עיתון ישראל היום

"איראן רחוקה 10 שבועות מהגעה לחומר בקיע"

גנץ חשף את מי שעומד מאחורי מתקפת הטרור הימית מול חופי עומאן: מפקד מערך הכטב"מים במשמרות המהפכה ● קרא למערב: "זה הזמן למעשים" ●

דמיאן פצ'טר

היום בשעות הצהריים )שעון ישראל( תיערך ההשבעה לנשיא איראן החדש, אברהים ראיסי, לאחר שביום שלישי הוא כבר הוכתר באופן רשמי לתפקיד על ידי המנהיג העליון, האייתוללה עלי חמינאי.

אל הטקס אשר יתקיים בקונג רס המקומי צפויות להגיע משל חות מכל העולם, כולל כמה מב עלות בריתה של ישראל וכמה נציגים מהאיחוד האירופי.

לראיסי יש שבועיים להציג את הממשלה לאישור הפרלמנט, והיא צפויה לייצג את הקו הניצי ביותר של הרפובליקה האסלאמית לאחר שמונה שנים תחת הרפורמיסט "המתון", חסן רוחאני.

כל זאת, ברקע המתיחות במ פרץ בעקבות שורה של תקיפות נגד אוניות אשר מדינות המע רב, וישראל בראשן, סבורות כי מקורן בטהרן.

נוסף על כך, ישנה ציפייה לגבי האופן שבו המשטר ינהג בהק שר של הסכם הגרעין עם המעצ מות, שהמשא ומתן לגביו הופסק לאחר שישה סבבי שיחות שנערכו בווינה, בירת אוסטריה, עם היב חרו של ראיסי לתפקיד.

אתמול ערך ראיסי, שמכונה "התליין מטהרן", פגישה רשמית ראשונה עם באדר בן חאמד אל בוסאיידי, שר החוץ של עומאן, שבה הדגיש את "קשרי העבר המ שותפים" בין שתי המדינות וקרא לחזק את שיתוף הפעולה.

מוקדם יותר, בפגישה שקיים גם עם ראש הפרלמנט של טג'יקיסטן, התייחס ראיסי למצב באפגניסטן השכנה כשאמר כי "חוסר הביטחון כיום באפגניס טן, שמקורו בהתערבות זרה במ דינה, הוא לא האינטרס של אף אחד. איראן וטג'יקיסטן צריכות לקרב את היחסים הבילטרליים ושיתוף הפעולה הבינלאומי בי ניהן, על מנת להסיר את המטרד המשותף הזה".

פגישה נוספת קיים ראיסי גם עם יושב ראש הפרלמנט של אוזבקיסטן.

עַמוּד רִאשׁוֹן

he-il

2021-08-05T07:00:00.0000000Z

2021-08-05T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281629603319525

Israel Hayom