עיתון ישראל היום

מועדים לטיולים

מאות אלפי ישראלים ניצלו את מזג האוויר הנאה וגדשו את הפארקים ואת האתרים הלאומיים ● לברכת הכהנים בכותל המערבי הגיעו עשרות אלפי עולים לרגל ● בסוף השבוע: מזג אוויר סתווי

דן לביא ויורי ילון

וטיילת בחגך: מזג האוויר הנעים הוציא אתמול את עם ישראל בהמוניו לרחבי הארץ - מי לטיולים בטבע, מי לבילויים במו פעים ובאתרי שעשועים, ומי למנגל בפארקים השונים.

כ 180 אלף מטיילים פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים, ובהם הגן הלאומי ירקון תל אפק עם כ 4,000 איש, שמורת הטבע עין גדי עם כ 3,800 מבקרים, והגנים הלאומיים גן השלושה עם כ 2700 אנשים, נשים וטף.

גם ביום ראשון יימשכו מופעי "נו שמים תרבות" )בשיתוף מפעל הפיס(, ללא תשלום נוסף, עם נבחרת אמני

קרקס, שחקנים וזמרים, שיתפרסו בגנים נבחרים ויופיעו בזמנים מו גדרים במסגרת שעות הביקור. זאת, לצד הדרכות מקצועיות של מורי דרך ללא תשלום )בשיתוף משרד התיירות( בעשרות גנים לאומיים ושמורות טבע.

רעיה שורקי, מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים, אמרה כי "חג סוכות הוא הזדמנות נפלאה לחשוף למשפחות את שכיות הח מדה הלאומיות שלנו ברחבי הארץ. כיף לפגוש מטיילים שמגלים אתרים פחות מוכרים ומטוילים על ידי הצי בור הישראלי, ובהם תל חצור המטופח והמונגש או בית הכנסת בבית אלפא עם רצפת הפסיפס המרהיבה. יש מש פחות שבחרו לטייל באתרי 'בוטיק' בדרום, כמו תל באר שבע, על שרי דיו המקראיים המרשימים, או הדרימו לשמורת הטבע חי בר יטבתה בדרך לאילת ועצרו להכיר את סיפורן של חיות הבר".

נערכים להקפות השניות

אלפים רבים השתתפו אתמול במ עמד ברכת הכהנים המסורתי ברחבת הכותל המערבי, שנערך זה היום השני בחג הסוכות. מאות כהנים שהגיעו לכותל מרחבי הארץ בירכו את הקהל בברכה המשולשת הכתובה בתורה. רחבת הכותל תתמלא שוב ביום שלי שי הבא, בשעה ,22:00 והפעם לה קפות השניות, שיכללו יותר מ 100 ספרי תורה, תזמורת ושירה חגיגית.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל אירחו אתמול לארוחת צהריים בסוכת בית הנשיא את ראש האופוזי ציה בנימין נתניהו ואת רעייתו שרה. בד בבד, סוכת ראש העיר בכיכר ספרא אירחה יותר מ 10,000 מבקרים ביומיים הראשונים של חול המועד.

לפי נתוני עיריית ירושלים, עד כה פקדו את הכותל עשרות אלפי עו לים לרגל, ובמהלך החג ביקרו אלפים רבים באתרי העיר העתיקה, ובהם מו זיאון מגדל דוד, טיילת החומות ואת רי הרובע היהודי, כמו גם במוזיאון ישראל, במוזיאון בגין ובגן הבוטני. אלפים נוספים מרחבי הארץ ביקרו גם באירועי שמחת בית השואבה בשכו נות ובפסטיבל המסיק בעמק הצבאים, המתקיימים ללא תשלום.

טיפות גשם ראשונות

מזג האוויר היום צפוי להיות סת ווי, לאחר שאתמול ירדו טיפות גשם ראשונות. יהיה מעונן חלקית עד מעונן, והטמפרטורות תהיינה נמוכות מהממוצע. גשם מקומי יירד מדי פעם מצפון הארץ עד צפון הנגב, וקיים חשש קל לשיטפונות במדבר יהודה וים המלח. הים התיכון צפוי להיות גבה גלים עד רוגש ומסוכן לרחצה.

ביום שבת מזג האוויר ישתפר - יהיה מעונן חלקית עד בהיר, עם עלייה בטמפרטורות וירידה בלחות כרגיל לעונה. אחר הצהריים ינשבו רוחות צפוניות ערות לאורך מי שור החוף. הים יוסיף להיות מסוכן לרחצה.

לפי מטאו טק, ביום ראשון צפויה התחממות ניכרת ברחבי הארץ ויהיה בהיר, חם יותר ויבש. ייעשה חם מה רגיל לעונה, וייתכנו תנאי שרב בא זורים הפנימיים של הארץ.

חדשות

he-il

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281913071257409

Israel Hayom