עיתון ישראל היום

"האב חזר להציל את בנו מהאש ולא הצליח"

פתח תקווה: בן 12 נפצע אנושות בשריפה בביתו ● חשד: נגרמה מהתלקחות סוללת קורקינט חשמלי

ירון דורון,

ילד בן 12 מאושפז במצב אנוש בבית החולים לילדים שניידר שבפתח תקווה, לאחר שנפצע משריפה שפרצה בלילה שבין רביעי לחמישי בבניין בפתח תקווה ונפגע משאיפת עשן ומכוויות.

בדירה שברחוב ד"ר וייסבורג בעיר שהו באותה העת אב ושלושת ילדיו, בני ‪10 ,12‬ ו־8, שהגיעו לחופשת החג מהפנימיות שבהן הם לומדים. יחד איתם היה בדירה גם חבר של האב, כבן ,50 שבא להתארח. הגבר נפצע באורח קשה משאיפת עשן ושני הילדים הקטנים נפצעו באורח קל.

ממד"א נמסר כי "בשעה 02:31 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון, על שריפה בדירה בקומה הראשונה, בבניין מגורים בן ארבע קומות".

עוד נמסר כי "חובשים ופרמדיקים העניקו טיפול רפואי לשני נפגעים - ילד כבן 12 שמצבו היה אנוש, וגבר כבן 50 במצב קשה, לאחר ששאף עשן". מבית החולים שניידר נמסר כי "בן ה־21 מונשם ומורדם ומצבו מוגדר אנוש. מצבם של אחיו שסובלים משאיפת עשן מוגדר קל והם נשארו לאשפוז במחלקה לצורך השגחה".

אחד השכנים סיפר על האסון: "היו להבות ועשן שיצאו מהדירה. האבא והחבר הצליחו להוציא את שני הילדים הקטנים, אבל לא הצליחו להוציא את הבן הגדול. כשהכבאים הגיעו הם נכנסו והוציאו אותו, והוא היה כבר ללא הכרה".

שרית, שכנה נוספת, אמרה כי "יצאתי מהבית וראיתי שמבצעים החייאה בילד. אני מכירה את המשפחה. ניגשתי לאבא לבדוק מה קורה עם הילדים. הוא אמר שעושים החייאה לילד ושהוא רוצה לדעת מה איתו. אני מאוד אוהבת את הילדים האלה. זה מאוד קשה".

בכבאות והצלה ממשיכים לחקור את נסיבות השריפה. אחד הכיוונים הנבדקים הוא כי סוללה של קורקינט חשמלי, שנמצאה בדירה, התלקחה וגרמה לשריפה, אולם גם כיוונים נוספים נבדקים.

רשף עוז כהן, מפקד המשמרת בכבאות פתח תקווה, אמר כי "כאשר הגענו למקום הבחנתי בעשן רב שאופף את הבניין ובלהבות שיוצאות מהחלון. מייד התחלנו בפעולות כיבוי וסריקה. המשימה הראשונה היתה לאתר את הילד, ולוחמי האש איתרו אותו במהירות: הוא היה בתוך חדר פנימי בדירה. הוצאנו אותו מהדירה ללא הכרה והעברנו אותו לגורמי הרפואה, שהתחילו פעולות החייאה במקום. המשכנו בסריקות לוודא שאין עוד לכודים בבניין".

חדשות

he-il

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281938841061185

Israel Hayom