עיתון ישראל היום

תשלום ימי בידוד לעצמאים: בג"ץ סירב לבקשת המדינה לדחייה

ערן בר־טל

בהרכב של שלושה שופטי עליון - יצחק עמית, דפנה ברק־ארז ויעל וילנר, התקיים אתמול דיון סוער בבג"ץ בעתירה שהגישו לשכת ארגוני העצמאים בישראל ו־31 ארגוני עצמאים נוספים.

מדובר במחלוקת בעניין מימון ימי הבידוד לעצמאים. האחרונים טוענים שאין היגיון באפלייתם בעניין מהעובדים השכירים. המדינה ביקשה פעם נוספת לדחות את הדיון בעניין, אך בג"ץ סירב לדחייה. "לא המדינה מנהלת את הדיון אלא בג"ץ", אמרה השופטת דפנה ברק־ארז.

ביהמ"ש נתן דעתו על כך שהתחלואה בעקבות וירוס הקורונה עולה, ושיש כוונה ממשית להגיע להגבלות וייתכן שאף לסגר, ולכן בית המשפט ציין בדיון כי "על המדינה לבחון הסדר מותאם לציבור העצמאים". השופטת וילנר הוסיפה בעקבות טיעוני העותרים, כי "הדבר מחייב בחינה". ההחלטה בעתירה תינתן בהמשך.

עו"ד רועי כהן, נשיא להב, שלדבריו מייצג 64 ארגונים ורבע מיליון עצמאים בישראל, אמר כי "לפני חצי שנה התקיים דיון בכנסת בעניין, ומאז לא נעשה שום דבר, אף שיו"ר הוועדה דאז חיים כץ הודה כי דבריי נכונים וכי החוק אכן מפלה את העצמאים. הגענו לביהמ"ש כי הכנסת לא ידעה לפתור את האפליה הזו. ברגעים אלה בחסות החוק נוצרת כאן מדינה אחת לשני עמים - שכירים בעלי רשת הגנה סוציאלית, ועצמאים שמופקרים לגורלם. הגענו לכאן לדרוש מביהמ"ש לעצור את האפליה הזו, ולהביא לכך שכל האזרחים יהיו שווים בפני החוק ושתשלום ימי הבידוד יחול על ציבור העצמאים בדיוק כפי שהוא חל על ציבור השכירים".

ד"ר עו"ד מתן גוטמן אמר כי "ביהמ"ש היה קשוב לטענת האפליה כלפי ציבור העצמאים וקיים דיון, בניגוד לעמדת המדינה. אנו סמוכים ובטוחים שביהמ"ש ימשיך ללוות עתירה זו ויבהיר למדינה שיש צורך בהסדר מותאם לציבור העצמאים".

עו"ד אייל בסרגליק: "ביהמ"ש הבין את חשיבות הסוגיה ואת הצורך הענייני לקבע את זכויות העצמאים ולבדוק בדיקה מעמיקה את זכותם לקבל פיצוי על ימי בידוד, לא פחות מאשר שכירים".

כלכלה

he-il

2021-08-05T07:00:00.0000000Z

2021-08-05T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281900186259173

Israel Hayom