עיתון ישראל היום

רומן על אמת

ההחלטה לעבור לאיטליה בכל מחיר: 15-10" גולים - ויקנו אותך מהסריה אה" ● המסרים למועדון: "חייב להתקדם" ● והרכש שהשתבש ● יונתן כהן עושה כאב ראש למכבי ת"א

שי ארצי וליאב נחמני

בשנתיים האחרונות הפך יונתן כהן למוציא לפועל של מכבי ת"א. 22 שערי ליגה הבקיע בשתי העונות האחרונות, והיו לו כמובן עוד שערים בגביע ובאירופה. הערב תנסה סגנית האלופה לנצח בלעדיו את ספרטק טרנבה, אבל לפי ההתפתחויות האחרונות נראה כי העזיבה של השחקן קרובה מתמיד.

בסאגה של יונתן כהן מול מועדון נעוריו ולהפך, כל אחד מהצדדים חושב שהוא צודק. ובלי עין הרע, לא חסרות להם סיבות טובות. העניין הוא שהמצב כרגע לא בריא לאף אחד מהצדדים.

עכשיו קצת נצלול אל מאחורי הקלעים. כאשר ראשי מכבי ת"א קיבלו את ההצעה הראשונית מפיזה לרכישתו של כהן תמורת מיליון יורו, הם לרגע לא דמיינו שהמצב יידרדר למקום שהוא בו כרגע. יתרה מזאת, גורמים בקבוצה מספרים כי הם השיבו תשובה לקונית וקצרה להצעה הכתובה של האיטלקים, בסגנון של "תודה, אבל לא תודה". יש גם כאלה במכבי שחשבו שכהן יעדיף להישאר אצלם, ולא לרצות לעבור לקבוצה מהליגה השנייה באיטליה.

אולי הסיבה לכך היתה ההתעניינות בכהן מצד קבוצות סריה אה כמו ססואולו, גנואה, בולוניה וטורינו, אבל אף אחת מהן לא הניחה הצעה רשמית. "קבוצות מסריה אה לא יקנו ישראלים, בטח לא בסכומים שמכבי דורשת", אומרים בסביבת השחקן. "דור פרץ היה שחקן העונה, ועבר לשם רק בהעברה חופשית. הוא חייב לצאת ומכבי חייבים לתת לו להתקדם. כמה שחקנים בהיסטוריה יצאו מהליגה שלנו לאיטליה?".

לקח ממקרה טל בן חיים

סוכניו של כהן הבהירו לו את המשוואה הבאה: "אם תעבור לפיזה ותבקיע שם 15-10 גולים בעונה, בקלות קבוצות מסרייה אה ירצו לקנות אותך, גם אם פיזה לא תעלה ליגה". כהן קיבל החלטה

סופית שהוא רוצה לשחק בפיזה, והדברים הועברו למנהל המקצועי ברק יצחקי.

במכבי החלו לתהות: "איך נוכל למכור עכשיו את יונתן?". לא רק בגלל שהוא השחקן הכי טוב בקבוצה, אלא גם כי זה ישבש את תוכניות הרכש, ולא פחות חשוב - ירתיח את האוהדים, שממילא זועמים על כך שהקבוצה בקושי התחזקה ושחררה שחקנים בסיטונאות.

בנוסף, במועדון העלו את החשש שאם יסרבו למכור את כהן הוא יהיה ממורמר, ולא יקבלו ממנו תפוקה. הם אף נתנו כדוגמה את הסירוב של ג'ורדי קרויף למכור לפני כמה שנים את טל בן חיים לקבוצה הבלגית, קלאב ברוז', דבר שגרם למרמור גדול אצל השחקן ולירידה ביכולת. והם כנראה צדקו.

נציגיו של כהן שכנעו את פיזה להגדיל את ההצעה, וזה אכן קרה. ההצעה גדלה ל־5.1 מיליון יורו, ועוד אחוזים למכבי ממכירה עתידית ומענק במקרה של עליית ליגה. אלא שבמכבי מנסים למקסם מבחינתם את ההצעה על "אחד משני השחקנים הכי טובים בליגה", מה שהוליד אכזבה אצל השחקן, שהיה משוכנע שכבר יקבל את ברכת הדרך לעבור לאיטליה, ומשם הדרך לפוסט הנוקב השבוע ("כשבאה הצעה מאירופה צריך לקחת אותה, אני לא יכול לתת למכשולים שניצבו בדרכי לעצור אותי") היתה קצרה מאוד.

איך זה ייגמר? כנראה שמכבי והאיטלקים יצטרכו לבוא זה לקראת זה. אחרת, לא בטוח שלסיפור הזה יהיה סוף טוב.

בכר: "יש תחרות בריאה"

מכבי חיפה תארח הערב בסמי עופר את טורשהאבן מאיי פארו. המאמן ברק בכר מקבל בחזרה את הקשרים עלי מוחמד ומוחמד אבו פאני שצפויים לפתוח בהרכב. בחלק הקדמי ישנה התלבטות בין בן שהר לדין דוד, כאשר גודסווי דוניו סובל ממתיחה בשריר ולא יהיה בסגל.

"אני שמח שגם מוחמד וגם אבו פאני חוזרים. התחרות היא טובה וחשובה. עדיין יש חמישה חילופים וזה עוזר לנו", אמר בכר שהתייחס גם למשחק ההגנה של קבוצתו: "רוצים להתקדם בעניין הזה. ספגנו השנה בכל משחק פרט לאלוף האלופים ואני רוצה לשפר את זה".

גביע הטוטו: מכבי נתניה – הפועל י־ם ,2:0 בית"ר י־ם – מכבי פ"ת .2:0

ספורט

he-il

2021-08-05T07:00:00.0000000Z

2021-08-05T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282329682988773

Israel Hayom