עיתון ישראל היום

ירי נקודתי, מגמה התחממות בצפון מטרידה

בעקבות השיגורים מלבנון, בישראל מבינים כי הירי לעבר הצפון הוא חלק מניסיון לשנות את כללי המשחק ● במערכת הביטחון מעריכים כי העומד מאחורי התקיפה הוא ארגון פלשתיני, ומעוניינים לשים סוף למגמת הטפטופים ● המטיילים והתושבים: "שמחים שהמדינה לא נכנעת למחבלים"

לילך שובל ודניאל סיריוטי

הירי ליישובי הצפון: שוב השקט בגבול הופר, כששלוש רקטות נורו לישראל משטח לבנון. בישראל מבינים שמדובר במגמה חדשה של "טפטופי ירי", שמובלת על ידי ארגון פלשתיני, אך מטילים כרגע את האחריות על מדינת לבנון המתפרקת. ירי ארטילרי נורה על ידי צה"ל לעבר מטרות בגבול, אך במערכת הביטחון מבינים כי לא ניתן להסתפק בכך.

ירי שלוש הרקטות לעבר יש ראל אתמול בשעות הצהריים הוא הירי השני מלבנון בשלושת השבו עות האחרונים, והרביעי בשלושת החודשים האחרונים, לאחר שבזמן מבצע שומר החומות נורו לעבר יש ראל רקטות לפחות בשני מקרים. צה"ל הגיב אתמול שלוש פעמים באש בירי ארטילרי לעבר לבנון בתוך פחות משעתיים, אך במער כת הביטחון הבינו כי לא ניתן לה סתפק בכך, ותכננו להגיב הלילה בצורה קשה יותר.

באופן רשמי, בישראל מטילים את האחריות על מדינת לבנון המתפר קת, ומאשימים גם את ארגון הטרור חיזבאללה, אך בפועל, ככל הנראה מי שירה על ישראל בכל המקרים הללו הוא ארגון פלשתיני, שבניגוד

ההערכה בישראל היא שבמצב העניינים הנוכחי, חיזבאללה אינו מעוניין בעימות עם ישראל, וכי הוא כלל לא היה מודע לירי

חדשות

he-il

2021-08-05T07:00:00.0000000Z

2021-08-05T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281565178810085

Israel Hayom