עיתון ישראל היום

"יחידת המתאבדים" חוזרת

היום יעלה בבתי הקולנוע סרט ההמשך של DC קומיקס ללהיט 2016־מ • הפעם הבמאי הוא ג'יימס גאן, שחצה את הקווים ממארוול • המתאבק לשעבר ג'ון סינה, שמככב בסרט, מספר שגאן הוא הסיבה העיקרית שבגללה הגיע לפרויקט

דודי כספי, לוס אנג'לס

היום עולה בבתי הקולנוע "יחידת המתאבדים", סרט ההמשך ללהיט הקופתי של DC קומיקס, שבמרכזו חבורת אנטי־גיבורים שהופכים בעל כורחם לכוח למשימות מיוחדות של הממשל.

הסרט הראשון עלה לאקרנים באוגוסט .2016 במסגרת העלילה, הסוכנת הממשלתית הקשוחה אמנדה וולר (ויולה דיוויס, "המדריך לרוצח") אספה מערך של נבלי־על שנשלפו מתאי הכליאה שלהם, והם יצאו למשימה משותפת בראשות הקצין ריק פלאג (ג'ואל קינמן, "ההריגה"). ההצלחה הקופתית היתה אדירה. הסרט הכניס לאולפני וורנר ול־CD קומיקס 746 מיליון דולר, כנגד תקציב של 175 מיליון דולר. כמו כן, זכה הסרט בפרס האוסקר על איפור ועיצוב שיער - האוסקר הראשון עבור היקום הקולנועי של DC מהעשור האחרון.

למרות ההצלחה הקופתית, הסרט התקבל בביקורות צוננות. לטובת סרט ההמשך הצליחו באולפני וורנר לגייס את הבמאי ג'יימס גאן, מי שחתום על סרטי "שומרי הגלקסיה" המצליחים של המתחרים - דיסני ומארוול. גאן שכתב את התסריט, ולבסוף גם הוכרז כבמאי הסרט. את צוות השחקנים בסרט ההמשך מובילה גם הפעם מרגו רובי בדמות הארלי קווין, הנבלית השובבה שזכתה לפופולריות רבה, ואף הספיקה לככב בסרט סולו משלה. לצידה משחקים כוכבים כמו השחקן הבריטי אידריס אלבה בתור שכיר החרב האכזרי בלאד־ספורט, סילבסטר סטאלון בתור קינג שארק - מעין כריש אנושי זללן, והמתאבק לשעבר ג'ון סינה בתפקיד פיס־מייקר, נבל שוחר שלום ואלים.

סינה )44( מוכר מזירות ההיאבקות של ,WWE שבהן היה הכוכב הבלתי מעורער. בשנים האחרונות החל לקבל תפקידי משחק בקולנוע, בהשראת מתאבק אחר שעשה את המעבר בהצלחה - דוויין "דה רוק" ג'ונסון. סינה שיחק בתפקידים קטנים בסרטים קומיים כמו "אחיות", "גבר גבר" ו"אסון מהלך", ולאחרונה הצטרף גם לווין דיזל ולחבריו ב"מהיר ועצבני ."9

בראיון לקידום "יחידת המתאבדים" סיפר סינה כי "בתור ילד דווקא לא קראתי חוברות קומיקס, אבל לסרט הגעתי רק בגלל ג'יימס גאן. אני מעריץ של עבודתו ושל היכולת שלו להפוך את 'שומרי הגלקסיה' האנונימיים לגיבורים מוכרים ואהובים. רציתי לעבוד איתו, ולא היה אכפת לי אם מדובר בסרט אקשן, בקומדיה או בדרמה תקופתית".

סינה הביע תקווה שהסרט ימשוך קהל רב לבתי הקולנוע: "אם אתם באמת אוהבים את חוויית הצפייה בקולנוע - זה סרט שעוצב בדיוק עבורכם, עם שלל טוויסטים והפתעות. זה מסע מופרע, מדהים ומרגש פרי מוחו של ג'יימס גאן. אין שום פילטרים, ואין דרך להכין את הצופים מראש. אני לא יכול לגלות לכם מה בדיוק תרגישו, וזה החלק הכי מסעיר. אני בטוח שהשבחים של הסרט יעברו מפה לאוזן. זה יעשה את העבודה הכי טוב. סרט מהנה בקולנוע הוא הדבר הכי קיצי שאני יכול לחשוב עליו, ודווקא בתקופה שבה אנחנו זקוקים יותר מכל לרגעים הללו".

זו הפעם הראשונה שהדמות שמגלם סינה, פיס־מייקר, מופיעה על המסך, ובהמשך היא עתידה להוביל סדרת טלוויזיה בת שמונה פרקים, שתעלה בשירות הסטרימינג HBO מקס בינואר .2022 סינה יגלם את פיס־מייקר גם בסדרה, וגאן יביים אותה. זאת בדומה לאסטרטגיה של דיסני עם דמויות "הנוקמים" של מארוול, שהפכו למובילות סדרות משל עצמן.

תרבות

he-il

2021-08-05T07:00:00.0000000Z

2021-08-05T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281938840964837

Israel Hayom