עיתון ישראל היום

זעם בענף התעופה: "נתקשה להתאושש מההגבלות"

גל ביטולי טיסות בעקבות הרחבה של רשימת המדינות שהשיבה מהן תחייב בידוד ● מנכ"ל ישראייר: "אין היגיון בהחלטות שהתקבלו"

שמעון יעיש

במשרד הבריאות קבעו כי החוזרים מ 42 מדינות, שביניהן צרפת, ארה"ב, בריטניה ויוון, יצטרכו להיכנס לבידוד מלא גם אם הם מחוסנים פעמיים.

כעת, בעקבות ההחלטה, חברות התעופה הישראליות והזרות מד ווחות על גל ביטולים משמעותי, מאותן מדינות שמהן היו אמורים להגיע יהודים וישראלים לחגוג את חגי תשרי בארץ.

במקביל, מדינה חשובה נוספת לישראלים לקראת החגים היא אוק ראינה, שנכנסת לרשימה שמחייבת בידוד בחזרה לישראל. המשמעות: מעט מאוד ישראלים יטוסו לנופש בחו"ל בחגי תשרי.

אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, הגיב בחריפות לשינויים הדרמטיים בשיחה עם "ישראל היום": "ההח לטות חסרות ההיגיון והמבולבלות של משרד הבריאות גורמות לכך שהאזרחים לא מצייתים להנחיות, וכתוצאה מכך נוצרות עוד ועוד שר שראות הדבקה. הניסיון להפיל את התיק הזה על נתב"ג הוא לא מידתי, לא נכון ופוגע בזכות יסודית של כל אזרח לצאת לחופשה ולהתאוורר במהלך חודש אוגוסט החם והלחוץ.

"לא ייתכן שבארה"ב, בולגריה מוגדרת ברמת סיכון נמוכה ויש ראל מוגדרת ברמת סיכון גבוהה, ואילו כאן משרד הבריאות מחליט לסגור את בולגריה בלי לנמק, בלי שקיפות ובלי פרסום של הפרמטרים שהובילו אותו להחלטה. לא ייתכן שאם אני נחשף לחולה קורונה פה במדינת ישראל, ואני מחוסן, אני לא נדרש להיכנס לבידוד, אבל אם אני בא מאיטליה אני צריך להיכנס לשבעה ימי בידוד. זה לא הגיוני, ומה שלא הגיוני גורר חוסר ציות".

בכירים בענף התעופה זועמים על ההחלטה, וטוענים כי הנתונים שהוצגו בישיבה שבה התקבלו ההח לטות הם נתונים שקריים: "אנח נו המדינה היחידה בעולם המערבי שפועלת בצורה כל כך לא אחראית וכל כך פחדנית ומבולבלת אנח נו כבר חווים פגיעה משמעותית ביומיים האחרונים, וספק אם נצ ליח לקום מזה הפעם".

כזכור, הוחלט כי החל מיום רבי עי הבא, 18 מדינות חדשות יצטר פו לרשימת המדינות שכל החוזרים מהן יחויבו לשהות בבידוד.

המדינות הן: אוקראינה, איטליה, איסלנד, אסוואטיני, ארה"ב, בוט סואנה, בולגריה, גרמניה, הולנד, טנזניה, יוון, מלאווי, מצרים, צ'כיה, צרפת, קובה, רואנדה ותוניסיה.

חדשות

he-il

2021-08-05T07:00:00.0000000Z

2021-08-05T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281685437894373

Israel Hayom