עיתון ישראל היום

בהתנדבות: סוכני ביטוח ייעצו לבעלי הכנסה נמוכה

היאלי יעקבי הנדלסמן

לשכת סוכני הביטוח משל בת כוחות עם רשות שוק ההון והמשרד לשוויון חברתי בפיילוט "זרקור פנסיוני". מדובר במיזם התנדבות של יועצים וסוכנים פנסיוניים למתן שירות פנסיוני לאזרחים במצב סוציו אקונומי נמוך. לשכת סוכני הביטוח הע בירה רשימה של סוכנים שיש תתפו בתהליך ומוכנים ללוות את קהל היעד - אזרחים בני 55 ומעלה, העובדים בשכר ומקב לים מענק עבודה )מס הכנסה שלילי(, שייעוץ פנסיוני עשוי להיטיב עימם ולשפר את רווח תם לאחר הפרישה.

לאזרחים יצוות סוכן פנ סיוני בעל רישיון באזור מגו ריהם, שילווה אותם בכמה מפגשים לצורך בחינת נתוני הביטוח הפנסיוני, בירור הצר כים, ייעוץ והמלצה לפעולות נדרשות ויישום ההמלצות בה תאם להחלטת המבוטח, לרבות ליווי המבוטח במעבר בין קר נות הפנסיה.

על פי בדיקה של המשרד לש וויון חברתי ורשות שוק ההון, ככל שמצבם הסוציו אקונומי של האזרחים לקראת גיל הפרי שה נמוך יותר, הכנסתם מעבודה וסכומי ההפרשות לפנסיה נמו כים, והם בעלי אוריינות פיננסית נמוכה יותר - כך הם אינם ממצים את האפשרויות לקבלת שירו תים הנוגעים לתכנון הפרישה והחיסכון הפנסיוני, והם חשופים לגורמים שעלולים לנצל לרעה את השירותים הייעודיים העומ דים לרשות האזרח, למשל לצורך איתור כספים.

נשיא לשכת סוכני הביטוח יוסי אנגלמן מסר כי "לשכת סוכני הביטוח נרתמת למה לך החשוב של רשות שוק ההון והמשרד לשוויון חברתי במט רה לאפשר גם לאזרחים שידם אינה משגת למצות את הזכויות המגיעות להם בפרישה. בלשכה חברים סוכנים פנסיוניים רבים מוסמכים ואמינים, שיכולים ורוצים לעזור במשימה חשובה זו לטובת הציבור".

כלכלה

he-il

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281994675636033

Israel Hayom