עיתון ישראל היום

"נהייתי אוונגרד"

שרון קנטור היתה דמות בולטת בטלוויזיה בשנות ה־09, ומאז שולחת ידה בתחומי המוזיקה והספרות • עכשיו היא חלק ממיזם של פסטיבל יערות מנשה, ומשמשת מנטורית להרכב צעיר

מאיה כהן

אם הייתם אוהבי מוזיקה בשנות ה־09, אין סיכוי שפספסתם את שרון קנטור. היא התחילה כמגישה בערוץ הילדים, אבל אחר כך ערכה והגישה תוכניות מוזיקה בטלוויזיה, כתבה לתוכניות כמו "רד בנד" ו"ארץ נהדרת", תקלטה, הופיעה עם הרכב רוק שלה, הוציאה אלבום, כתבה רומן וספרי ילדים, שימשה מבקרת ספרות - והיד עוד נטויה.

עכשיו קנטור )50( לוקחת חלק במיזם חדש, "המעבדה במגידו", שיתוף פעולה של פסטיבל המוזיקה יערות מנשה עם מרכז מוזיקה מגידו ובית הספר למוזיקה רימון. במסגרת המיזם מוזיקאים הופכים למנטורים של הרכבים צעירים ומלווים אותם בתהליך יצירת מופע, שיעלה לבמה במהלך פסטיבל יערות מנשה, בתאריכים 21-183 באוגוסט. זאת לצד הופעות של אמנים כגון דודו טסה, אביתר בנאי, טונה, נגה ארז, הדג נחש, הפרויקט של עידן רייכל, פורטיסחרוף, ג'יין בורדו ועוד.

הפרויקט כולו הוא בניהולו האמנותי של יהודה עדר, וקנטור משמשת אחת המנטורים. ההרכב שהיא בחרה ללוות הוא של מיה זלצר, בת 22 מהרצליה, שיוצרת מוזיקה יחד עם שלושה חברים מעמק חפר: יוראי רבאון, אור אושרי בר נוי ואילן ברונשטיין. "מה שחיפשתי כמנטורית בבחירת ההרכב, מעבר לזה שהמוזיקה תמצא חן בעיניי, היה פוטנציאל. שיהיה שווה להשקיע בו ושהוא לא יהיה אפוי מדי.

"מיה תפסה את האוזן שלי. אהבתי את הכתיבה ואת הסאונד. אני מסייעת להם לקבוע הופעות, כי אני חושבת שלהקה מקבלת את הצבע שלה כשהיא מופיעה. הם מגדירים את עצמם כרוק אינדי, אבל השירים שלהם לא שגרתיים. המבנה של השירים אחר, לא בהכרח בית ופזמון. אהבתי גם את זה שמיה היא בחורה עם גיטרה שכותבת שירים, ושיש איתה גברים שמנגנים על גיטרה, בס ותופים. הם חבורה מאוד מוכשרת, וכיף גדול איתם". את מרגישה בנוח להיות מנטורית? "אני מרגישה נהדר עם זה. זה דבר שעשיתי בעבר, אבל לרוב עם אנשים שאני מכירה. אני יודעת היטב את הגבולות שלי. יש מפיקים מוזיקליים שלוקחים אמן צעיר ומשנים לו את הדנ"א המוזיקלי שלו. הפופ של היום מלא בזה, אבל כשאנחנו מדברים על אינדי ורוק, העבודה שלי היא ההפך הגמור. אני צריכה לשמר את הדנ"א של הלהקה ולעזור לה להגדיר אותו". מה עם המוזיקה שלך? את מופיעה? "אני מופיעה, אבל זה במסגרות שהן יותר אבסטרקטיות, ניסיוניות. אני מופיעה בעיקר בערבים של אימפרוביזציה, של אוונגרד, עם מוזיקה מאולתרת ונטולת חוקים. היא לא תמיד קלה להאזנה, אבל מתבססת על אמונה שכשתנגן - המוזיקה פשוט תיווצר. אני חושבת שהתשובה שלי לכאוס של העולם היא שגם המוזיקה שאני עושה יותר כאוטית". יש מחשבה להקליט חומרים חדשים? "כן, בטח, אבל זו לא תהיה כניסה לאולפן עם שירים כתובים, אלא ניסיון לתעד ככל הניתן את מה שאנחנו עושים בהופעות חיות. אני עוד לא יודעת מה בדיוק נעשה, אני עושה הרבה דברים".

בין היתר, כתבת מוזיקה לסדרה "ערות", שעלתה בהוט לפני שנה.

"זו היתה חוויה נהדרת. אני חושבת שזה חלום של כל מוזיקאי ליצור מוזיקה לסדרה או למחול, אלה אזורים מאוד מיוחדים. אני תמיד עושה כמה דברים, כותבת ועורכת הרבה לאחרים, עורכת ספרים וממשיכה לבקר ספרות".

תרבות

he-il

2021-08-05T07:00:00.0000000Z

2021-08-05T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281917366128357

Israel Hayom