עיתון ישראל היום

"מכבי ת"א מסונדלת"

האלופה טרם ביצעה החתמה משמעותית הקיץ, ומקורב למועדון טוען כי הסיבה לכך היא "חילוקי דעות בין הבעלים" ● יחד עם זאת, הצהובים מעודדים מאוד מקצב מכירת המינויים וטוענים: תקציב השחקנים עשוי אפילו לגדול מהעונה שעברה

אלי סהר

מה המשותף לשחקנים הבאים? תומאס ווקאפ, דינוס מיטוגלו, דווין בוקר )לא של פיניקס(, נייג'ל וויליאמס גוס, יאניס פפאטרו, ג'וש ניבו. על כולם קראתם בחודשים האחרונים שהם מועמדים למכבי ת"א בניסיון לבנות קבוצה חזקה יותר לעונה הבאה. בפועל, השחקנים הנ"ל, כמו מועמדים נוספים שהועלו לחלל האוויר, לא ילבשו צהוב בעונה הבאה.

למרות האופטימיות שניסו לשדר ראשי המועדון בסיום משחק האליפות מול גלבוע/גליל, מתחת לפני השטח המציאות במכבי ת"א רחוקה מלהיות ורודה. תקציב שכר השחקנים אמור להיחתך הקיץ, מאזור 12 מיליון דולר לב01 מיליון דולר. אולם יש הטוענים שמדובר בירידה מלאכותית עקב חוב זהו של עומרי כספי שלמכבי ת"א יש אפשרות יציאה ממנו הקיץ, אלא שפב רישתו ממשחק פעיל תיעשה בהסכמה.

"מכבי ת"א מסונדלת", מסביר אחד המקורבים למועדון. "יש חילוקי דעות בין הבעלים אודי רקנאטי לבין דיוויד פדרמן. מצבם הכספי של חלק מהבב עלים אינו מזהיר, ואין הזרמת בעלים כדי להגדיל את התקציב. יש גירעון של 4 מיליון דולר מתקופת הקורונה, והוא יגולגל לעונה הבאה".

רמז נוסף קיבלנו אתמול בציוץ של הג'נרל מנג'ר ניקולה וויצ'יץ': "פעם אחת אני רוצה להיות GM בטוויטר. שם יש להם תקציב בלתי מוגבל". וויצ'יץ' הגיב לביקורת של אוהדים, שלפיה מכבי - שסיימה במקום הב31 ביורוליג בעונה שעברה ולא היוותה פקטור במאבק העלייה לפלייאוף - נחלשה הקיץ אחרי עזיבתם של טיילר דורסי ואלייז'ה בראיינט, ולא עושה צעדים משמעותיים בשוק השחקנים.

דילמת כריס ג'ונס

החדשות הטובות מבחינת מכבי ת"א הן ברעב של האוהדים לחזור ליציב עים. זה החל באולמות מלאים במשחקי הגמר מול גלבוע/גליל, ונמשך במכיב רת המינויים המסיבית לעונת .22/21 האלופה בישרה אתמול שהיא מכרה יותר 5,000במ מינויים לעונת המשב חקים הבאה. קצב מכירות נאה ביותר למחלקתו של אורן עטר, בהתחשב בעוב בדה שהמינויים יצאו השנה באיחור. גם גיוס הספונסרים קיבל דחיפה בחודב שיים האחרונים.

אבל גם חזרה למספרים שלפני הקוב רונה לא תזניק את מכבי לתקציב של יותר מב57 מיליון שקלים. 55 אחוז מהתקציב הם עבור עלויות התפעול והעובדים במועדון (טיסות, בתי מלון, היכל הספורט, שיטור, אבטחה ועוד), וכב4 מיליון דולר גירעון מתקופת הקוב רונה יגולגלו לעונה הבאה כדי לחזור לאיזון - מה שלא משאיר הרבה לשכר השחקנים.

מכבי סיכמה עם קינן אוואנס לשנב תיים הקרובות תמורת כב003 אלף דולר לעונה, אלא שלשכר הזה צריך להוסיף 25 אחוז דמי השבחה להפועל חיפה. כמו כן, הצהובים זקוקים לחיזוק נוסף, וכרגע יש מחלוקת בין המאמן יאניס ספרופולוס לבין הדרג המקצועי באשר להמשכת החוזה עם כריס ג'ונס, כאשר המאמן מצדד ברכז בכיר יותר.

גורם במכבי שלל על הסף אתמול ירידה משמעותית בשכר השחקנים. לטענת אותו גורם, תקציב שכר השחב קנים יהיה לפחות שווה לזה של העונה הקודמת, ואף יותר מכך.

ספורט

he-il

2021-06-24T07:00:00.0000000Z

2021-06-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282230898657677

Israel Hayom