עיתון ישראל היום

עולם התרבות נגד הרחבת התו הירוק גם לילדים: "גזר דין מוות לענף"

אמנים, מפיקים ובעלי אטרקציות לילדים טוענים: הממשלה לא סיפקה תוכנית מעשית לקיום אירועים ● מיקי מוכתר: "איך בתוך שבועיים יהיה מערך בדיקות לפני הופעות, אם במשך שנה וחצי זה לא קרה?"

היאלי יעקבי הנדלסמן

זעם בעולם התרבות והפנאי לילדים, בעקבות הרחבת התו הירוק למקומות סגורים ובי טול הפטור מתו לילדים עד גיל ,12 החל מ 20 באוגוסט. אמנים, מפי קים ובעלי אטרקציות טוענים כי הממשלה לא סיפקה תוכנית מע שית לקיום ההופעות והאטרקציות תחת ההגבלות החדשות, וזהו גזר דין מוות לענף, שלא היה פעיל במשך שנה וחצי.

כוכבת הילדים מיקי מוכתר סיפ רה ל"ישראל היום" כי לפני שלושה שבועות נפגשה עם רה"מ נפתלי בנט, שר התרבות חילי טרופר ושר הב ריאות ניצן הורוביץ. בפגישה דרשה תוכנית לפתיחת המופעים לילדים, בלי שתפגע כלכלית בהורים ובבעלי המופעים: "שאלתי את רה"מ: 'נגיד שמחליטים לעשות תו ירוק לילדים, מי מממן את הבדיקות?'. שאלתי גם כאמא - 'אם אני לוקחת את הילדים שלי למופע, כמה זמן לפני אני צריכה לעשות להם בדיקות?'. נניח שבודקים את הילד במקום האירוע והילד חיובי - מה קורה אז?"

מוכתר הוסיפה: "רה"מ הבטיח לא להנחית הגבלות בלי פתרונות. בפו על, אני לא רואה איך תוך שבועיים יהיה מערך בדיקות לפני הופעות אם במשך שנה וחצי זה לא קרה. יש גו

פים שמבטלים את המופעים כי הם לא רוצים לקחת סיכון".

מוכתר טוענת כי מערך הבדיקות צריך להיות ממומן על חשבון המ דינה: "בלונדון בדיקה ביתית היא בחינם, פה בדיקה ביתית עולה 40 שקלים. צריך שהמענה יהיה נגיש".

הדס קלדרון, המנהלת האמנותית של התיאטרון הארצי לילדים ולנוער, שנוסד על ידי סמי לוי, מחזקת את דבריה של מוכתר: "זו החלטה מאוד בעייתית, מורידים לנו את השאלטר. אי אפשר לעשות זאת לתחום שלנו, בטח לא בקיץ".

גם מוטי לסרי, הבעלים של "חו גגים הפקות" ומפיק בעצמו, סיפר על המשמעות הכלכלית הכבדה: "זו שערורייה שאין לתאר, התחום שלנו קורס. קיבלנו עשרות ביטולים מעי ריות, אנחנו לא נראה פיצויים. למה לא יכלו לחכות עד סוף הקיץ? למה לא סוגרים את השמיים? זו פוליטיקה לשמה. מאות אלפי עוב דים שחזרו לעבודה יהיו מפוטרים".

בתוך כך, טרם הוחלט אם עסקים יצטרכו לפ עול תחת התו הסגול, אך בעלי הע סקים הבהירו שהם מתנגדים לצעד זה. "הממשלה צריכה להשקיע את כל כולה בחיסונים", אמר שחר תורג'מן, יו"ר התאגדות רשתות המסחר והאופנה, והוסיף: "התו הירוק ייצר נזק כלכלי משמעותי ללא תועלת".

עַמוּד רִאשׁוֹן

he-il

2021-08-05T07:00:00.0000000Z

2021-08-05T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281749862403813

Israel Hayom