עיתון ישראל היום

על ישראל לעצור את ההצגה האיראנית

דני דנון

ההראשונה שבוע נפתחה העצרת הכללית של האו"ם. בפעם

מאז פרוץ מגיפת הקורונה, העצרת תתקיים בנוכחות פיזית של המשתתפים. הפעם המ שלחות מצומצמות, ולא כל המדינות בחרו לשלוח את ראשי המדינות לאירוע השנתי, אך זהו המפגש הגלובלי הראשון מפרוץ המגיפה. הנושא המרכזי שצפוי ללוות את דיוני העצרת הוא ההתמודדות של העולם בטיפול בקורונה. העיסוק בהתמודדות עם הנ גיף הוא חשוב, וטבעי שמרבית מנהיגי העולם יתייחסו למגיפה ששינתה את סדרי העולם.

האתגר מבחינת ישראל ומדי נות האזור הוא לוודא שנושא הגר עין האיראני מקבל את ההתייחסות הראויה לו. כמי שצפו מראש את מהלך הדברים, האיראנים הודיעו שב כוונתם לחדש בשבועות הקרובים את שיחות הגרעין. אסור לאפשר לאיראנים להמשיך ול תעתע באומות העולם. בחמש השנים שכיהנתי באו"ם, ראיתי את מערך ההונאה האיראני בפעולה. במהלך ביקורו של חסן רוחאני, מנהיגה הקודם של איראן, יצא לי לשבת בשולחן לידו באחד מטרקליני האו"ם. במקום להקשיב לבן שיחי, ראיתי בשידור חי כיצד המנהיג האיראני, במתק שפתיים, משכנע את מנהיגי העולם בכוונותיו "הטהורות". מאז, תוכנית הגרעין התקדמה רבות וההצגה האיראנית נמשכת.

רה"מ בנט יופיע בפעם הראשונה באחת הבמות הבי

נלאומיות המרכזיות, העצרת הכללית של האו"ם. עליו מוטלת האחריות להמשיך בקו של רה"מ לשעבר נתניהו, ולכוון את אור הזרקורים לעבר איום הגרעין האיראני, שמסכן את יציבות האזור ואת העולם כולו. המסר העיקרי של ישראל חייב להיות חזק וברור. הטי פול במגיפת הקורונה הוא חשוב, אבל יש איום מש מעותי לא פחות שעשוי לערער את היציבות העדינה במזה"ת, והוא נושא הגרעין האיראני.

האיזון העדין שקיים במזרח התיכון יופר, ולא רק ישראל, אלא גם מדי נות נוספות באזור תימצאנה בסכנה אם איראן תגיע ליכולות הגרעיניות שהיא שואפת אליהן. הסכם הגרעין שאיראן מכוונת אליו לא יעצור את תוכנית הגרעין, אלא רק ייתן לגי טימציה בינלאומית למהלך האיראני.

בדיפלומטיה שומרים על נימוסים, אך לא מוותרים על עמדות. ישראל צריכה לחשוף את האמת, ולומר בקול ברור שאי אפשר לחתום על הסכם מחורר ולדבר במקביל על עצירת תוכנית הג רעין האיראנית. מניסיוני בזירה הדיפלומטית למדתי שרבים מדברים על חשיבות ביטחון ישראל, בזמן שהם מקבלים החלטות שבפועל מחלישות את ביטחוננו. לכן אנחנו חייבים להתייחס יותר ברצינות לאיומים של אויבינו, מאשר להבטחות של בעלות בריתנו.

ההסכם שאיראן מכוונת אליו לא יעצור את תוכנית הגרעין, אלא רק ייתן לגיטימציה בינלאומית למהלך האיראני

חדשות

he-il

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281861531649857

Israel Hayom