עיתון ישראל היום

מבחני הסמכה

אורי אוזן

שלוש הקבוצות הטובות ביותר בארץ רחוקות מרחק ארבעה משחקים ושתי יריבות כל אחת משלב בתים אירופי. המפעל החדש, הקונפרנס ליג, בהחלט תפור למידות של הקבוצות שלנו, מה שאמור לספק הצלחות מקצועיות, נקודות דירוג ומקורות הכנסה נוספים שישדרגו את הקבוצות בעתיד.

האלופה מכבי חיפה התאוששה יפה מההדחה הכואבת מליגת האלופות, ואמורה לעבור בקלות את אלופת איי פארו, טורשהאבן. בכר יקבל בחזרה את אבו פאני הנהדר ועלי מוחמד, וינסה דרך צמד המפגשים הנוח, להמשיך לחבר את הקבוצה ולהביא אותה בצורה הכי טובה לשלב הפלייאוף ולפתיחת הליגה.

הפועל ב"ש עברה מהפך העונה. אלונה ברקת, שלפני קצת פחות משנה וחצי )13.4.20( הצהירה שהיא עוזבת בגלל אי־ההסכמה של השחקנים לדרישתה לקצץ בשכר בתחילת משבר הקורונה ואיבוד חדר ההלבשה, חזרה בכל הכוח, ובמקום לחפש את הדרך לחדר ההלבשה, פשוט בנתה חדר חדש. ב"ש נראתה מצוין מול ארדה הבולגרית, אבל שלאסק ורוצלאב הפולנית יריבה איכותית יותר עם התקפה מסוכנת.

הפולנים, שסיימו בדומה לב"ש במקום הרביעי בעונה שעברה, שיחקו העונה שישה משחקים (ארבעה באירופה, שניים בליגה) לא הפסידו והבקיעו 15 שערים. רוני לוי צריך לחבר את חבורת השחקנים המוכשרת שקיבל ותוך כדי תנועה גם לנפק קבלות, כי גם בשבילו, זוהי עונה מאוד חשובה אחרי שנים של אכזבות ושחיקה במעמדו.

ויטור וטיבי הוותיקים והטובים ימשיכו לנהל את משחק ההגנה, אבל מי שאמור לעשות את ההבדל בשני המפגשים הוא דור מיכה, אולי שחקן הרכש הישראלי החשוב ביותר, שנכנס לחולצתו של ז'וסואה, אמור לפתוח לראשונה בהרכב ולהיות זה שעושה את ההבדל בחלק הקדמי.

מכבי ת"א עוברת קיץ קשוח. היא לא מצליחה להביא רכש משמעותי, והשבוע גם יונתן כהן הוסיף שמן למדורה, כשביקש בפומבי להגשים חלום ולצאת לאירופה. בקשה לגיטימית, אבל הדרך לא מתחברת לדרכו של הבוס בקנדה. אז כהן נגרע מהסגל, מה שמחליש אף יותר את החלק הקדמי המאוד לא מרשים של מחזיקת הגביע.

טרנבה הסלובקית היא יריבה עבירה מבחינת הצהובים, אבל ראינו מול מכבי חיפה ובצמד המפגשים מול סוטייסקה כמה קשה לצהובים משימת ההבקעה.

ואן לוון עדיין לא מצא את הציוות הנכון בקישור, שיפצה על האובדן של פרץ והפציעה של גולסה; עכשיו הוא יצטרך למצוא פתרונות גם בשלישייה הקדמית, כשנוסף על כהן גם גררו ייעדר, מה שיאלץ את המאמן לחפש תבניות התקפה חדשות שפחות מבוססות על יכולת אישית, ואולי לשים דגש גדול יותר על המצבים הנייחים.

ספורט

he-il

2021-08-05T07:00:00.0000000Z

2021-08-05T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282342567890661

Israel Hayom