עיתון ישראל היום

"כדורסל כבר פחות משמח אותי, מוכן להתחיל את הפרק הבא"

יעקב מאיר

בתשע גיל 31 ואחרי קריירה מקצוענית שנמשכה

שנים, שמונה מהן בכדורסל הישראלי, החליט סטו דאגלס לסיים את הקריירה. בראיון בלב עדי ל"ישראל היום" מודיע הגארד היהודיבאמריקני - ששיחק בין היתר בגלבוע/גליל, עירוני נהריה, הפועל ת"א, ומכבי אשדוד - על החלטתו לפרוש ומסביר את הסיבות שהביאו אותו לעבור בשלב מוקדם לפרק הבא בחייו.

"לפני כמה שנים התחלתי לחשוב על סיום הקב ריירה", מספר דאגלס, "הקורונה גרמה לי לחשוב על מה שחשוב בחיים, והבנתי שכל מה שאני אוהב באמת נמצא באינדיאנה והכדורסל פחות משמח אותי כבר, כך שנשארתי בבית ונהניתי מהזמן עם המשפחה. בעונה האחרונה הבנתי שאני אשחק עוד כמה חודשים וזהו, אני מוכן להתחיל את הפרק הבא".

ובכל זאת, אתה רק בן .31

"אמנם אני בן ,31 אבל אני לוקח את הכדורסל מאוד ברצינות מאז גיל ‪25 .6‬ שנה גרמו לי להיות מותש, אני עייף. ישראל עזרה לי ליהנות עד עכשיו בחיים, אבל קשה לחיות מחוץ לבית, ומנטלית בחיי כדורסל אני יותר מבוגר מב13. כולם בסביבתי אומב רים שאני יכול להמשיך, ושאני כן יכול ליהנות, אבל אני יודע שאיהנה יותר להיות בבית עם המשפחה".

אתה מרגיש שמימשת את הפוטנציאל שלך?

"ללא ספק לא. זה משהו שאצטרך להתמודד איתו תמיד, ואני עושה זאת טוב יותר בשנים האחב רונות, אבל סטיוארט של גיל 6 כועס על מה שיצא ממני. אני לא יכול לשנות כלום, אלא רק להסתכל אחורה וזה יכאיב, אז צריך להתקדם".

מה הטיפ שאתה יכול לתת לילד צעיר שרוצה להיות שחקן מקצועני?

"לך לאן שאתה יכול להתפתח הכי טוב. אני הלכתי למישיגן, מקום גדול, אבל היה לי יותר נכון ללכת למקום קטן שייתן לי להתב פתח. תחשוב על איפה שתהיה בעוד 10 שנים ולא מה מודפס על הגופייה. לך אפילו לקבוצה הכי גרועה, אם זה יעזור לך, ותהיה סבלני".

ומה עכשיו?

"אם תשאל את אמא שלי, היא רוצה שאאמן. היא מתחננת. היא רצתה שאקח משרת עוזר מאמן בקבוצת נשים באינדיאנפוליס, אבל זה כל כך קשה לאמן במכללות ואני יודע שלא באמת איהנה מזה. אני מחפש משהו שבו אצליח לממש את עצמי".

ספורט

he-il

2021-06-24T07:00:00.0000000Z

2021-06-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282256668461453

Israel Hayom