עיתון ישראל היום

מאנגליה באהבה

הוא מעולם לא היה בצ'ילה ולא מבין מילה בספרדית, אבל זה לא הפריע למקומיים להתאהב בו ולאחד משחקני העבר להצהיר: אקרא לבני על שמו ● סיפורו המדהים של בן בררטון, שנולד, גדל והתחנך באי הבריטי ובימים אלה סוחף את "לה רוחה" בקופה אמריקה

דור הופמן

לנבחרת צ'ילה יש גיבור חדש. הוא אמנם מעולם לא היה במר דינה עד לאחרונה, בקושי יודע לדבר ספרדית, מסוגל לזמזם מעט מאוד מההמנון הלאומי, ולאחרונה כינה את ארתורו וידאל "לוקה" שזה משור געת, ולא משוגע.

אבל - וזה הכי חשוב - הוא כדורגלן לא רע בכלל. בתחילת השבוע בהופעת הבכורה שלו בהרכב, הוא כבש את שער הניצחון מול בוליביה במחזור השני של הקופה אמריקה, וכמה ימים אחר כך בישל לאדוארדו ורגאס בב1:1 החשוב מול אורוגוואי. הלילה, כשצ'ילה תפב גוש את פראגוואי, כל המדינה - ואיזו שכונה אחת קטנה באנגליה - יחזיקו אצבעות לבנג'מין אנטוני בררטון, או בשמו העדכני: בן בררטון דיאס.

כפי שניתן להבין, מדובר באנגב לי. אסלי. כזה שנולד לפני 22 שנים בסטוקבאוןבטרנט, ושכל חייו שיחק כדורגל באי הבריטי. תחילה בסטוק סיטי, בהמשך בנוטינגהם פורסט וכיום בבלקבורן. 2017בב בררטון אפילו היה מלך שערי אליפות אירופה עד גיל 19 במדי נבחרת אנגליה, שהוכתרה לאלופה ושבמדיה שיחק אז בין היתר מייסון מאונט. בעוד שקשר צ'לסי הצליח לנתב את הקריירה עד להרכב הנבחרת של גארת' סאותגייט ביורו ,2020 החלוץ של בלקבורן הבין שהב סיכוי היחיד שלו לשחק בטורניר גדול הוא להיעזר בעבודת השורשים שהכין.

הצד של האבא אמנם בריטי לגמב רי, אבל האמא אנדריאה נולדה בצ'ילה ועלתה לאנגליה בגיל צעיר. משפחב תה עדיין שם, ולפי חוקי פיפ"א בררטון הוא צ'יליאני לכל עניין ודבר. במאי, בהוראת המאמן מרטין לסארטה, הוא זומן לשני משחקי מוקדמות מונדיאל. "זה כבוד גדול עבורי ודבר חשוב עבור משפחתי", אמר אז, אבל לא קיבל דקה.

ותודה לאלכסיס סאנצ'ס

בררטון אמור היה להיות דמות משב נית גם בקופה אמריקה, אלא שהפציב עה של אלכסיס סאנצ'ס שינתה את התוכניות. אחרי 77 דקות אנמיות במב שחק הפתיחה מול ארגנטינה הוא נכנס להופעת הבכורה, כאשר במשחק השני

ספורט

he-il

2021-06-24T07:00:00.0000000Z

2021-06-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282162179180941

Israel Hayom