עיתון ישראל היום

מחדל הצהרונים: עשרות אלפי ילדים יחזרו למסגרות, ללא בדיקות "זו בדיחה, הקורונה לא בחופשה באסרו חג"

הורים לתלמידים בצהרונים זועמים על החרגתם מהבדיקות ● משרד החינוך: נשלול שכר ממורים שלא התחסנו או נבדקו

נועם )דבול( דביר

אבסורד: עשרות אלפי תל מידים בצהרונים יחזרו ביום רביעי למסגרות החינוכיות, ללא בדיקות קורונה.

המדינה מוציאה מיליוני שקלים ומשאבים רבים על "מבצע אנטי גן "2 כדי לאפשר חזרה ללימודים, ובמסגרתו כל תלמידי הגנים ובתי הספר היסודיים יבצעו בבתיהם בדיקת קורונה מהירה - כתנאי לכ ניסה למוסדות החינוך. את הבדי קה נדרשים ההורים לערוך לילדים ביום רביעי הקרוב, לקראת החזרה של מערכת החינוך ביום חמישי (30.9) לאחר חופשת הסוכות.

אלא שעוד לפני כן ביום רביעי, אסרו חג, עשרות אלפי תלמידים שרשומים בשגרה לצהרונים יחז רו למסגרות ליום לימודים ארוך ,(16:00-08:00) והם יעשו זאת בלי בדיקות אנטיגן. כלומר, ילדים אלה, בגילי ,6-3 יחזרו מהחופשה ויתע רבבו יחד במסגרות, בלי לדעת אם הם שלילים או חיוביים לקורונה. את הבדיקה המהירה הם יצטרכו להציג רק יום אחרי שיחזרו למסגרות )כא מור, ביום חמישי(, עם חזרתה של כל מערכת החינוך ללימודים.

"אפס מחשבה"

"זו פשוט בדיחה, הקורונה לא נמצאת בחופשה עד יום חמישי, היא תהיה במסגרות גם ברביעי", זועמת אורית, תושבת אזור המר כז, אם לשני ילדים בגילי גן. "איך מחזירים כל כך הרבה ילדים בלי בדיקה? ומה יקרה אם ביום חמי שי כשיעשו בדיקה יגלו שיש ילד חולה קורונה? מה זה יעזור? הרי הוא כבר היה במסגרת של הצהרון ביום רביעי, וזה יהיה מאוחר מדי. משקיעים כל כך הרבה כסף, אבל אפס מחשבה".

נזכיר כי על פי החלטת שרי הממשלה, החזרה ללימודים ביום חמישי לאחר חופשת סוכות תיעשה רק אם התלמיד יציג אישור מהוריו כי ביצעו לו בדיקת אנטיגן מהירה בבית ותוצאתה שלילית. תלמיד שלא יגיע עם האישור לא יורשה להיכנס למוסד החינוכי - ואם הוא לא יוכל לחזור לביתו לבד, יופרד משאר התלמידים עד שהוריו יגיעו לאסוף אותו. הדבר הביא להתנג דות מצד הסתדרות המורים, שמס רבת שהמורים והמנהלים יהיו אלה שיאכפו את ההוראה.

אבסורד נוסף הוא שהתלמידים חוזרים מחופשת החג ליום או לכל היותר יומיים של למידה )חמישי ושישי(, וסוף השבוע יעמיד בסכנה את תוצאות מבצע האנטיגן. התל מידים יחזרו עם בדיקות שליליות ביום חמישי והגנים ובתי הספר יהיו נקיים מקורונה, אלא שמייד לאחר מכן יש סוף שבוע שמזמן ריבוי מג עים כמו ארוחות משפחתיות, אירו עים ומקומות בילוי.

האיום: שלילת שכר

שאלה נוספת שעולה היא מה יקרה אם מסיבה מסוימת תלמיד לא יחזור לבית הספר ביום חמישי שאחרי החג, אלא רק ביום ראשון - האם זה מבטל את הצורך להציג אישור על בדיקת אנטיגן שלילית, האם אפשר "להתחמק" מהבדיקה? מחדל ניהולי

ובכלל, גם כאשר יש דרישה להציג אישור על בדיקה שלילית - לשום גורם אין דרך לדעת אם הבדיקה באמת נערכה בפועל.

בתוך כך המדינה מקשיחה עמ דות מול מורים שאינם מחוסנים ואינם מוכנים להיבדק ולהציג תו ירוק בכניסה למוסדות חינוך. לאחר שהוחלט למנוע כניסה של עובדי הוראה למוסדות חינוך במידה שלא התחסנו או הציגו בדיקה שלילית )פעם בשלושה ימים( כעת קיבלו המנהלים הודעה ממשרד החינוך כי שכר של מורים כאלה יישלל מהם.

במכתב נכתב כי: "עובד הוראה שאינו בעל תו ירוק ומסרב לה ציג בדיקה שלילית כנדרש בה תאם לאמור לעיל, לא יוכל להיכנס למוסד החינוכי. היעדרותו תיחשב כהיעדרות שאינה מוצדקת, וככזו שאינה מזכה בקבלת שכר עבודה". במשרד החינוך ביקשו אתמול לה דגיש כי אין מדובר בהחלטה של המשרד, אלא בהחלטת ממשלה שעוגנה בתקנות.

יו"ר ארגון המורים רן ארז מסר בתגובה: "החלטת הממשלה לא נפלה בהפתעה. היא הייתה צפויה ותלויה באוויר עוד מ 1 בספטמ בר, וכעת לאור התגברות התחלואה היא מחויבת המציאות. אולם ארגון המורים לא מסכים לשלילת שכר מאלה שלא יתחסנו או לא ייבד קו, ומציע להעסיק אותם בעבודות אלטרנטיביות מהבית, כגון: שעות פרטניות בזום ותגבורים.

"ארגון המורים יעשה כל שביכו לתו למנוע פגיעה כלכלית בחבריו. כמי שעתר לבג"ץ על מנת שגם תלמידים בחינוך העל יסודי, מגיל 12 ומעלה, יחוסנו או ייבדקו כתנאי לכניסה לביה"ס - זאת גם עמדתנו לגבי המורים, כי גם תלמיד בגיל 15 או 16 יכול להידבק או להדביק בדיוק כמו מורה בן 30 או ."40

עַמוּד רִאשׁוֹן

he-il

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281732682630977

Israel Hayom