשחקנים זרים. עשו את זה צעד אחרי צעד, הדברים האלה לא מגיעים בבת אחת".

ספורט

he-il

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282144999491393

Israel Hayom