עיתון ישראל היום

כוונו שעונים: לינוי אשרם תחל הלילה במסע לעבר הזהב

לינוי אשרם כבר הוכיחה לא פעם שהיא עשויה מחומר של אלופות ● בגיל ,22 אחת המתעמלות האמנותיות הגדולות בעולם צריכה להתעלות רק עוד פעם אחת - ולחזור מטוקיו עם מדליית הזהב ● המכשול: האחיות התאומות דינה וארינה אברינה

אורן בוקשטיין בוקר

האם מישהי תוכל לעצור את הדומיננטיות הרוסית בהתעמלות אמנותית? התשובה היא כן - והיא תלבש כחול לבן. בעקבות ההשעיה של מדינתן מהמשחקים האולימפיים יתחרו הרוסיות תחת השם "הוועד האולימפי הרוסי", אבל זה לא ישנה את העובדה שהן שולטות בענף כבר 20 שנה.

אשרם, שמדורגת במקום גבוה מאוד בסוכנויות ההימורים, תנסה לתת פייט רציני למדינה שלא החמיצה תואר בענף זה - בקטגוריה אישית או קבוצתית - מאז משחקי סידני .2000 עוד לפני פתיחת האולימפיאדה בטוקיו, סומנה אשרם כמועמדת הבכירה ביותר של המשלחת הישראלית לזכייה במדליה. מי חשב שהיא תעלה למזרן כשלישראל יהיו כבר שלוש מדליות? ועוד אחת מהן מוזהבת. אין ספק שהעובדה הזו עשויה להוריד קצת לחץ מכתפיה של המתעמלת הישראלית בת ה־22, שתרשום את הופעת הבכורה האולימפית שלה.

המתעמלת האמנותית מגיעה למשחקים כשבאמתחתה תארים רבים ומדליות רבות, מהתחרויות היוקרתיות ביותר בעולם. היא הישראלית הראשונה שזכתה במדליה בקטגוריית הקרב־רב באליפות עולם, כשהוכתרה לסגנית אלופת העולם .20183־ב שנתיים לאחר מכן היא זכתה באליפות אירופה באותה קטגוריה, שזו למעשה הקטגוריה הקובעת במשחקים האולימפיים (להבדיל מהתעמלות מכשירים, שם מתקיימים גמרים בקרב־רב ובכל מכשיר בנפרד, בהתעמלות אמנותית נערך גמר בקטגוריית הקרב־רב בלבד). הבנתם נכון - פה אין מקום לטעויות. פישלת? תמתיני לפעם הבאה.

אשרם הוכיחה לא פעם שעל הבמות הגדולות ביותר היא מביאה את הטוב ביותר שלה, גם מבחינה מנטלית. בנוגע ליכולות המקצועיות שלה, אין ספק שהיא המתעמלת האמנותית הכישרונית ביותר שגדלה בישראל, ובעניין זה יש לתת קרדיט לא קטן למאמנת שלה, איילת זוסמן, שהיתה אחראית על הכוריאוגרפיה של לא מעט מהתרגילים של הנבחרת הקבוצתית במשחקים האולימפיים, ושל חלק מתרגיליהן של המתעמלות הבכירות שייצגו אותנו בעבר.

בארון המדליות של המתעמלת מראשל"צ לא נותר הרבה מקום, אבל מדליה אולימפית היא סיבה טובה לבניית ארון נוסף. יש לה 11 כאלה מאליפויות העולם - שש מכסף וחמש מארד. תמצאו שם גם שלוש מדליות מאליפויות אירופה, שמהן אחת מזהב ושתיים מארד. לכל אלה מצטרפות גם

47 מדליות מתחרויות הסבב העולמי, שמהן שלוש מוזהבות בקרב־רב.

דרגת הקושי: גבוהה

כבר שש שנים אשרם מתחרה בבוגרות, ומחר היא תעלה למזרן היוקרתי ביותר שיש. יריבותיה העיקריות של הישראלית הן האחיות התאומות ארינה ודינה אברינה, שכאמור, מייצגות את הוועד האולימפי הרוסי.

דינה זכתה שלוש פעמים באליפות העולם בקרב־רב, וארינה היא סגנית אלופת העולם בקטגוריה הזאת 2017־ב .2019־בו בעולם ההתעמלות מדברים על האחיות כמתעמלות הבכירות, אולם מציינים כי הן תיתקלנה ביריבה מישראל, שתעשה להן חיים קשים בקרב על המדליות. בין יריבותיה הגדולות של אשרם חייבים להתייחס גם לבוריאנה קליין הבולגרייה, ולצמד הבלארוסיות אלינה הרנסקו ואנסטסיה סאלוס.

מביני דבר או שניים בהתעמלות אמנותית מייחסים לאשרם סיכוי גבוה לסיים על הפודיום האולימפי. היא חייבת לבצע תרגילים נקיים, ללא הפלות מכשירים. דרגות הקושי ואופן הביצוע של אשרם הן גבוהות, ולכן אם תעמוד במשימה, סיכוייה לסיים עם מדליה גבוהים מאוד - בדיוק כמו שמנבאים בסוכנויות ההימורים.

13 שנה אחרי שישראל שלחה שתי נציגות בתחרות היחידות בהתעמלות אמנותית (אירה ריסנזון ונטע ריבקין, בייג'ין ,)20083 ניקול זליקמן תהיה המתעמלת השנייה בתחרות היחידות. המתעמלת בת ה־02, שמתאמנת תחת אלה סמופלוב, פרצה לפני כשנתיים באליפות אירופה שבה זכתה במדליית ארד בתרגיל החישוק. להבדיל מהציפיות הגבוהות מאשרם, השאיפה של זליקמן תהיה להעפיל לגמר הקרברב. על מדליה, לפחות כרגע, אין מה לדבר מבחינתה. הלוואי שהיא תפתיע את עצמה ואותנו.

עַמוּד רִאשׁוֹן

he-il

2021-08-05T07:00:00.0000000Z

2021-08-05T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282196539002597

Israel Hayom