עיתון ישראל היום

לראשונה בנעל"ה: תלמידים מקובה, אינדונזיה ודרום קוריאה

2,000 תלמידים מ 60 מדינות: תחת הגבלות הקורונה, צעירים מכל העולם הגיעו ארצה ברכבת אווירית - ונקלטו בכפרי הנוער ובפנימיות החינוכיות

נועם )דבול( דביר

למרות הקורונה, מאות תלמידים מגיעים ללמוד בישראל במסגרת תוכנית נעל"ה )נוער עולה לפני הורים( של משרד החינוך. שנת הלימודים תשפ"ב הביאה ארצה כ 2,000 תלמי דים מ 60 מדינות - ולראשונה גם מקו בה, מאינדונזיה ומדרום קוריאה.

בני הנוער מגיעים ללמוד בכיתות ט' או י', ללא הוריהם, למחזור שנקרא "למד" - לציון השנה ה 30 לייסודה של התוכנית. מדובר בתוכנית של המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך. בימים אלה הם מגיעים ארצה ברכבת אווירית ונקלטים בכפרי נוער ובפנימיות חינוכיות, המש משים להם לא רק מסגרת לימודים אלא גם בית חם ראשון בארץ. לכ 600 מהם תהיה זו שנת הלימודים הראשונה בארץ.

בסיכום בין משרדי החינוך והבריאות הוחלט לאפשר לתלמידי נעל"ה כניסה לארץ אם הם מחוסנים, מחלימים או אם הוריהם אישרו לחסנם בארץ. עם נחי תתם, התלמידים נכנסים לבידוד במ סגרות החינוך שבהן ילמדו, במבנים ייעודיים שהוכנו מראש לשם כך, ותוך ליווי של צוותי החינוך. במינהל לחינוך התיישבותי ופנימייתי אומרים כי כדי שימי הבידוד יעברו על התלמידים באופן הקל והנעים ביותר, המבנים והחדרים מאובזרים במחשבים, בטלוויזיה, בספרים

ובמשחקים, לצד מערכי למידה ואמצעי חיטוי והיגיינה. הארוחות יוגשו להם עד לפתח החדר. בתום הבידוד הם ישתלבו בכיתות ובפנימייה עם שאר התלמידים.

עדה סלבדיאניוק, שהגיעה מקזחס טן: "תמיד רציתי לבוא לגור בישראל, ונעל"ה זה שלב ראשון בדרך. זו הזדמ נות להכיר את התרבות, ללמוד ולהצליח במדינה שלי. באתי בעקבות אחותי, שגם הגיעה דרך נעל"ה וכיום משרתת בצבא. חגגתי חג סוכות בכפר, האווירה חגיגית ומשפחתית וגורמת לי להרגיש שייכת".

אילנה נולמן, מנהלת המינהל לחי נוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך: "תוכנית נעל"ה זוכה לביקוש ולהצלחה גם בתקופת הקורונה, והדבר מעיד על האמון של ההורים בתו כנית ובמערכת החינוך הישראלית. הלי מודים, המגורים והחיים המשותפים של תלמידי נעל"ה בכפרי הנוער ובפנימיות החינוכיות, יחד עם בני נוער מכל קשת החברה, מאיצים את השתלבותם בארץ".

חדשות

he-il

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281921661192001

Israel Hayom