עיתון ישראל היום

חודשו המגעים לעסקה להשבת השבויים מעזה

בכירים במצרים ובעזה מאשרים כי הצדדים שבו לדיונים עם המתווכים בקהיר ● בארגון הטרור חמאס מתעקשים על שחרור כל האסירים שנעצרו מעסקת שליט: "מתנגדים בתוקף להתנות את העסקה בשיקום הרצועה, הכדור במגרש של ישראל"

דניאל סיריוטי

גורמים בכירים בקהיר ובעזה מאשרים כי חודשו המגעים העקיפים בתיווך המודיעין המצרי לעסקה להשבת חללי צה"ל סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול, ושני האז רחים הישראלים שחצו את גדר המ ערכת לעזה ונתפסו בידי חמאס.

בימים האחרונים דווח בכלי תקשורת במצרים וכן בתקשורת הפלשתינית, כי במהלך חג סוכות וחול המועד הגיעה לקהיר משלחת של בכירים ביטחוניים מישראל, במטרה לקדם את המגעים המתנהלים מול המתווכים המצרים.

עוד דווח כי שליח האו"ם למזה"ת נפגש בעזה עם בכירים בחמאס. לפי הדיווחים בכלי התקשורת הפלשתי ניים, הפגישה עסקה בקידום פרויקטים לתעסוקה של האו"ם ברצועת עזה, אולם מקורות בכירים בארגון הטרור אישרו כי הפגישה עם שליח האו"ם נו עדה בראש ובראשונה לתיאום מהלכים בין נציגי האו"ם במזה"ת לחמאס ולמ תווכים המצרים. זאת, לקראת האפש רות שהמגעים יתקדמו באופן משמעו תי לקראת הוצאה לפועל של עסקה.

חבר הלשכה המדינית בחמאס והאח ראי על תיק האסירים, זאהר ג'בארין, אמר בראיון לרדיו א שמס המש דר מנצרת, כי המתווה שהגיש האר גון למתווכים המצרים כולל דרישות לשחרור כל האסירים שנעצרו מע סקת שליט, שחרור ותיקי האסירים שנכלאו לפני הסכמי אוסלו ובהם אסירים ערבים ישראלים, וכן שחרור עשרות קטינים וקטינות הכלואים וע צורים בישראל. "אנחנו מוכנים לעסקה, אבל מה שמציעה ישראל לא עונה על תנאי הסף המינימליים שלנו", אמר ג'בארין. הוא הדגיש כי "חמאס מתנגד בכל תוקף להתנות את העסקה בשיקום הרצועה". לדבריו, מגעי התיווך אמנם מתנהלים בעיקר על ידי המצרים, "אך יש עוד גורמים בינלאומיים שמעור בים במאמץ. הכדור נמצא כעת במגרש של ישראל".

העיתון הלבנוני "אל אח'באר" ציטט אף הוא גורם בכיר בחמאס, שאמר כי הארגון העביר למתווכים המצרים שתי הצעות לעסקה שתצא לפועל בכמה שלבים, כאשר בשלב הראשון בשתי ההצעות שהוגשו ישוחררו אסירים ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו מחדש לאחר ששבו לעסוק בפעילות טרור, וכן עשרות אסירות ואסירים קטינים, ואסירים קשישים וחולים.

השלב השני בשתי ההצעות כולל שחרור סיטוני של כ 1,000 אסירים פלשתינים ואף יותר, רובם היו מעור בים בפיגועים שבהם נרצחו מאות יש ראלים, חיילים ואנשי כוחות הביטחון.

חדשות

he-il

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281840056813377

Israel Hayom